handdator

Visa fullständig version : Tappad sexlust?


joasimo
2011-05-13, 13:23
Tjena,

Jag är 10 veckor in i min deff och har max 2 veckor kvar. På senare tid har jag tappat all sexlust, känner absolut ingenting.. kan det ske vid en deff? Jag har legat på ett rätt stort underskott 600-800kcal och 250g+ i protein.

Jag ska till en tjej ikväll och sova över, men har ingen lust till nåt.. och absolut minst av allt sex. Känner mig asexuell. :D

Är det fler som tappar lusten under deff?

Inge Enveten
2011-05-13, 13:38
Japp.

Om du vill att det ska bli bättre kan du lägga ner runkandet. För mig hjälper det i alla fall.

joasimo
2011-05-13, 13:43
Japp.

Om du vill att det ska bli bättre kan du lägga ner runkandet. För mig hjälper det i alla fall.

Som sagt, jag känner inte lust till något alls. Varken sex eller runk.

young_george
2011-05-13, 13:51
Den kommer tillbaka när ni börjar ta på varandra.

Annars.. no big deal? Man måste inte ha sex för att man träffar någon av motsatta könet, om man inte är sugen.

Inge Enveten
2011-05-13, 13:53
Som sagt, jag känner inte lust till något alls. Varken sex eller runk.

Och du har varit utan både och hur länge?

chrilledude
2011-05-13, 13:58
Har känt samma sen måndags, men när flickan kom hit så vände det direkt.

häftig
2011-05-13, 14:01
Samma här. Tur att jag inte har flickvän

joasimo
2011-05-13, 14:18
Den kommer tillbaka när ni börjar ta på varandra.

Annars.. no big deal? Man måste inte ha sex för att man träffar någon av motsatta könet, om man inte är sugen.

Jo det gör den alltid, men känner aldrig något sug innan förrän vi ses. Nej det är sant, det har jag inte tänkt heller!

Och du har varit utan både och hur länge?

3 veckor sedan vi sågs sist och har inte haft något annat sen dess.

Eddie Vedder
2011-05-13, 14:23
Hur lång tid man kan deffa innan det påverkar kan jag inte säga något om men det är inga tvivel om att underätning påverkar så småningom. Vid lång tids underätning försvinner all sexlust hos individen. Tjejer tappar mensen och killar potensen., det är väl undersökt bland individer med ätstörningar:

All patients were heterosexually orientated. All patients had rapid and complete loss of libido and sexual activity within a few weeks of beginning dieting, and these did not return until weight was above 90% average for age and height (DOCUMENTA GEIGY, 1970). Table 2 summarizes the state of sexual activity of the four patients fully investigated at follow-up. The three adult males all had been at over 90% of average weight for age and height (DOCUMENTA GEIGY, 1970) for more than six months. They had normal LH and FSH response to LHRH, normal prolactin response to TRH, normal absence of GH response to TRH, low normal thyroid function tests but a normal TSH response to TRH. All had testicular size within the normal range. Cases 1 and 9 needed to shave daily. Case 8 had resumed shaving every 3 days as he had done before onset of the anorexic syndrome. In this patient a small weight gain was associated with return of some potency and a rise in serum testosterone to near normal.

Hall A, Delahunt JW, Ellis PM. Anorexia nervosa in the male: clinical features and follow-up of nine patients. J Psychiatr Res. 1985;19(2-3):315-21.

Nykropp
2011-05-13, 14:28
Potensen är det inget fel på. Men sexlusten är precis som TS säger inte speciellt hög när man går på underskott.

häftig
2011-05-13, 14:33
Nej potensen är det inget fel på, bara sexlusten. Dock ökar den markant när jag ligger på överskott. Det är bara konstatera att människokroppen är intressant.

Fredrik_S
2011-05-13, 15:02
bara man äter mycket kolhydrater under deffe brukar sexlusten inte vara några problem så fort man drar ner den så minskar lusten. Tycker jag

Pintan
2011-05-13, 15:17
bara man äter mycket kolhydrater under deffe brukar sexlusten inte vara några problem så fort man drar ner den så minskar lusten. Tycker jag

+1

Inte för att jag ligger i deff men utan kolhydrater blir sexlusten märkbart sämre. Någon som vet varför?

Becky
2011-05-13, 18:35
Tjena,

Jag är 10 veckor in i min deff och har max 2 veckor kvar. På senare tid har jag tappat all sexlust, känner absolut ingenting.. kan det ske vid en deff? Jag har legat på ett rätt stort underskott 600-800kcal och 250g+ i protein.

Jag ska till en tjej ikväll och sova över, men har ingen lust till nåt.. och absolut minst av allt sex. Känner mig asexuell. :D

Är det fler som tappar lusten under deff?

