handdator

Visa fullständig version : Medusa gör framsteg! 20 okt till 5 december


Medusa
2003-12-05, 23:26
Hej allihopa!

17 år
76 kg
176 cm lång
Överarm 35 cm
Underarm 29 cm
Överkropp 105 cm
Midja vid navel 85 cm

När jag var ny här så postade jag en bild, och kommentarerna var väl inte direkt överväldigande, men berättigade :thefinger
Här är den från 20 oktober 2003:
http://home.swipnet.se/loui/20%20oktober%202003.JPG

Jag har nya bilder nu, tagna idag, länkar till dom här nedan:

Sidechest 1
http://home.swipnet.se/loui/bild1.JPG

Sidechest 2
http://home.swipnet.se/loui/bild2.JPG

Vet ej vad de ska va :D
http://home.swipnet.se/loui/bild3.JPG

Ryggen
http://home.swipnet.se/loui/bild4.JPG

Latspread bakifrån
http://home.swipnet.se/loui/bild5.JPG

Sidechest igen
http://home.swipnet.se/loui/bild6.JPG

Avslappnad framifrån
http://home.swipnet.se/loui/bild7.JPG

Så vad säger ni, är det ok eller något som saknas/är fel?

Jag kan ta kritiken, det är därför jag postar!

Tack!
:thumbup:

Prankie
2003-12-05, 23:34
Det ser ut som du har ökat sjukt mycket. :thumbup:

Fast det är väl ganska svårt att bedömma då det första bilden är med blixten vilket ge en platt känslan och de andra är så mörka att skuggorna ge mycket mer konturer.

Medusa
2003-12-05, 23:37
Prankie: Jo, jag vet.. märkte det efteråt när jag kom hem, risigt ljus!

Det är iallfall bilder, ska försöka ta nya snart igen i bättre belysning förhoppningsvis. Dessa togs i träningslokalen så.. :smokin:

Edit 1: Jo, jag har ökat en hel del, faktiskt rätt nöjd hittills!

Alex85
2003-12-05, 23:48
bra ökningar! speciellt på bröstet tycker jag:thumbup:

Medusa
2003-12-05, 23:51
Alex85: Det är inte för inte som okända grabbar i plugget tisslar och tasslar "The fridge!" och "skåpet" när man har gått förbi dom :smash: Jag känner dom inte ens, och jag måste erkänna att det känns ibland när en massa andra idioter kommer med såna kommentarer, bara avundsjuka? :confused:

Castro
2003-12-06, 00:43
Mycket bra ökningar Medusa. :thumbup:
Visst var det du som hade varit ganska tjock tidigare och gått ner en massa kilon först? Verkar som att man har stor nytta av det faktiskt.

Försöker inte på något sätt nedvärdera dina framsteg utan undrade bara lite över det här "fet-till-vältränad"-fenomenet. Kanske är det så att man lär sig så mycket (både psykiskt och fysiskt) av att först göra dessa stora framsteg på fettfronten att man senare får enklare att lägga på sig bra med muskler av de tre anledningarna att man får en gynnsam insulinkänslighet, starkare disciplin och verkligen förstår betydelsen av kosten.
Vad vet jag?

Medusa
2003-12-06, 00:49
Castro: Jo, jag gick ner 30 kg först :kickass:

Nu pumpar jag för glatta livet, försöker bli stor :D

Jo, du har rätt, jag tror det gav en hel del att först förlora fettet, man lär sig en hel del om sig själv!

I början när jag sprang så klarade jag max 400 meter i slött tempo utan att stanna, nu är det över en mil non stop :hbang:

men du har rätt, det gav en hel del!

Tack för dina synpunkter!

Karl_alfred
2003-12-06, 00:59
Ser jäkligt mycket bättre ut, speciellt bröst. Dock är det svår att se när bilderna är så mörka. Men fortsätt med det du syslar med för du gö alldeles rätt ser det ut som :thumbup:

Medusa
2003-12-06, 01:03
Originally posted by Karl_alfred
Ser jäkligt mycket bättre ut, speciellt bröst. Dock är det svår att se när bilderna är så mörka. Men fortsätt med det du syslar med för du gö alldeles rätt ser det ut som :thumbup:

Tack för de värmande orden, dom är en frisk vind i vinterkylan!

Jag ska fortsätta, ingenting kan få mig att sluta styrketräna, älskar det :bpump:

Tack!

