handdator

Visa fullständig version : Kondition + triceps?


Discogymmar
2011-05-16, 15:37
Hejsan alla!
Har hört mycket snack om att inte blanda konditionsträning med styrketräning.
Men läget är så att jag har ett uteblivet tricepspass som jag måste köra idag. Men jag måste även köra spinning.
Fungerar det att först köra 3 övningar triceps a la 5 set och sedan 30 minuter spinning?
Borde jag äta något mellan styrkan och konditionen?
Tacksam för svar!

Toby Asp
2011-05-16, 15:41
Du skriver ju att du måste köra båda sakerna. Så hurvida det fungerar är egentligen oviktigt. Men visst fungerar det. Dom båda träningsformerna tar ju inte ut varandra helt och hållet. Jag skulle nog ta en vassledrink efter styrkepasset. Sen äta ordentligt efter spinningen.

David Van Patten
2011-05-16, 15:46
Hejsan alla!
Har hört mycket snack om att inte blanda konditionsträning med styrketräning.
Men läget är så att jag har ett uteblivet tricepspass som jag måste köra idag. Men jag måste även köra spinning.
Fungerar det att först köra 3 övningar triceps a la 5 set och sedan 30 minuter spinning?
Borde jag äta något mellan styrkan och konditionen?
Tacksam för svar!


Ha ha. Att det finns människor som Dig alltså. Skrämmande. Vad tror Du ska hända ifall Du blandar kondition och styrka en gång? Att alla muskler kanske ramlar av? Cancer? Hjärntumör?

Discogymmar
2011-05-16, 15:52
Toby: Tack för svar!
David: Det jag är rädd för är att styrketräning inte gre något mycket alls så man lika gärna måste skippa den

Sheogorath
2011-05-16, 16:08
Toby: Tack för svar!
David: Det jag är rädd för är att styrketräning inte gre något mycket alls så man lika gärna måste skippa den

Naturligtvis kommer styrketräning ge mer än icke-styrketräning även om nu träningseffekten skulle bli mindre. Dessutom är det ju kul (Tm) att träna. Särskilt triceps.