handdator

Visa fullständig version : Leva på mjölk

clork
2011-05-11, 11:49
Min kompis har precis börjat deffa. Hans deff-metod går ut på att dricka endast mjölk i ca. 3 veckor och inte äta nån fast föda. Han är helt seriös och tror detta kommer att funka. Vad tror ni resultatet blir?

Rikard Jansson
2011-05-11, 11:50
Dålig i magen

Carolinew
2011-05-11, 11:51
Jag tror han kommer ge upp rätt snart då han inser att det inte funkar så bra.

King Grub
2011-05-11, 11:52
Går väl bra om man bara klarar det rent praktiskt. Vidrigt tråkigt och icke mättande, men inte skadligt. Någon form av vitamin C bör tillsättas.

ceejay
2011-05-11, 11:55
Det funkar. Lite trist att dricka endast 3-4 liter mjölk om dagen bara.

Spartansk
2011-05-11, 11:56
Har han koll på hur mycket mjölk han dricker då? Det borde vara jättelätt att hamna på kaloriöverskott om man bara dricker mjölk.

clork
2011-05-11, 12:02
Har han koll på hur mycket mjölk han dricker då? Det borde vara jättelätt att hamna på kaloriöverskott om man bara dricker mjölk.

Som jag förstod det dricker han bara när han känner för det, och när han är hungrig. Inte direkt strikt alltså.

Spartansk
2011-05-11, 12:03
Som jag förstod det dricker han bara när han känner för det, och när han är hungrig. Inte direkt kontrollerat alltså.

Det tycker jag är lite dumt. Med en sådan diet är det superlätt att ha koll på kaloriintaget, bara att kolla på förpackningen. Så han borde i så fall - anser jag - gå efter ett bestämt antar kcal.

BengtBurk
2011-05-11, 12:05
Beroende på vad han väger så kan det bli lite lågt med proteinintaget. Speciellt om han tillhör skaran som vill ligga på 3-4gram/kg/dag.

Kimkay
2011-05-11, 12:11
jag förstår inte VARFÖR man ska ge sig på en sån här "diet", vad tror din kompis att han kommer få ut av den ?

clork
2011-05-11, 12:20
jag förstår inte VARFÖR man ska ge sig på en sån här "diet", vad tror din kompis att han kommer få ut av den ?

Ja, han hoppas ju kunna gå ner några kilon, men det återstår att se.
Dieten gör han mest för skoj, tror jag.

King Grub
2011-05-11, 12:27
Låt honom prova i alla fall. Man får inga skador på tre veckor. Man kan leva på bara vatten i tre veckor om man måste.

Beethoven
2011-05-11, 12:29
Mjölk och fluff kanske?

3l mjölk och 3 satser fluff om dagen så slutar man på ca 1900 kcal varav 190g protein (lättmjölk). C-vitamin från bär. Eventuellt byter man 1l lättmjölk mot 1l standardmjölk för högre fettintag (+200kcal).

Om proteinintaget är för lågt så kan man ersätta 1l mjölk med motsvarande kcal från whey eller kasein, som man blandar med den resterande mjölken. (+45g protein -45g kolhydrater)

Inte min cup of tea, jag har "deffat" 2kg på 2 månader men det vore kul att testa hur mätt och belåten man håller sig. Samt hur sugen man är på mjölk och fluff efter några dagar.

Maod
2011-05-11, 12:36
Ja, han hoppas ju kunna gå ner några kilon, men det återstår att se.
Dieten gör han mest för skoj, tror jag.

Gå ner några kilon = Ja självklart om han har negativ energibalans.

Skoj = Inte speciellt kul med flytande föda i tre veckor, han kommer säkert fuska :)

Standardmjölk eller lättmjölk?

PRound
2011-05-11, 14:00
Vitaminbrist? Överskott av kalcium?

Raasken
2011-05-11, 16:59

Som jag ser det så finns det EN fördel med den här sortens dieter, vare sig det är jordnötssmör, mjölk elller tnations v-diet och det är att man tar bort alla beslut. DVS: jag ska bara dricka 4l mjölk om dagen, punkt.
Man tar bort en massa beslutsfattande och planering som tär på den mentala förmågan att säga nej till den där godispåsen w/e genom att köra så pass enkla dieter.
Det är antagligen en av anledningarna till att PF funkar, du har bara 8 av 24 timmar som du måste ta dessa beslut under, resten av tiden äter man helt enkelt inte.

Masterpan
2011-05-11, 19:21
Laktos fri mjölk vore opti me tanke på mer protein per kalori

Tanman
2011-05-11, 21:55
Som jag ser det så finns det EN fördel med den här sortens dieter, vare sig det är jordnötssmör, mjölk elller tnations v-diet och det är att man tar bort alla beslut. DVS: jag ska bara dricka 4l mjölk om dagen, punkt.
Man tar bort en massa beslutsfattande och planering som tär på den mentala förmågan att säga nej till den där godispåsen w/e genom att köra så pass enkla dieter.
Det är antagligen en av anledningarna till att PF funkar, du har bara 8 av 24 timmar som du måste ta dessa beslut under, resten av tiden äter man helt enkelt inte.

+2

tror helt klart att det är ett enormt plus för många (inkl mig själv) när det gäller deff. Man måste ha klara regler annars fuskar man bara lite nu och lite då och till slut är man på plus..