GhostFace
2003-12-06, 08:03
Bilderna är för mörka för att kunna se & göra (åtminstone) exaktare jämförelser :confused:

ivandrago
2003-12-06, 14:15
Lite för mörka bilder för att göra specifika jämförelser, men det är helt klart att du ökat ordentligt! Mycket bra!! :thumbup: :thumbup:

Spec^
2003-12-06, 18:31
kanon ökning, fortsätt med vad du gör :cool:


Lite mer traps kanske skulle va på sin plats!

nordlander
2003-12-07, 01:07
Jag som läser Foto C måste tyvärr säga att jag kommer att måsta ta livet av dig för dom kassa bilderna....man ser ju inte ett skit ! :smash:

Vic_1981
2003-12-07, 02:09
Originally posted by nordlander
Jag som läser Foto C måste tyvärr säga att jag kommer att måsta ta livet av dig för dom kassa bilderna

Verkar som Foto C studerandet gått ut över dina svenskakunskaper.

yxmannen
2003-12-07, 02:30
Originally posted by Vic_1981


Verkar som Foto C studerandet gått ut över dina svenskakunskaper.

:laugh: Du tog munnen ur mina ord eller kanske tvärtom.:confused:

Medusa
2003-12-07, 11:32
Originally posted by Spec^
kanon ökning, fortsätt med vad du gör :cool:


Lite mer traps kanske skulle va på sin plats!

Jo, du har rätt.
Jag jobbar stenhårt på trapsen, men dom växer långsamt! :thumbup:

Medusa
2003-12-07, 11:32
Originally posted by nordlander
Jag som läser Foto C måste tyvärr säga att jag kommer att måsta ta livet av dig för dom kassa bilderna....man ser ju inte ett skit ! :smash:

Jo, dom blev mörka, och ja, jag ska ta nya.

Men tills dess är dom bättre än ingenting alls ;)

nordlander
2003-12-07, 12:22
Originally posted by Medusa


Men tills dess är dom bättre än ingenting alls ;)

mjaa...om det tviste de lärde :P

DiZi
2003-12-14, 18:37
Ser ut som att du har en RIKTIGT bra mage på nårra bilder? Du har ingen "mag-bild" på bara den?

I övrigt -> snygga ökningar mannen! Keep up the good work and :kickass:

Medusa
2003-12-14, 22:51
Min mage är ok, men inte något jag är nöjd med :whipped:
Jag är ganska tjock nu, och de bilderna jag postade är ganska mörka så skuggorna faller ju djupare.
Skall posta ny ikväll eller nu de närmaste dagarna, förhoppningsvis ser man konturerna bättre där.

Jag är nöjd med ökningarna hittills, men det kommer mera :kickass:

Tack för kommentarerna, jag :bpump: på!

Jense
2003-12-15, 02:05
Originally posted by Medusa
Alex85: Det är inte för inte som okända grabbar i plugget tisslar och tasslar "The fridge!" och "skåpet" när man har gått förbi dom :smash: Jag känner dom inte ens, och jag måste erkänna att det känns ibland när en massa andra idioter kommer med såna kommentarer, bara avundsjuka? :confused:


Har haft samma problem, när jag va stor, eller större.

Det är jävligt störigt efter ett tag må jag säga.
Om du tycker det går för långt kan du
1, säga till dem snällt att de ska sluta.
2, be dem suga din slang
3, slå dem på käften.
Välj det som passar dig bäst :D

Medusa
2003-12-15, 16:56
Originally posted by Jense



Har haft samma problem, när jag va stor, eller större.

Det är jävligt störigt efter ett tag må jag säga.
Om du tycker det går för långt kan du
1, säga till dem snällt att de ska sluta.
2, be dem suga din slang
3, slå dem på käften.
Välj det som passar dig bäst :D

Ska följa dina råd i den ordning de följer

Då ska jag först :nono: med dom, sen om dom inte bryr sig så :thefinger och om inte det hjälper så blir det :whipped: för att få dom att :mallan: inför hela skolan

shirunai
2003-12-15, 17:01
Originally posted by Castro
Mycket bra ökningar Medusa. :thumbup:
Visst var det du som hade varit ganska tjock tidigare och gått ner en massa kilon först? Verkar som att man har stor nytta av det faktiskt.

