handdator

Visa fullständig version : Sista veckorna på deffen!?


gr8boy
2011-05-10, 17:58
Har deffat i ca 12v nu, började på 86kg och ligger nu på 77kg.

Har legat runt 200g protein om dagen, och ca 50-70g fett.
Har haft med lite kolhydrater i maten hela tiden.. ca 80-100gram, men för 3veckor sen tog jag bort kolhydraterna i maten helt och ersatte det med vitargo i samband med mina träningspassen, både före och efter. Och trycket är fortfarande bra i musklerna.

Rutorna börjar synas på magen men det är fortfarande en del fett kvar...även lite kärlekthantag :D bör jag fortsätta såhär? Eller ska jag skippa kolhydraterna helt så jag får en riktig ketogen diet?

Brukar alltid avsluta med 20min cardio efter gymmet, helgerna blir lite löpning eller morgonpromenader.

Fick en burk CLA i ett paket på *************, gör dom verkligen ngn nytta?

Tacksam för alla tips!

Joe Hardgainer
2011-05-10, 18:02
Du verkar ju ha gått ner hittills. Fortsätt på samma underskott och se vad som händer. Keto eller ej spelar ingen roll, huvudsaken är att du har ett kaloriunderskott. Spara pengarna och lägg dom på något annat istället

Inge Enveten
2011-05-10, 18:05
Jag personligen hade aldrig bytat en kalori från fast föda mot flytande form, särskilt inte vad gäller slutet av en deff

vicarious
2011-05-10, 18:05
Min personliga åsikt: Nolla inte kolhydraterna, finns ingen anledning att köra keto. Fortsätt som du har gjort, eventuellt sänka energiintaget ytterligare.

StampChamp
2011-05-10, 18:14
Min personliga åsikt: Nolla inte kolhydraterna, finns ingen anledning att köra keto. Fortsätt som du har gjort, eventuellt sänka energiintaget ytterligare.

Håller med. Ser ingen anledning heller att dra ner på kolhydraterna något mer. Fortsätt som du gör!

Beelz
2011-05-10, 18:34
Min personliga åsikt: Nolla inte kolhydraterna, finns ingen anledning att köra keto. Fortsätt som du har gjort, eventuellt sänka energiintaget ytterligare.

Håller med. Ser ingen anledning heller att dra ner på kolhydraterna något mer. Fortsätt som du gör!

Varför tycker inte ni att man ska nolla dom :)?

gr8boy
2011-05-10, 18:49
Ok jag kör på några veckor till så får jag återkomma, känns bara som det sista fettet nu på magen är väl inlagrat och kommer ta tiiiiiiiiid...........

häftig
2011-05-10, 18:50
Varför tycker inte ni att man ska nolla dom :)?

vet inte vad de andra tycker men själv tycker jag att energin försvinner markant om jag nollar kolhydraterna

Sheogorath
2011-05-10, 18:58
Du ska orka träna ordentligt för att bibehålla maximalt med muskelmassa. Det innebär att du bör fylla på sina glykogendepåer efter att du tömt dom: ergo - kolhydrater efter träningen. Du kommer inte få bättre resultat av Vitargo än av pasta eller bröd. Vitargo är något för långdistansare på hög nivå som antingen behöver ladda om snabbt för en ny prestation eller som behöver energi under exempelvis ett maraton. Stärkelserik föda mättar bättre än flytande kolhydrat och är därför trevligare alternativ under deff. Jävligt mycket snällare mot plånboken också. CLA har varit på tapeten eftersom det kunde vara hälsovådligt. Minns jag fel om det fanns en koppling till diabetes?

vicarious
2011-05-10, 20:42
Varför tycker inte ni att man ska nolla dom :)?

Om vi vänder på frågan, vad finns det för anledning till att göra det?

Personligen tycker jag kolhydrater är gott och jag känner att jag presterar bättre med kolhydrater i min kost.

Beelz
2011-05-11, 16:28
Om vi vänder på frågan, vad finns det för anledning till att göra det?

Personligen tycker jag kolhydrater är gott och jag känner att jag presterar bättre med kolhydrater i min kost.

Håller med :thumbup: Vad är bättre än en jvla massa potatis och diverse kryddor!

StraightEdge
2011-05-11, 16:33
Håller med :thumbup: Vad är bättre än en jvla massa potatis och diverse kryddor!

En jävla massa pasta :cool:

vicarious
2011-05-11, 18:30
En jävla massa pasta :cool:

Word! Potatis i all sin ära men det är få saker som klår pasta.

goja
2011-05-11, 18:32
Word! Potatis i all sin ära men det är få saker som klår pasta.

Nypäror slår allt!

Reaper123
2011-05-12, 09:50
Har deffat i ca 12v nu, började på 86kg och ligger nu på 77kg.

Har legat runt 200g protein om dagen, och ca 50-70g fett.
Har haft med lite kolhydrater i maten hela tiden.. ca 80-100gram, men för 3veckor sen tog jag bort kolhydraterna i maten helt och ersatte det med vitargo i samband med mina träningspassen, både före och efter. Och trycket är fortfarande bra i musklerna.

Med tanke på det festilad så ser du ut att svara bra på nuvarande diet så tycker jag du kör på tills något annat påvisas!

Viktigast är att må bra under deffen och så länge proteinintaget inte blir lidande kan du köra vilken diet du vill. Kcal in vs ut är det alltid som gäller när det kommer till hur mycket fett du vill tappa! :)