handdator

Visa fullständig version : Ger det ngt med slöträning?


MrGriffin
2011-05-16, 19:11
Ger det något om man bara går till gymmet och kör lite lätt ett pass ?
man "dödar" inte på gymmet , utan man lätt misshandlar bara ?
Blir det något bättre , eller är det bara waste of time?
för jag har varit skadad , haft inflammation i muskeln , men gick till gymmet idag liksom, och körde lite lätt, waste eller ?

Lindrian
2011-05-16, 19:13
Ger det något om man bara går till gymmet och kör lite lätt ett pass ?
man "dödar" inte på gymmet , utan man lätt misshandlar bara ?
Blir det något bättre , eller är det bara waste of time?
för jag har varit skadad , haft inflammation i muskeln , men gick till gymmet idag liksom, och körde lite lätt, waste eller ?
All träning är träning. Sedan att du inte får lika mycket av att träna lätt som att träna tungt eller vice versa är en annan femma.

MrJonas
2011-05-16, 19:14
Inte waste. Har du varit skadad så är det ju bra att stärka musklerna lite i taget. Nu vet jag inte heller din definition av "att lätt misshandla"

kettlebellGuden
2011-05-16, 19:26
Ger det något om man bara går till gymmet och kör lite lätt ett pass ?
man "dödar" inte på gymmet , utan man lätt misshandlar bara ?
Blir det något bättre , eller är det bara waste of time?
för jag har varit skadad , haft inflammation i muskeln , men gick till gymmet idag liksom, och körde lite lätt, waste eller ?

Förutsatt att du tränar för att bli bättre på det du gör så kan lätta pass vara guld.

Pjotor
2011-05-16, 20:51
All träning är bättre än ingen träning alls. Punkt.

emi23j
2011-05-16, 21:07
ja, aktiv återhämtning!!

men nog kan det vara bra att stanna hemma också.

kettlebellGuden
2011-05-16, 21:35
All träning är bättre än ingen träning alls. Punkt.

Jag håller inte med där. :cool:

ARMSTARK
2011-05-17, 06:27
Lite träning, lite resultat, mycket träning, mycket resultat. Så inte är det bortkastat. Ingen träning medför ju nedbrytning av musklerna så DET går fet-bort!

Vilken muskel hade du inflammation i? Den ska du träna väldigt lätt men resten av kroppen kan du hårdköra som vanligt. :thumbup:

Fredrik_S
2011-05-17, 08:19
Ja det ger som fan. Fatta hur fruktansvärt snabbt muskler försvinner vid inaktivitet. Bara lätt underhåll gör mirakel för att bibehålla musklerna.