handdator

Visa fullständig version : Vad har jag gjort med ryggen och axeln ?


Andersk
2011-05-13, 09:21
Halloj, jag har nu tränat stenhårt i ungefär ett år, med blandad variation av deffperioder och byggarperioder.

Under ett träningspass för lite över en månad sen tränade jag ryggen och körde marklyft som alltid, var lite väl slut på under hela passet men hade gett mig fan på att jag skulle göra 8reps på det sista setet. Där vid 5-6 kände jag mig jävligt trött och började som fuska i de sista repsen för att bara orka, på sista lyftet skärde det till ordentligt i nedre delen av ryggen och jag var tvungen att gå hem.

Smärtan har sen dess suttit kvar rätt bra, jag har svårt att göra situps med fotsulorna på golvet, samt att det bränner till när jag ska lyfta upp mina hantlar på knäna vid diverse bröst/axel övningar och vid mer tillfällen. Börjar bli lite orolig nu när det suttit i så länge :/

Själva ryggen har blivit svår att träna, marklyft blir det inget av. Rodd gör också förjävla ont när jag kör på den belastningen jag vill köra för att få ut något av min träning, övre ryggen fungerar bra.

Hade tänkt skriva om axeln men fan vad jag babblade på, nöjjer mig med ryggen haha.

Jag är dålig på formulera. Tacksam för svar. =)

FilipWT
2011-05-13, 10:06
Diskbråck?

Uppsök vård snarast!