Försöker inte på något sätt nedvärdera dina framsteg utan undrade bara lite över det här "fet-till-vältränad"-fenomenet. Kanske är det så att man lär sig så mycket (både psykiskt och fysiskt) av att först göra dessa stora framsteg på fettfronten att man senare får enklare att lägga på sig bra med muskler av de tre anledningarna att man får en gynnsam insulinkänslighet, starkare disciplin och verkligen förstår betydelsen av kosten.
Vad vet jag?


det är generna tror jag har man lätt för att bli fet, så ökar man ofta lätt i muskler....jag är tvärt om min kropp har alltid varit smal

shirunai
2003-12-15, 17:02
öva in dubbelbiceps bakifrån, den är riktigt dålig

oath5
2003-12-15, 21:02
Originally posted by Medusa


Ska följa dina råd i den ordning de följer

Då ska jag först :nono: med dom, sen om dom inte bryr sig så :thefinger och om inte det hjälper så blir det :whipped: för att få dom att :mallan: inför hela skolan

Inte lätt när man går på Västerhöjd :booty:

Medusa
2003-12-15, 22:07
Originally posted by oath5


Inte lätt när man går på Västerhöjd :booty:

Nej, det är inte lätt, smygbögar i varje hörn :thefinger

Vem är du förresten och hur känner du igen mig? :D

andreaz
2003-12-15, 22:21
Västerhöjd är väl en trevlig skola! Hade en helt underbar tid där men insåg det inte förrän efter studenten. Ni verkar vara en del därifrån, ser er säkert på gymet imellanåt..

Medusa
2003-12-15, 22:30
Andreaz: Jag tränar inte på gym, så mig har du nog aldrig sett där ;)

Så du gick på Västerhöjd alltså, hm, jo det är en ganska ok skola.

Vilket gym går du på, jag funderar på att börja ev. någon gång eftet nyår.

Kul med fler personer ifrån Skövde på Kolozzeum :thumbup:

andreaz
2003-12-15, 22:34
Jag tränar på pulse. Har tränat på i princip alla gym i Skövde, bara nautilus jag fann vara värdelöst .. Har mina funderingar på att byta till IP, då min ekonomi som student är bättre anpassad för det..

Medusa
2003-12-15, 23:01
Originally posted by andreaz
Jag tränar på pulse. Har tränat på i princip alla gym i Skövde, bara nautilus jag fann vara värdelöst .. Har mina funderingar på att byta till IP, då min ekonomi som student är bättre anpassad för det..

Jag har också funnit att IP verkar vara ett bra val, så är det någonstans jag börjar så blir det där.

Vi kanske ses då, lycka till!

oath5
2003-12-15, 23:08
Originally posted by andreaz
Jag tränar på pulse. Har tränat på i princip alla gym i Skövde, bara nautilus jag fann vara värdelöst .. Har mina funderingar på att byta till IP, då min ekonomi som student är bättre anpassad för det..

Jag tränar på nautilus i skövde :thefinger Men jag häckar ju knappast vid deras maskiner :bpump:

oath5
2003-12-15, 23:10
Originally posted by Medusa


Nej, det är inte lätt, smygbögar i varje hörn :thefinger

Vem är du förresten och hur känner du igen mig? :D

Japp det var därför jag bytte till Kavelbro :hbang:

Jag drog slutsatsen att du går på vhöjd eftersom jag inte har sett dig på lilla kavelbro!

Medusa
2003-12-15, 23:14
Aha, smart slutsats :thumbup:

Jag har varit på Nautilus, en massa maskiner och lite skrot.
Knäböjställningen samlar damm i ett hörn, hehe :naughty:

Mest disco där, inga seriösa byggare, förutom du (kanske) ?

Lycka till, pumpa på!

oath5
2003-12-15, 23:27
Originally posted by Medusa
Aha, smart slutsats :thumbup:

Jag har varit på Nautilus, en massa maskiner och lite skrot.
Knäböjställningen samlar damm i ett hörn, hehe :naughty:

Mest disco där, inga seriösa byggare, förutom du (kanske) ?

Lycka till, pumpa på!

Kan inte mer än hålla med dig ! Frågan är finns det bättre gym i skövde där det finns större lokal med fria vikter i? Hehe kan oxå nästan garantera dig att jag är nog den enda som använder knäböjjsställningen :kickass:

Medusa
2003-12-15, 23:32
Jag har varit på alla gymen, och det finns ett renodlat fria vikter, Plaza!

Du kan ju gå ner och kika på det någon dag och se om du gillar det ,börja där sen när ditt medlemskap är slut.

IP är annars ett bra och billigt alternativ! :bpump:

oath5
2003-12-15, 23:38
Originally posted by Medusa
Jag har varit på alla gymen, och det finns ett renodlat fria vikter, Plaza!

Du kan ju gå ner och kika på det någon dag och se om du gillar det ,börja där sen när ditt medlemskap är slut.

