handdator

Visa fullständig version : Vilken % lägger man sig på nu då?


sleepwalker
2011-05-11, 10:21
Hejsan igen allihopa!

Deffen som startade för cirka fem veckor sen går väldigt bra! Vikten var ett problem i starten men efter två veckor hängde även den med min allt mer definierade kropp.

Till frågan: Om jag beräknat rätt så kommer jag behöva cirka fem veckor till för att hamna riktigt lågt. Men hur lågt ska man gå och vad är en vettig fett% att lägga sig på om man tänkt sig att kunna stanna där utan att kroppen mår dåligt eller tar skada.

Joe Hardgainer
2011-05-11, 11:07
Den är individuellt. Du får helt enkelt känna efter när du börja komma ner i lågt kroppsfett. Mår du inte är det bara att du höjer intaget tills du hittar din bekvämlighetsnivå.

King Grub
2011-05-11, 11:08
Kvinna eller man? En man kan ligga året runt på 3-4% utan att ta skada, men det är individuellt om man kan komma dit eller inte, åtminstone inte utan att plåga sig. Vissa ligger naturligt där utan att behöva tänka på det, genom normalt spontanätande, medan andra får lida kval för att ta sig dit och ligga där på en enda tävlingsdag. En bit under 10% kan dom flesta ligga på utan problem.

sleepwalker
2011-05-11, 16:10
Okej! Men då tar jag sikte på runt 7-8 så får jag pröva mig fram sen :) Men menar ni att ligga runt 4% inte är skadligt för någon om än otroligt påfrestande psykiskt? Eller var det vissa som kunde ligga där genetiskt utan att ta skada och andra inte? Med ta skada menar jag då inte må dåligt för att man är hungrig utan att kroppen går sönder. Jag är en Man btw!