handdator

Visa fullständig version : Kasein efter träning, hur mycket muskler förlorar jag?


hoog
2011-05-16, 17:14
Hejhej!

Mitt vassle tog slut idag och har lite ont om pengar till att beställa mer just nu, men det blir nog om en vecka istället.

Vet ju att vassle är det bästa efter träning för kroppen behöver protein snabbt så det jag undrar är om jag ska lägga ner träningen tills jag har vassle eller ska jag ta av BSC kaseinet efter träning?

Vill inte känna efter ett hårt pass att allt jag brutit ner inte byggs upp pga proteinet tas upp för långsamt. Ingen ny studie som har kommit ut som visar hur det ligger till? Kommer jag förlora muskler på att använda BSC blandprotein (20/80 tror jag det är) ist för vassle?


Sen en fråga till.
Det hade varit mycket godare och göra en stor fluff efter träning ist för att dricka proteinet (när det ändå innehåller samma kcal) så vad tror ni om att tex köpa kasein och vassle i samma smak och dela upp 50/50 och fluffa? Får man i sig tillräckligt med vassle då?

Ursäkta stavningen, trött och hungrig.
Mvh.

Sheogorath
2011-05-16, 17:18
Kunde folk bygga muskler innan det fanns vassleprotein i affärerna?

Proxy
2011-05-16, 17:19
Hem och ät, du kommer inte att förlora ett gram. Möjligtvis bygga några.

entropy
2011-05-16, 17:22
Herregud, du behöver inte oroa dig. Träna, drick ditt kasein och ät.

mij82
2011-05-16, 17:22
http://1.bp.blogspot.com/_wAxDMfEGhoY/TNXN6QQ0u0I/AAAAAAAAAWI/bw3_EiZUxS8/s1600/Not+Sure+if+serious.jpg

Träna på, det heter väl kosttillskott av en anledning. :)

bustz0rz
2011-05-16, 17:26
Vissa saker börjar verkligen gå till överdrift här på forumet..

z_bumbi
2011-05-16, 17:31
Vissa saker börjar verkligen gå till överdrift här på forumet..

Börjar? Optinojan har funnits länge.

Kasein funkar antagligen minst lika bra som vassle och nu var det ju inte ens ett kasein utan ett blandprotein så ev skillnader blir mindre än mikroskopiska.

hoog
2011-05-16, 17:38
Tack för era svar.

Ja, optinojan finns där och kommer alltid att finnas.

Sheogorath
2011-05-16, 17:50
Tack för era svar.

Ja, optinojan finns där och kommer alltid att finnas.

Optinoja är en sak, men du måste ju för guds skull försöka tänka. Dök aldrig tanken upp hur människor kunde slita och jobba i skogen en hel dag och bygga en ganska ståtlig kroppshydda UTAN att dra i sig vassle vid dagens slut? Tänkte du ärligt talat tanken att du skulle FÖRLORA muskler av att TRÄNA DEM om du inte snabbt fick i dig ett rent vassletillskott?

Eddie Vedder
2011-05-16, 19:57
Ja, optinojan finns där och kommer alltid att finnas.

Jobba bort den. Det är inte optimalt att oroa sig över såna skitsaker.

On topic: Finns ju hur mycket trådar som helst om kasein efter passet, det är väl undersökt ocg det stimulerar MPS.

panzer123
2011-05-16, 20:02
Om jag vore du skulle jag äta en banan. Axon sa det till mig och han är stor.

Grandmaster
2011-05-17, 01:05
Kroppen behöver inte protein snabbt efter träning med undantag om du inte tränar fastande eller äter som en liten flicka innan träningen.

isterbuk
2011-05-17, 12:34
Kroppen behöver inte protein snabbt efter träning med undantag om du inte tränar fastande eller äter som en liten flicka innan träningen.

Kan passa på att ställa en fråga:

Om man tränar fastande och har tillgång till BCAA+EAA och tar det direkt efter träningen + en shake med EAA för att underhålla fram till lunch säg 2-3 timmar efter träningspasset tappar jag mycket av den muskeluppbyggande effekten av att göra såhär?

King Grub
2011-05-17, 12:37
Jämfört med vad?

vicarious
2011-05-17, 12:38
Kan passa på att ställa en fråga:

Om man tränar fastande och har tillgång till BCAA+EAA och tar det direkt efter träningen + en shake med EAA för att underhålla fram till lunch säg 2-3 timmar efter träningspasset tappar jag mycket av den muskeluppbyggande effekten av att göra såhär?

Early morning fasted training

Here's a sample setup for a client that trains early in the morning and prefers the feeding phase at noon or later.

6 AM: 5-15 minutes pre-workout: 10 g BCAA.
6-7 AM: Training.
8 AM: 10 g BCAA.
10 AM: 10 g BCAA
12-1 PM: The "real" post-workout meal (largest meal of the day). Start of the 8 hour feeding-window.
8-9 PM: Last meal before the fast.



http://www.leangains.com/2010/05/early-morning-fasted-training.html

isterbuk
2011-05-17, 12:50
Jämfört med vad?

Vet inte om det var riktat till mig, men tänkte i jämförelse med att t.ex inta vassle/mat direkt efter träningen.

http://www.leangains.com/2010/05/early-morning-fasted-training.html

Tackar så mycket.

King Grub
2011-05-17, 12:51
Inget. EAA/proteinintag stimulerar muskeluppbyggnaden lika bra tre timmar efter träning som direkt efter.