handdator

Visa fullständig version : Vill bli större


Candiru
2011-05-10, 17:42
Hej! Jag är 17 år och väger runt 73 kilo. Jag vill helt enkelt bli större runt midjan och hela kroppen helt enkelt. Jag lade av med träningen för att jag inte märkte mycket resultat men ska börja igen.

Hur tycker ni att jag ska göra för att bli större och sedan träna bort fettet? Ska jag bulka tills jag blir galet fet och sen deffa?

Candiru
2011-05-10, 17:43
Och för att bli större runt midjan, överkroppen och benen hur ska jag göra? Kommer det automatiskt eller ligger det i generna? Är ganska smal och vill bli större.

rooz
2011-05-10, 17:44
Och för att bli större runt midjan, överkroppen och benen hur ska jag göra? Kommer det automatiskt eller ligger det i generna? Är ganska smal och vill bli större.

Ät. Träna hårt. Sov regelbundet. Repetera och upprepa i 5-6 år.

Candiru
2011-05-10, 17:49
så det tar 5-6 år att bli större och starkare?

Fugly
2011-05-10, 18:05
så det tar 5-6 år att bli större och starkare?

Det beror ju på hur stor du vill bli.

Mushan
2011-05-10, 18:05
så det tar 5-6 år att bli större och starkare?

Inte tar det 2 månader iaf. Tänk långisiktigt istället. Ska du bulka/deffa ska du veta vad du gör också.

Candiru
2011-05-10, 18:08
så jag behöver inte bry mig om bulkning/deffning? Bara äta mycket och träna?

Gald
2011-05-10, 18:12
Sluta fundera och rikta in dig på träningen samt kosten du behöver inte va något proffs angående träning eller kost för att bli större, se till att du utföra alla övningar korrekt så du inte får någon skada snabbt, ät regelbundet och rätt hyffsat me proteiner så ska du se att du kommer få goda resultat på ett par månader ska du se.

Silencer
2011-05-10, 18:14
Det tar en jävla massa år om det ska vara tal om någon märkbar skillnad.

rooz
2011-05-10, 18:20
Det tar en jävla massa år om det ska vara tal om någon märkbar skillnad.
Nej.

limenka
2011-05-10, 18:44
Det tar en jävla massa år om det ska vara tal om någon märkbar skillnad.

Nej.

Jag tycker också det tar en jävla massa år. På mina två år har jag knappt växt eller blivit starkare.

Spridis
2011-05-10, 18:54
Jag tycker också det tar en jävla massa år. På mina två år har jag knappt växt eller blivit starkare.

Då har du gjort fel. Ät mera, träna tyngre!

limenka
2011-05-10, 18:55
Då har du gjort fel. Ät mera, träna tyngre!

Nja fel har jag väl inte gjort. Skyller på gener och dåliga leder.

häftig
2011-05-10, 18:57
Förstår inte varför du vill öka bredden på midjan? Det är väl knappast snyggt?

Spridis
2011-05-10, 18:57
Om det gör dej lycklig så!

apagul
2011-05-10, 19:09
Alla posthunters som skriker att man gör fel för att man inte ökar..
Non-responders (gener)..
I win

Alla posthunters som skriver att man inte kan öka si och så.
(super-gener)
I win

limenka
2011-05-10, 19:09
Alla posthunters som skriker att man gör fel för att man inte ökar..
Non-responders (gener)..
I win

Alla posthunters som skriver att man inte kan öka si och så.
(super-gener)
I win

va?

Lindrian
2011-05-10, 19:10
Jag tycker också det tar en jävla massa år. På mina två år har jag knappt växt eller blivit starkare.

Säker på att det är till gymmet du går?

De första åren märker man störst skillnad. Du kommer öka i vikter snabbare än du hinner med och du kommer bli större. Det kommer bli betydligt jobbigare att lägga på sig muskelmassa när man tränat ett tag, men till en början kommer det gå lätt och fort. Se bara till att du följer ett ordentligt schema så du kan hålla koll på dina framgångar och var disciplinerad.

apagul
2011-05-10, 19:13
va?

De rätta svaret på båda scenariona.

hag
2011-05-10, 19:28
Tips ett om hur man blir större; tro inte på det mesta som skrivs på kolo! *slap*

Lindrian
2011-05-10, 19:33
Tips ett om hur man blir större; tro inte på det mesta som skrivs på kolo! *slap*

Varför inte?

rooz
2011-05-10, 19:40
Varför inte?

Vi är tjocka, klena och kan inte komma överens om något!

Dock verkar råden här fungera för några, b.la har vi ju världsmästare, nordiska mästare och så lite vanliga superhjältar bland oss:)

JJOHANSSON
2011-05-10, 19:44
vi är tjocka, klena och kan inte komma överens om något!

Dock verkar råden här fungera för några, b.la har vi ju världsmästare, nordiska mästare och så lite vanliga superhjältar bland oss:)

:d

hag
2011-05-10, 19:49
Varför inte?

Jag gjorde det mina först 18 månader på gymet.

Sen började jag växa, när jag skaffat andra att lyssna på.

benacii
2011-05-10, 19:54
Jag gjorde det mina först 18 månader på gymet.

Sen började jag växa, när jag skaffat andra att lyssna på.

det finns även något som kallas sunt förnuft.
märker mana tt man inte ökar så bör man ändra på något. märker du att tipsen du får här är "skit" så kan du väl tänka själv och fråga stora killar på gymmet som du faktiskt ser har lite massa.

