handdator

Visa fullständig version : Axelont


Dannyboi
2011-05-16, 16:44
Hej! Jag kör efter SL 5x5 och i varje pass som innehåller miltärpress får jag ont i min vänstra axel i varje sett. Det går över efter de 2 första repsen men kommer tillbaka i nästa set. Det gör ont inne i axeln långt fram om jag ska beskriva vart. Ibland även höger axel och även om jag stretchar lite eller värmer upp (halvdant).
Det gör absolut inte så ont så att det inte går och träna det "känns av" lite bara.

Någon som vet vad det kan va? Jag kanske bara är stel eller är det någon skada ?

Tack på förhand

Dannyboi
2011-05-16, 17:14
ändrade greppet hur ?

Ponitus
2011-05-16, 17:16
Kände precis likadant i militärpressen i början. Trixa lite med vinkeln så ska du se att det släpper.

TheGhr
2011-05-16, 17:17
Tidsresa. ;) Jag kör också det nu och upplevde också det tills jag ändrade greppet till neutralt och fick fram armbågarna mer.

Men för att svara på din fråga: Till maskin. Fan vet hur man gör med stång, funkar EZ-bar för militärpress eller?

TheGhr
2011-05-16, 17:24
Nämen visst, som Ponitus menade så försök flytta fram armbågarna mer. Skall fan ta och testa det också med stång, ogillar dock militärpress med stång, ryggen blir ostbåge bakåt när det är tungt.

Jeml
2011-05-16, 17:52
har samma problem nu, kör oxå SL 5x5, och fick mer än lite ont idag under militärpressen. speciellt när jag skulle lyfta upp den från ställningen. men ska prova ändra lite på greppet till nästa gång!

har också kört dips tidigare som extra övning, ska nog sluta med det nu då det oxå tar på axlarna:Virro

klupknum
2011-05-16, 18:09
SL är ju overhead press, inte militär press, men jag förstår vad du menar, ska också försöka hålla armbågarna mer utåt nästa gång.

Lindrian
2011-05-16, 18:36
Utför du övningen korrekt?

Armbågarna/Underarmarna ska vara parallella med varandra om du kollar fram ifrån och de ska även vara parallella med väggarna sett från sidan. Hoppas du förstår. Sedan är det bara att pressa upp, så nära kroppen som möjligt. Sikta mot din näsa (men träffa inte).