handdator

Visa fullständig version : Känner mig riktigt uppumpad efter passen. Varför?


Pretorian
2011-05-11, 11:21
Jag har tränat många år och på senare tid deffat för att minska fettet och behålla så mycket muskler som möjligt.

De senaste veckorna har jag, vissa dagar, fått rejäl pump (ursäkta om jag använder fel ord) efter mina styrkepass. Känner mig uppblåst i omklädningsrummet direkt efter. Jag tycker nästan mer om spegelbilden direkt INNAN passet än direkt EFTER.

Nu tror jag inte detta är något fel utan tvärtom, jag hoppas det är för jag tränar rätt. Jag har inte ändrat något i träningen, kör hårt varje gång och ökar vikterna. Jag har de senaste veckorna lagt till BC+EAA innan passen och dricker gärna en Celsius för lite mer energi i kroppen. Har det något med det att göra? Fylls mina muskler med vätska eller var kommer den "uppblåsta" känslan ifrån?

Jag åt mycket kolhydrater i helgen, godis, bröd och hemmagjord blåbärsrulltårta. Kan den energin komma nu, onsdag, flera dagar efter att jag åt det? Blev det en ofrivillig kolhydratladdning?

Spartansk
2011-05-11, 11:50
Jag har upplevt att jag blir mer vaskulär och/eller uppumpad när jag tar BCAA. Har dock alltid trott att det var inbillning... Men det kanske kan vara det?

Rexxar
2011-05-11, 12:56
KzI-UQ-JsaQ

Langster
2011-05-11, 13:37
Jag åt mycket kolhydrater i helgen, godis, bröd och hemmagjord blåbärsrulltårta. Kan den energin komma nu, onsdag, flera dagar efter att jag åt det? Blev det en ofrivillig kolhydratladdning?

Har du legat lågt på kolisarna ett tag så är det antagligen laddningen i helgen som gör att du får extra pump.

Pretorian
2011-05-11, 14:04
Ja, jag äter inte så mycket kolhydrater under vardagarna men desto mer på helgerna. Det kanske tom är bra att ladda så, även om just godis och bullar inte är de bästa kolhydraterna.