handdator

Visa fullständig version : ABCDE-diet


aliquis
2003-12-05, 12:27
Jag skulle ju öka mitt kaloriintag lite, och tänkte att visst, jag provar väl en ABCDE-diet.

Åt som fasiken dag1, men på morgonen dag2 var jag inte särskilt hungrig, på min första vilodag körde jag cardio och på min andra var jag ute och joggade 7km före frukost.
Säkert inte helt optimalt för återhämtningen och viktökning, och eventuellt har jag ätit både lite förlite och för mycket några av dagarna. Nåja, till saken.
Det har gått 10 dagar av ätningsdelen nu, och tanken är ju att köra 12 dagar följt av 12 dagar förbränning, och så repetera.
Problemet är bara att om jag skall köra det vill jag gärna köra period 2, men den 4e januari skall jag bort och åka skidor i 3dagar, vilket saboterar träningen en del och gör det svårt att leva på svältkost då man ju skall röra sig hela dagen, å andra sidan får man ju äta mer när man rör sig, men ändå.

Så frågan är bara vad gör man? Ett alternativ är ju att bara skita i alltsammans, men nu har jag ju säkert ätit så jag har ökat 1kg fett eller så så det måste jag ju ta bort hur som helst, och om jag dietar lite vill jag ju gärna få med den positiva ökningen i del 2 :/

Skall jag köra på 10 dagars perioder istället? Isf hinner jag med två varv till nyår och slipper oroa mig och kan börja äta som vanligt då. Eller skall jag köra en kortare diet med start imorrn och sedan sluta med det här tramset? Fasiken... Jag tror förövrigt jag har svårt med båda delarna av dieten, men det är ju värt att prova :D

aliquis
2003-12-05, 12:34
Sedan har ju säkert gymmet stängt runt jul också, jekla skit.

Munter
2003-12-05, 12:48
3 dagars skidåkning på vadå, 2-3 månader, kommer sabba dietresultaten? Nej!

King Grub
2003-12-05, 14:27
Jag är högeligen benägen att hålla med Munter. Face it - du kommer inte att kunna hålla en 100%-ig träning och kost, varje dag, år efter år. Och inte kan man låta träningen styra livet helt heller. Slappna av, ha roligt på skidsemestern och sitt hemma och ät kola över julen. Om du ser ett år framåt: tror du att du ser någon skillnad i spegeln om du tar en Svensson-jul eller om du toktränar över helgen? Knappast.

Arwen
2003-12-05, 14:30
vafan, julen är ju bästa deff-högtiden, massor av kokt skinka, sill & rökt ål.....

kharon
2003-12-05, 15:20
Originally posted by Arwen
vafan, julen är ju bästa deff-högtiden, massor av kokt skinka, sill & rökt ål.....

Och chokladkonfekt, lussebullar och pepparkakor! Finns det nån person vid sina sinnes fulla bruk som deffar över jul? :smash:

Julen är nirvana för en bulkare!

aliquis
2003-12-05, 15:52
Originally posted by Munter
3 dagars skidåkning på vadå, 2-3 månader, kommer sabba dietresultaten? Nej!

på 12dagar ;)

STarfish
2003-12-06, 18:31
Originally posted by kharon


Och chokladkonfekt, lussebullar och pepparkakor! Finns det nån person vid sina sinnes fulla bruk som deffar över jul? :smash:

Julen är nirvana för en bulkare!

Självklart man gör! men jag har lagt in julafton som ätardag :eating: men utöver det så håller man stenhårt på dieten!

kharon
2003-12-06, 18:54
Originally posted by STarfish


Självklart man gör! men jag har lagt in julafton som ätardag :eating: men utöver det så håller man stenhårt på dieten!
:eek: Jaja! Alla kör sitt eget race! Vettigt att ha ätardag i alla fall! :thumbup:

Lalla
2003-12-07, 12:14
Men snälla nån!!!!
Från kvällen den 23-dec till ngn runt nyår är det ätarveckor!!!

Skinka, sill, äggstanning m. svampstuvning, ägg m. kaviargrädde, potatis, Jansson, leverpastej, ost, köttbullar, prinskorv, risgrynsgröt, ris á la malta, nötter, knäck, ischoklad, nougatgodis, pepparkakor, lussebullar, glögg, tryffelgodis, lutfisk och VANLIG julmust från Zeunerts!!!:hbang: :eating: :thumbup:

aliquis
2003-12-07, 12:39
Originally posted by Lalla
Men snälla nån!!!!
Från kvällen den 23-dec till ngn runt nyår är det ätarveckor!!!

Skinka, sill, äggstanning m. svampstuvning, ägg m. kaviargrädde, potatis, Jansson, leverpastej, ost, köttbullar, prinskorv, risgrynsgröt, ris á la malta, nötter, knäck, ischoklad, nougatgodis, pepparkakor, lussebullar, glögg, tryffelgodis, lutfisk och VANLIG julmust från Zeunerts!!!:hbang: :eating: :thumbup:

potatis, nötter

Blev kvar för mig att äta ;)

kharon
2003-12-07, 13:34
Originally posted by aliquis


potatis, nötter

Blev kvar för mig att äta ;)

Herregud! Grattis till valet att vara vegan! Så slipper du äta pepparkakor och choklad! :thumbup:

aliquis
2003-12-07, 14:50
heh, plamil gör vegansk choklad, 24.50kr för 100g, fruktansvärt god dock.

pepparkakor är väl "alltid" veganska iofs, en del kanske görs med animaliskt smör iofs.

kharon
2003-12-07, 17:11
Originally posted by aliquis
heh, plamil gör vegansk choklad, 24.50kr för 100g, fruktansvärt god dock.

pepparkakor är väl "alltid" veganska iofs, en del kanske görs med animaliskt smör iofs.

Där ser du! Det finns inga ursäkter till att inte vräka i sig kilovis med godsaker! :D

Baka dina egna pepparkakor, eller ät upp degen.. Den är ändå godare än färdiga pepparkakor! :D

Pepparkaksdeg är en viktig del av tallriksmodellen och kostcirkeln på julen!
:thumbup:

aliquis
2003-12-07, 17:38
Originally posted by kharon


Där ser du! Det finns inga ursäkter till att inte vräka i sig kilovis med godsaker! :D

Baka dina egna pepparkakor, eller ät upp degen.. Den är ändå godare än färdiga pepparkakor! :D

Pepparkaksdeg är en viktig del av tallriksmodellen och kostcirkeln på julen!
:thumbup:

haha, känner en "homan" som har käkat massa pepparkaksdeg redan, han åt lite innan han följde med mig och tränade senast bl.a.
Han tyckte att man blev mätt fort på det iaf, men sedan mådde han väl lite illa också.

(plamil finns även i en helt ekologisk variant för 33kr...)