handdator

Visa fullständig version : Xbox360 tråden


Kallsone
2011-05-14, 20:07
Hittade ingen tråd för detta så jag startar en egen.

Jag tycker det är ganska kul att spela Xbox, men bara multiplayer, gärna över live då man slipper splitscreen. Men känner inte så många som har xbox, de flesta kör PS3 :smash: .

Tanken med tråden var att skapa lite kontakter i Live världen så man har någon/några att spela med då alltid är roligare än att sitta själv och ruttna.

Mitt xboxlive nick är: Kallsone

Har följande spel:
CoD Modern Warfare 2
Battlefield Bad Company 2
Tror jag har CoD World at War också någonstans.

Förresten, När fan kommer det nya battlefield ut? Ser ju jättehäftigt ut ;)

agazza
2011-05-14, 20:09
SÖK bättre.

ontopic såg jag en rusebuss i norge idag som hade "BALLS OF DUTY" lackat över hela bilen :D:D:D

Ajin
2011-05-14, 20:11
Lirar enbart fighting-spel, men da liras det pa en annan niva, sa om nagon kanner for att fa pisk i antingen SSF4 eller MVC3 (eller nagon ur den franchisen) sa sag till!

gimpx @ xbl

JJOHANSSON
2011-05-14, 20:12
har hört något rykte om att bf3 kommer ut 11 11 11 men det kan nog hända att dom släpper det tidigare i höst.

Kallsone
2011-05-14, 20:14
SÖK bättre.

ontopic såg jag en rusebuss i norge idag som hade "BALLS OF DUTY" lackat över hela bilen :D:D:D

Länka tråden i så fall istället för att vara spydig.

ZCBZ
2011-05-14, 20:54
Jag köpte FIFA 11 idag, för vad är väl en spelkonsol utan ett fotbollsspel? Skapade mig själv som spelande tränare och började ösa in mål i karriärläget!

Annars blir det mest onlinelir för mig också, till största delen Modern Warfare 2. Annars är Flatout: Ultimate Carnage en favorit när man har folk över.

Jag har varit sjukt sugen på Red Dead Redemption väldigt länge, men vet inte om jag skulle orka plöja igenom singleplayer-läget just nu, oavsett hur jävla bra det än är. Övertala mig! :)

Kallsone
2011-05-14, 21:00
Jag köpte FIFA 11 idag, för vad är väl en spelkonsol utan ett fotbollsspel? Skapade mig själv som spelande tränare och började ösa in mål i karriärläget!

Annars blir det mest onlinelir för mig också, till största delen Modern Warfare 2. Annars är Flatout: Ultimate Carnage en favorit när man har folk över.

Jag har varit sjukt sugen på Red Dead Redemption väldigt länge, men vet inte om jag skulle orka plöja igenom singleplayer-läget just nu, oavsett hur jävla bra det än är. Övertala mig! :)

Spelade lite red dead redemption, men det var inget för mig, tröttnade väldigt snabbt. Men jag gillar ju inte singelplayer heller så vad vet jag :)

stolpskott
2011-05-14, 21:31
Länka tråden i så fall istället för att vara spydig.

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=144903&highlight=Xbox

Nordenator
2011-05-14, 21:33
Lirar enbart fighting-spel, men da liras det pa en annan niva, sa om nagon kanner for att fa pisk i antingen SSF4 eller MVC3 (eller nagon ur den franchisen) sa sag till!

gimpx @ xbl

Säg till om du vill lira lite third strike @ GGPO någon gång. Håller på att lära mig det i väntan på online-varianten.

stolpskott
2011-05-14, 21:33
har hört något rykte om att bf3 kommer ut 11 11 11 men det kan nog hända att dom släpper det tidigare i höst.

Du har nog blandat ihop det med Skyrim. BF3 kommer ut i november men inget exakt datum har sagts.

Ajin
2011-05-14, 22:03
Säg till om du vill lira lite third strike @ GGPO någon gång. Håller på att lära mig det i väntan på online-varianten.

Sjalvklart. Min GGPO slutade fungera nar jag flyttade (har ngt med modemet att gora) sa jag kan inte connecta till folk. Kan dock anvanda MAME32 vilket funkar lika bra for 3S, eller GGPO om vi kan fa det att funka.

3SOnline kommer bli the next big thing inom fighting games, tror jag.

Nordenator
2011-05-14, 22:09
Sjalvklart. Min GGPO slutade fungera nar jag flyttade (har ngt med modemet att gora) sa jag kan inte connecta till folk. Kan dock anvanda MAME32 vilket funkar lika bra for 3S, eller GGPO om vi kan fa det att funka.

3SOnline kommer bli the next big thing inom fighting games, tror jag.

Normala GGPO-builden funkar inte längre. De håller på att testa någon ny variant, så man måste söka lite på forumet för att hitta rätt build. Den på framsidan är inte rätt. GGPO har varit nere en stund också verkar det som.

EDIT: http://ggpo.net/forums/viewtopic.php?f=8&t=3940

Ajin
2011-05-14, 23:48
Tankat och klart, kan dock inte connecta till nagon. Antagligen for att jag maste oppna vissa ports, minns att jag var tvungen att gora det forr men minns inte vilka ports.

Nordenator
2011-05-14, 23:50
Tankat och klart, kan dock inte connecta till nagon. Antagligen for att jag maste oppna vissa ports, minns att jag var tvungen att gora det forr men minns inte vilka ports.

Se nedan

Open UDP ports 6000-6009 (inbound/outbound) and TCP port 7000 (outbound) in your home network. GGPO uses these ports to communicate with the matchmaking server and with other players on the internet.