Visa fullständig version : Äta sista måltid vid 21?
Har alltid fått höra att man inte ska äta efter 18,00 eftersom man lägger på sig men är det verkligen sant för alla säger olika vad är rätt???
Är det inte kalori in kalori ut som räknas?
Big Sleazy
2011-05-15, 09:56
Har alltid fått höra att man inte ska äta efter 18,00 eftersom man lägger på sig men är det verkligen sant för alla säger olika vad är rätt???
Jo.
Vissa upplever att det blir svårare att somna när man nyss har käkat. Jag tycker att man ska hitta det som passar en bäst. Är du svin hungrig runt 20.00-24.00 ska du käka.
I långa loppet är det kalori in kalori ut som räknas (förenklad variant).
Vissa upplever att det blir svårare att somna när man nyss har käkat. Jag tycker att man ska hitta det som passar en bäst. Är du svin hungrig runt 20.00-24.00 ska du käka.
I långa loppet är det kalori in kalori ut som räknas (förenklad variant).
Okay för jag äter som sagt sista stora målen vid 18 och känner hunger vid 21 tar då kesella/keso äggvita. Och lägger mig inte förrens 23, dock så håller jag nere på kolisar på kvällen eftersom det är lättare att lagra fett...
Om jag inte är helt ute och cyklar så rekommenderas de som käkar låg kh kost att framför allt hålla nere KH på kvällen, utan om man ska få i sig så ska de vara tidigare under dagen. Dock vet ja ej om de finns någon vetenskaplig källa till de.
Många säger att metabolismen sjunger under natten. Hur mycket den sjunker eller om det är sant vet jag inte. Hur som helst så ser jag ingen anledning till att lägga sig hungrig då det kan leda till att man under kvällen vaknar pga hunger.
Många säger att metabolismen sjunger under natten. Hur mycket den sjunker eller om det är sant vet jag inte. Hur som helst så ser jag ingen anledning till att lägga sig hungrig då det kan leda till att man under kvällen vaknar pga hunger.
Spelar ju ingen roll när ämnesomsättningen sjunker. Skulle den vara låg på kvällen och man äter då istället för ett mellanmål klockan 10:00 så "drar man ju nytta" av sin högre ämnesomsättning på förmiddagen.
Förstår inte folk som kommer med argument med att man inte ska äta när ämnesomsättningen är låg för då lägger man bara på sig. Och? Man förbränner det ändå vid ett senare tillfälle, speciellt om man inte äter vid ett tillfälle då ämnesomsättningen är hög. Kroppen är i ständig förändring, folk måste lära sig att se helheten istället för att stirra sig blind på detaljer som inte spelar roll.
(inte riktat till dig limenka)
(inte riktat till dig limenka)
I know :thumbup:
Välkommen tillbaka:hbang:
vicarious
2011-05-15, 11:45
Okay för jag äter som sagt sista stora målen vid 18 och känner hunger vid 21 tar då kesella/keso äggvita. Och lägger mig inte förrens 23, dock så håller jag nere på kolisar på kvällen eftersom det är lättare att lagra fett...
Låter som ett betydligt bättre upplägg än att inte äta vid 21 och gå hungrig :thumbup:
Om jag inte är helt ute och cyklar så rekommenderas de som käkar låg kh kost att framför allt hålla nere KH på kvällen, utan om man ska få i sig så ska de vara tidigare under dagen. Dock vet ja ej om de finns någon vetenskaplig källa till de.
Ja det gör det därför jag äter kesella/keso, äggvita för att det inte innehåller mykt kolisar..
Sheogorath
2011-05-15, 12:12
Det finns även scenarion där man bara är dum om man är restriktiv med kolhydraterna på kvällen. T.ex. om man drar av ett styrkepass vid 19-20-snåret. Då är det bara hem och tanka på med pasta, bröd eller vad man nu gillar innan man går och lägger sig. Tajma näringen efter aktivitet, inte efter klockan.
Dina kolhydrater blir inte till fett.
Är du aktiv och tränar samtidigt som du håller en kaloribalans så blir kolhydraterna glykogen. Glykogen som du använder vid nästa träningspass.
Äter du mer energi än du förbrukar kommer du att lägga på hullet.
Eddie Vedder
2011-05-15, 12:39
Ja det gör det därför jag äter kesella/keso, äggvita för att det inte innehåller mykt kolisar..
Att det skulle bli massa fett av kolhydraterna är också en feluppfattning som du kan släppa.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.