Ja, min försvann typ helt... *grr*

hejhopp79
2011-05-13, 18:39
Kan också bero på allergi om man nu har sådan.

Ne0phyte
2011-05-13, 18:44
Hoppas för din skull att det vänder när du ligger där med henne.

Skulle det inte påverka om man samma dag fast många timmar tidigare samlag tar en ätardag? Alltså att ligga på överskott samma dag som man uppenbarligen kommer att få ligga.

Dreas
2011-05-13, 18:48
Hoppas för din skull att det vänder när du ligger där med henne.

Skulle det inte påverka om man samma dag fast många timmar tidigare samlag tar en ätardag? Alltså att ligga på överskott samma dag som man uppenbarligen kommer att få ligga.Jag deffade i åtta månader, tog längre tid än några timmar att bli normal igen efter att jag började äta.

1684_
2011-05-13, 18:49
Gissa hur de e å gå 3år utan sexlust pga struliga hormoner å sen 2år med ätstörningar, fan jag vill leva normalt nuuuuuu! Så underskott e skit!

Ne0phyte
2011-05-13, 18:51
Jag deffade i åtta månader, tog längre tid än några timmar att bli normal igen efter att jag började äta.

Det var det jag misstänkte, men någon effekt måste det väl komma ganska snabbt? Jag menar energin i kroppen så att säga.

1684_
2011-05-13, 18:53
Jag deffade i åtta månader, tog längre tid än några timmar att bli normal igen efter att jag började äta.

+ 1

Tyvärr händer inget över natten heller, de kan ta ett litet tag. Några veckor eller så för mig iaf.

14K
2011-05-13, 19:15
Har dietat länge o har aldrig stött på problemet, blivit bara bättre tycker man :)

Eddie Vedder
2011-05-13, 19:52
Har dietat länge o har aldrig stött på problemet, blivit bara bättre tycker man :)

Hur smal är du nu då?

Pretorian
2011-05-13, 19:58
Vet inte vad ni pratar om. Vad är sexlust? :-)

jaaaaag
2011-05-13, 20:08
Jag har dietat i snart 4 månader och jag kan säga att min sexlust har gått och hängt sig den med, så tja... tror inte du är det minsta ensam.

vicarious
2011-05-13, 20:15
Det var det jag misstänkte, men någon effekt måste det väl komma ganska snabbt? Jag menar energin i kroppen så att säga.

Jag kan märka skillnad på 1-2 dagar efter jag har överätit.

Eddie Vedder
2011-05-13, 20:16
Jag har dietat i snart 4 månader och jag kan säga att min sexlust har gått och hängt sig den med, så tja... tror inte du är det minsta ensam.

Nej det är som sagt vedertagen fakta. Även om det varierar med omfattning såklart. Ju smalare man är vid start desto tidigare kan jag gissa att det börjar påverkas.

sinnez
2011-05-13, 20:18
inne på 6 veckan nu i deffen och börjar märka att den försvinner så smått, fast blir alltid lite små sugen efter jag tränat, särskilt om det är något tungt som rygg eller ben

Big Sleazy
2011-05-13, 20:19
Upplever precis samma sak. När man är med flickvännen så finns ju lusten där, men annars så finns den inte alls där som tidigare.

jaaaaag
2011-05-13, 20:28
Nej det är som sagt vedertagen fakta. Även om det varierar med omfattning såklart. Ju smalare man är vid start desto tidigare kan jag gissa att det börjar påverkas.

Nu var jag ju inte precis smal vid start :D men formen börjar ju sitta mer och mer och ja.. jag har märkt av att lusten nästan är nollad.

När jag ändå har chansen nu så vill jag skriva att jag uppskattar eran bok väldigt mycket.

eiri
2011-05-13, 20:30
är samma här men när väll hon börjar jobba så kommer den upp utan problem endå, men är väldigt svårt o få ett avslut tar ett bra tag zzz

Eddie Vedder
2011-05-13, 20:33
Nu var jag ju inte precis smal vid start :D men formen börjar ju sitta mer och mer och ja.. jag har märkt av att lusten nästan är nollad.

När jag ändå har chansen nu så vill jag skriva att jag uppskattar eran bok väldigt mycket.

Men i hyfsad form var du nog ändå. :) För att en bantning ska förbättra libidon så ska man ju antagligen ha varit fet.

