handdator

Visa fullständig version : Dietlogg


shoulder87
2011-05-14, 23:53
Tänkte använda denna logg som en hjälp för att hålla koll på mina dagliga aktiviteter samt kosthållning, känner att jag behöver få ner på "papper" för att kunna hålla bra koll på det samt att hålla motivationen uppe.

Samtidigt kanske någon kan få lite inspiration och idéer från mitt upplägg. Jag är 23 år, före detta hockeyspelare som idag tränar crossfit, och parallellt med det genomför en klassiker så en del löp, cykel och simträning utöver crossfit.

Jag är 185cm och väger 90kg (tror jag, editerar imorgon när jag har tillgång till en våg) och egentligen är det väl främst inte vikten jag bryr mig om utan vill väga ungefär 80kg för att underlätta för min löpning och dessutom slippa dallret.

Tänkte skriva lite allmänt, dels vad jag äter, inklusive kcal-uträkningar för varje dag. Träning, lite kortare info om varje träningspass och även en gång i veckan väga mig för att kunna följa utvecklingen i siffror.

Kommer posta mina mått och ett par startbilder under morgondagen om jag hinner.


Lite mer om mitt upplägg:

Räknar lite lågt med att jag en normal dag bränner ungefär 2200kcal exklusive träning som jag lägger till manuellt varje dag. Jag kommer äta 1700-2000kcal per dag beroende på om jag konditionstränar eller kör styrka och därmed ligga på ca. -700 kcal per dag. Jag kommer öka på energiintaget lite mot slutet av dieten för att inte tappa för mycket ork när fettprocenten gått ner.

Kommer blanda lite lchf med vanlig kost, jag gillar lchf men känner att jag inte vill ta bort kolhydraterna helt då jag håller på med så pass mycket konditionsträning.

321 Go!