Lille
2011-05-10, 19:59
Nja fel har jag väl inte gjort. Skyller på gener och dåliga leder.

Skyller man på saker kommer man aldrig hitta felen och därmed aldrig utvecklas! Det gäller allting i livet;)

limenka
2011-05-10, 20:19
Skyller man på saker kommer man aldrig hitta felen och därmed aldrig utvecklas! Det gäller allting i livet;)

Det kan väl ändå inte bero på att jag dricker varje helg och äter chips efter träningen?

Faith
2011-05-11, 11:55
Nja fel har jag väl inte gjort. Skyller på gener och dåliga leder.

LOL *bs*

qqq111
2011-05-11, 12:54
Förstår inte varför du vill öka bredden på midjan? Det är väl knappast snyggt?
Enligt vissa är midjan området precis under där revbenen slutar. Isåfall vill man ha en bred midja, för det innebär en stor bröstkorg, och det innebär en bra bröstkorg/bäckenben ratio, vilket innebär bättre v-form, både framifrån och bakifrån.

Enligt vissa är midjan området runt bäckenbenet. Isåfall vill man ha en liten midja, för det innebär en bra bröstkorg/bäckenben ratio, vilket innebär bättre v-form, både framifrån och bakifrån.

aijou
2011-05-11, 14:31
Det tar INTE en "jävla massa år" för att få märkbar skillnad. Det kommer du märka inom ett år om du tränar och äter bra. Du kommer inte bli biff på den tiden men skillnad kommer du nog se och känna, som nybörjare.

Dock så tar det flera år att bli stor och stark (beroende på hur man definierar begreppet "stor och stark" såklart.

Victuhh
2011-05-11, 14:49
Fan vad alla snackar skit massa skit?! hjälp killen istället

Ja, det tar lång tid att bli stor så är det, Hård träning, Mat och Vila will get you there, har tränat i snart 2 år och satt i samma sits som dig. Började som 57,5kg och sitter här idag på 74kg och mina första märkbara resultat såg jag på 3 månader

Pma om du har några frågor :)

benacii
2011-05-11, 17:48
Fan vad alla snackar skit massa skit?! hjälp killen istället

Ja, det tar lång tid att bli stor så är det, Hård träning, Mat och Vila will get you there, har tränat i snart 2 år och satt i samma sits som dig. Började som 57,5kg och sitter här idag på 74kg och mina första märkbara resultat såg jag på 3 månader

Pma om du har några frågor :)

började på 52 och sitter här idag på 76. på 1år. ta vara på det första året väl :)

KalleTeodor
2011-05-11, 18:01
Ha tålamod bara.

Jag började gymma igen i mars och då vägde jag 76 kg morgonvikt. Nu väger jag 81.3 kg morgonvikt och har ökat som fasen i alla övningar. Men jag har dock inte växt särskillt mycket men det kommer. JAg kommer bara fortsätta nöta på och ha som mål att slå det senaste passet genom att göra en extra rep höja vikten lite grann osv. Tåldamod is the key you know. Det händer inte över en natt.

Satsa långsiktigt, skynda långsamt

Ne0phyte
2011-05-11, 18:04
Förstår inte varför du vill öka bredden på midjan? Det är väl knappast snyggt?

Inre magmuskler är snyggt enligt mig, kanske inte det ts syftar på menmen.

Ts, satsa på basövingar. Böj och mark är riktigt viktigt för att bli grov enligt mig.

HulkH
2011-05-11, 18:25
Tar som sagt tid, dock så större midja alltås bredare höfter o.s.v, beror ganksa mycket på hur man är byggd.

benacii
2011-05-11, 18:26
Inre magmuskler är snyggt enligt mig, kanske inte det ts syftar på menmen.

Ts, satsa på basövingar. Böj och mark är riktigt viktigt för att bli grov enligt mig.

vad är inre magmuskler? :)

lirberr
2011-05-11, 18:39
vad är inre magmuskler? :)

Dom du använder när du skrattar och skiter.

Carl91
2011-05-11, 18:47
Som några redan skrivit: helt fria knäböj och marklyft är jävligt viktiga och bra för både grundstyrka och volym i början. Stronglifts 5x5 är en garanterat bra nybörjarrutin. Läs vad som står på stronglifts.com och återkom med frågor. Men eftersom det är en rutin med mycket (endast) fria lyft så kommer tekniken först. Annars slutar du efter 4 månader pga diverse smärtsamma åkommor. Ät, träna, vila så kommer du långt.

Matjord
2011-05-15, 10:04
Bästa du kan göra är att trycka i dig allt du ser, sen när du känner att du nästan håller på att spy så trycker du i dig mer föda.

limenka
2011-05-15, 10:07
Bästa du kan göra är att trycka i dig allt du ser, sen när du känner att du nästan håller på att spy så trycker du i dig mer föda.

Vad tjänar man på detta? Förutom att bli ett fetto så att säga.

kottovic
2011-05-15, 10:10
Bästa du kan göra är att trycka i dig allt du ser, sen när du känner att du nästan håller på att spy så trycker du i dig mer föda.

Fet är nog inte TS önskan.

TS lägg upp ett schema för både mat och träning. Mycket basövningar och flerleds. Slarva inte utan ägna tid och harmoni. Det tar tid men det är få saker som är så uppskattande som resultat i träningen.