Kul att du gillar boken! :)

krubkungen
2011-05-13, 20:48
Min libido är låg rent allmänt och jag har deffat i ~5-6veckor. Det sliter på pysket med underskott mer än jag hade förväntat mig, men det är är bara att kämpa på..

adamvadam
2011-05-13, 21:02
Det var exakt samma för mig. Ingen lust alls under dagarna så att säga men när man väl kom igång så var det inga problem. Jag testade tillsätta lite fett med hjälp av udos choise, och voila den kom tillbaka :):hbang:

BengtBurk
2011-05-14, 10:25
Det var exakt samma för mig. Ingen lust alls under dagarna så att säga men när man väl kom igång så var det inga problem. Jag testade tillsätta lite fett med hjälp av udos choise, och voila den kom tillbaka :):hbang:

Du har varit medlem i över två år och det här ämnet var det första du kommenterade! :D

OneManArmy
2011-05-14, 15:35
Intressant!
Kan säga att min sexdrive är helt åt helvete också och har funderat på varför bra länge.

Legat i deff sedan nyår så kanske dags att ta en vecka på balans? :P

limenka
2011-05-14, 15:40
Tjena,

Jag är 10 veckor in i min deff och har max 2 veckor kvar. På senare tid har jag tappat all sexlust, känner absolut ingenting.. kan det ske vid en deff? Jag har legat på ett rätt stort underskott 600-800kcal och 250g+ i protein.

Jag ska till en tjej ikväll och sova över, men har ingen lust till nåt.. och absolut minst av allt sex. Känner mig asexuell. :D

Är det fler som tappar lusten under deff?

Så, fick du tillbaka sexlusten när ni börja ta på varandra`?

Tolkia
2011-05-14, 15:44
Det som sätter ned det allmänna välbefinnandet sätter som regel även ned sexlusten. För lite mat, för lite sömn/vila, för mycket stress/plugg/jobb, för mycket träning, sjukdom och skador, nedstämdhet osv. osv. Sämre sexlust i samband med bantning är typ extremt vanligt, sedan kan man ju märka av det mer eller mindre beroende på hur ofta tillfälle yttrar sig.

joasimo
2011-05-14, 17:53
Hoppas för din skull att det vänder när du ligger där med henne.

Skulle det inte påverka om man samma dag fast många timmar tidigare samlag tar en ätardag? Alltså att ligga på överskott samma dag som man uppenbarligen kommer att få ligga.

När det väl kommer till kritan är det inga problem :) Men just suget innan och inte en tanke på det, känns bara jobbigt!

SiSenior
2011-05-14, 20:25
Intressant!
Kan säga att min sexdrive är helt åt helvete också och har funderat på varför bra länge.

Legat i deff sedan nyår så kanske dags att ta en vecka på balans? :P

Frågan är om så lite som en vecka på balans/ överskott räcker för att få tillbaka den.

Dreas
2011-05-14, 21:39
Frågan är om så lite som en vecka på balans/ överskott räcker för att få tillbaka den.Tog mer än 1(2) månad för min del att bli hyffsat återställd efter min 8mån deff. Så en dag gör nog inget.

adamvadam
2011-05-14, 21:41
Du har varit medlem i över två år och det här ämnet var det första du kommenterade! :D

Haha, enda av intresse ju!

SiSenior
2011-05-15, 07:39
Tog mer än 1(2) månad för min del att bli hyffsat återställd efter min 8mån deff. Så en dag gör nog inget.

Exakt. OneManArmy pratade om så lite som en veckan på balans, och han har deffat 5½ månad~. Jag tror verkligen inte en vecka räcker.

OneManArmy
2011-05-15, 08:02
Hmm.. Mer mat ska det då i denna kropp ett tag framöver.
Hellre sexlust än sexpack här iallfall, Får bygga ett tag istället ;)

Peter Hansen
2011-05-15, 16:19
Läste på ett annat forum att man ska ta 2 veckor vila, från deffandet, om man känner att sexlusten försvinner. Det var för att återställa rubbade hormonnivåer tydligen.

Men det var ju bara ett inlägg so i dunno

hoog
2011-05-15, 16:24
Hmm.. Mer mat ska det då i denna kropp ett tag framöver.
Hellre sexlust än sexpack här iallfall, Får bygga ett tag istället ;)

Eller så fortsätter du deffa och köper 5-htp.

5-htp - serotonin höjande.

stridis
2011-05-15, 17:14
Eller så fortsätter du deffa och köper 5-htp.

5-htp - serotonin höjande.

På vilket sätt höjer det sexlusten?

Bibacstyle
2011-05-15, 17:36
Har rubbad hormonbalans/minskad sexlust att göra med kaloriunderskott eller låg fettprocent/vikt?

Som om jag dietar klart om 2 veckor och ligger på 8% (brukar hålla ca 12%) och börjar äta "normalt" dvs balanserat kaloriintag utan att öka i vikt - återgår sexlusten till normalt då?

Kan någon förtydliga?

OneManArmy
2011-05-15, 18:38
Eller så fortsätter du deffa och köper 5-htp.

5-htp - serotonin höjande.

Och det funkar bra?