IP är annars ett bra och billigt alternativ! :bpump:

Fan va skummt då..För min polare tränar där...han säger att det inte finns alls mycket fria vikter osv...Aja får ta å dra dit nån dag å kolla läget SJÄLV.

Men alltså Nautilus funkar änsålänge...Det enda jag saknar är vadpress maskiner...Finns inte en enda maskin för vadträning :/ Fast sen att det är så satans trångt är ju en annan femma :insane:

andreaz
2003-12-15, 23:42
När jag tränade på Nautilus hade de inte ens en knäböjställning, om ni inte syftar på Smithen? Annars har ju Feelgood riktigt friskt med fria vikter. De har även friskt med vackra damer, fast det kostar ju som sagt..

oath5
2003-12-15, 23:46
Originally posted by andreaz
När jag tränade på Nautilus hade de inte ens en knäböjställning, om ni inte syftar på Smithen? Annars har ju Feelgood riktigt friskt med fria vikter. De har även friskt med vackra damer, fast det kostar ju som sagt..

Finns det en smith på nautilus?? Naej det står en gammal ställning inne i bänkpress rummet serru! Feelgood är inget alternativ för mig :D

Hur är det på Pulse då? Mycket maskiner, lite fria vikter eller? Ganska litet oxå va?

Medusa
2003-12-15, 23:48
Ja, Nautilus är det väldigt mycket folk på, trångt och lite fria vikter.

Plaza har mycket fria, men också ganska trångt, dock näst billigast.

FeelGood är nog det bästa alternativet ur gymsynpunkt, och det är kanske det som är viktigast.

Pulse är dyrast i stan, usch!

Jag gick nämligen runt med ett block i hand och antecknade priser och utrustning på varje gym :thumbup: Vad folk stirrade haha :laugh:

Får se vad jag väljer när jag väl börjar, just nu har jag och en kompis egen lokal med 176 kg fria vikter (skivor), 2 raka stänger, 1 EZ stång, en böjställning, bänkpresställning, draghiss, benspark, maskinflyes och 2 ab sliders som vi fick av gubben som bor ovanför :D

andreaz
2003-12-15, 23:51
Originally posted by oath5


Finns det en smith på nautilus?? Naej det står en gammal ställning inne i bänkpress rummet serru! Feelgood är inget alternativ för mig :D

Hur är det på Pulse då? Mycket maskiner, lite fria vikter eller? Ganska litet oxå va?


Pulse är väldigt sällan trångt, vikterna räcker nog till för dig, det gör de för mig .. De har de maskiner jag kör, latsdrag och 45gradigbenpress.. Tränar du på dagarna kör du i princip själv på Pulse, kvällarna är lite värre..

oath5
2003-12-15, 23:54
Originally posted by Medusa
Ja, Nautilus är det väldigt mycket folk på, trångt och lite fria vikter.

Plaza har mycket fria, men också ganska trångt, dock näst billigast.

FeelGood är nog det bästa alternativet ur gymsynpunkt, och det är kanske det som är viktigast.

Pulse är dyrast i stan, usch!

Jag gick nämligen runt med ett block i hand och antecknade priser och utrustning på varje gym :thumbup: Vad folk stirrade haha :laugh:

Får se vad jag väljer när jag väl börjar, just nu har jag och en kompis egen lokal med 176 kg fria vikter (skivor), 2 raka stänger, 1 EZ stång, en böjställning, bänkpresställning, draghiss, benspark, maskinflyes och 2 ab sliders som vi fick av gubben som bor ovanför :D

Hehe okej! Feelgood har jag ju vart när jag gick på vhöjd..gillar inte det stället alltså...för mycket "fint" folk där...

Fick ni alla grejjer utav den gubben eller vart fick ni alla dessa grejjer ifrån? *avis* Det är ju guld värt med ett hemmagym :hbang:

andreaz
2003-12-15, 23:54
Originally posted by Medusa

Pulse är dyrast i stan, usch!


Jag betalar 169:- per månad, har de höjt eller? Mig veterligen kostar FeelGood 259:- per månad för en student. Jag började iofs med autogiro nångång hösten 2000.

Medusa
2003-12-15, 23:56
Originally posted by andreaz


Jag betalar 169:- per månad, har de höjt eller? Mig veterligen kostar FeelGood 259:- per månad för en student. Jag började iofs med autogiro nångång hösten 2000.

Ja, de har höjt, 174 kr varannan vecka nu om jag inte minns fel såhär på rak arm.