handdator

Visa fullständig version : Behöver tips om mat tills jag skall jobba!!

MrGriffin
2011-05-16, 19:34
behöver tips på hur jag skall överleva dom 4 veckorna jag skall sommarjobba i stockholm!

såhär är det .

jag gymmar och behöver mat , jag kommer jobba mellan 06.00 - 15.00 , käkar en ordentlig frukost ialf, sen kommer det jag behöver tips och ideér om , det billigaste alternativet att få i sig bra mat men för en billig peng.
Pallar inte äta ute varje dag , då kommer jag ju inte tjäna några pengar, då går allt på mat.

Vad skulle ni ha gjort ? man kan ju laga eget hemma och ta med sig , eller något ?

¤ Tips på bra matideér och billiga maträtter , eller något man köper som inte tar slut fort , te.x kötbullar i stort paket ¤ ¤ ¤

**ni fattar vad jag menar va och vad jag vill komma fram till**

SiSenior
2011-05-16, 19:41
Vad skulle ni ha gjort ? man kan ju laga eget hemma och ta med sig , eller något ?

¤ Tips på bra matideér och billiga maträtter , eller något man köper som inte tar slut fort , te.x kötbullar i stort paket ¤ ¤ ¤

Exakt.

Mattips:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=110768
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=65397

ATJL
2011-05-17, 08:42
Varför inte se det som ett gyllene tillfälle att prova Leangains/IF konceptet med periodisk fasta!

Vore ju perfekt att fasta 2300-1500, då slipper du ju helt krångla med maten under dagen plus att du får övriga fördelar "på köpet". 4 veckor är ju dessutom en rätt så bra utvärderingsperiod om det är något som passar dig.

Om du inte är bekant med konceptet (hur nu någon på Kollozeum forum missat det) så är mitt tips att i så fall först kolla fäljande länk: www.leangains.com

SEN ställa ytterligare frågor (på förekommen anledning, no offence) Lycka till!

vicarious
2011-05-17, 10:18
Varför inte se det som ett gyllene tillfälle att prova Leangains/IF konceptet med periodisk fasta!

Vore ju perfekt att fasta 2300-1500, då slipper du ju helt krångla med maten under dagen plus att du får övriga fördelar "på köpet". 4 veckor är ju dessutom en rätt så bra utvärderingsperiod om det är något som passar dig.

Om du inte är bekant med konceptet (hur nu någon på Kollozeum forum missat det) så är mitt tips att i så fall först kolla fäljande länk: www.leangains.com

SEN ställa ytterligare frågor (på förekommen anledning, no offence) Lycka till!

Tycker det låter som en dålig idé. Lite löjligt att det alltid är någon som börjar rekommendera PF så fort någon frågar efter hjälp med kosten nu på senare tid. Trådskaparen frågade om tips på mat, inte kostupplägg. Hela det där lät som en reklamannons.

ATJL
2011-05-17, 10:31
Tycker det låter som en dålig idé. Lite löjligt att det alltid är någon som börjar rekommendera PF så fort någon frågar efter hjälp med kosten nu på senare tid. Trådskaparen frågade om tips på mat, inte kostupplägg. Hela det där lät som en reklamannons.

Bra synpunkt! Ska genast maila Berkhan och diskutera mitt arvode... :smash:

Glöm gärna bort det faktum att mitt FÖRSLAG skulle kunna hjälpa honom att lösa hans PROBLEM som var bakgrunden till hans förfrågan om tips på mat... *screwy*

//den löjlige forumsmedlemmen

vicarious
2011-05-17, 10:44
jag kommer jobba mellan 06.00 - 15.00 , käkar en ordentlig frukost ialf, sen kommer det jag behöver tips och ideér om , det billigaste alternativet att få i sig bra mat men för en billig peng.
Pallar inte äta ute varje dag , då kommer jag ju inte tjäna några pengar, då går allt på mat.

Bra synpunkt! Ska genast maila Berkhan och diskutera mitt arvode... :smash:

Glöm gärna bort det faktum att mitt FÖRSLAG skulle kunna hjälpa honom att lösa hans PROBLEM som var bakgrunden till hans förfrågan om tips på mat... *screwy*

//den löjlige forumsmedlemmen

Vad snackar du för strunt? Han kommer måsta äta oavsett vilken tidpunkt han gör det på. Han ville ha tips på mat som var enkel att laga och ta med sig. PF är inte svaret till det.

Pungis
2011-05-17, 11:00
Bara att göra matlådor :) Köpt t ex 2kg köttfärs på willys och gör köttfärssås av

Karl Pilkington
2011-05-17, 11:03
Bara att göra matlådor :) Köpt t ex 2kg köttfärs på willys och gör köttfärssås av:thumbup:

storkok och matlåda FTW! Billigt och enkelt att hålla koll på vad du stoppar i dig. Jag lagar alltid två storkok på söndag eftermiddag, det blir lunch resten av veckan.

ATJL
2011-05-17, 13:29
Vad snackar du för strunt? Han kommer måsta äta oavsett vilken tidpunkt han gör det på. Han ville ha tips på mat som var enkel att laga och ta med sig. PF är inte svaret till det.

Mn vän, du har missförstått hur jag menade att PF skulle kunna hjälpa honom med problemet inte behöva äta ute.

Men... Det är som jag ser det skitsamma. Mr Griffin kan göra vad han vill med mitt förslag, prova eller ge fulla fan i det, för mig är det fullständigt likgiltigt.

Vad gäller er som verkar bli provocerade över att jag ens antyder att något som PF skulle kunna hjälpa (läs: förenkla) honom, eran uppfattning om mitt förslag är ju givetvis fri att ha. Ingenting som jag känner är något jag direkt behov av att ta åt mig av eller självutvärdera över.

Nu ska jag inte drabba tråden med mer för frågan ovesentlig skit, utan åter till ämnet...

Och som tidigare Mr Griffin, lycke till!