handdator

Visa fullständig version : Kroppsfett procent


Danson
2003-12-05, 11:26
Hallå där ute!

Vad anser ni att man ska ligga på i % kroppsfett (ej tävling då)?
(Vet att det är väldigt individuellt)
Någon som har en åsikt?
JAg har runt 22% nu.:em:

//Danne

King Grub
2003-12-05, 11:36
Definiera "ska". Du har en rätt normal kroppsfettprocent nu, absolut ingen fetma. Vad är målet? Magrutor året om? Då får du säkert dra dig ner en bit under 15%. För att ha hälsan och må bra behöver du inte gå under 15%, och vid den nivån ser det säkert hälsosamt ut också. Under 10% ser du garanterat hård ut. Det finns inget "ska". Där du trivs med dig själv, där "ska" du ligga.

stridis
2003-12-05, 11:58
Är du nöjd när du tittar i spegeln så är allt frid och fröjd.
Jag tycker inte man ska pressa sig till ett fixt %.
Allt blir inte roligare direkt för att man är smal, då ser man vilken liten skit man tyvärr är.
Men vid 12% så är man rätt smal men inga negativa effekter som nedsatt immunförsvar och så.

Vet ej min bf% men enligt någon obskyr formel (som postades i en gammal tråd här) där man drog in vikt och midjemått fick jag 10%. Antagligen lika säker som omron .:D

Danson>Hur fick du reda på %?

King Grub
2003-12-05, 12:04
Originally posted by stridis
Vet ej min bf% men enligt någon obskyr formel (som postades i en gammal tråd här) där man drog in vikt och midjemått fick jag 10%. Antagligen lika säker som omron .:D

Femtioelva gånger osäkrare! Det är bara en ren gissning en sådan formel kommer fram till; helt omöjligt att komma fram till någon kroppsfettprocent på det sättet.

kharon
2003-12-05, 12:30
Man ska ligga på den fettprocenten man trivs med!

Just nu börjar jag vara ganska mjuk och relativt högt uppe i %, det trivs jag med och äter gott och tänker inte så mycket på det för efter nyår så börjar jag bränna bort fläsket till den % jag trivs med att visa mig lättklädd på stranden 2004..

Enligt min kaliper så är jag uppe och sniffar på 14%. I rätt belysning och vinkel kan man ännu urskilja lite rutverk på magen.

Men rutor på magen på vintern är till för såna som tycker om att spela fotboll och ha snygg frisyr på diskotek.

Ah det är skönt att vara bulkig! :hbang:

stridis
2003-12-05, 13:05
Originally posted by King Grub


Femtioelva gånger osäkrare! Det är bara en ren gissning en sådan formel kommer fram till; helt omöjligt att komma fram till någon kroppsfettprocent på det sättet.

Hej och hopp! Det var precis det jag menade, inget försök att basha omron (jo det ocksa), nyckelordet ligger i formuleringen obskyr formel och :D.
Det jag menar var samre an javligt osaker.

Fast pa internet maste man vara tydlig, ingen har acess till ens hjarna (inte ens en sjalv ibland hihhi).

King Grub
2003-12-05, 13:41
Originally posted by stridis


Hej och hopp! Det var precis det jag menade, inget försök att basha omron (jo det ocksa), nyckelordet ligger i formuleringen obskyr formel och :D.
Det jag menar var samre an javligt osaker.

Fast pa internet maste man vara tydlig, ingen har acess till ens hjarna (inte ens en sjalv ibland hihhi).

Forumregel # 37: Ironi och sarkasm måste åtföljas av en passande Smiley.

Fast i det här fallet hjälpte tydligen inte ens det. :smash: :D

stridis
2003-12-05, 15:02
Smilies ar roliga! :D
Att lasa av dem ar en konst.

Ar en smula nyfiken faktiskt pa att ta reda min BF% aven om jag inte direkt nytta av det.

Vad ligger sveriges medel pa ,for man i varnpliktig alder? Har nog stigit betydligt senaste aren.

AdrenalineRush
2003-12-05, 15:07
Originally posted by stridis
Vet ej min bf% men enligt någon obskyr formel (som postades i en gammal tråd här) där man drog in vikt och midjemått fick jag 10%. Antagligen lika säker som omron .:D

Danson>Hur fick du reda på %?

kan du säga hur man räknar ut bf enligt den formlen? :confused:

King Grub
2003-12-05, 15:08
Originally posted by stridis
Smilies ar roliga! :D
Att lasa av dem ar en konst.

Ar en smula nyfiken faktiskt pa att ta reda min BF% aven om jag inte direkt nytta av det.

Vad ligger sveriges medel pa ,for man i varnpliktig alder? Har nog stigit betydligt senaste aren.

Jag vet inte vad Sveriges medel är, men 13-20% brukar räknas som "normalt".

King Grub
2003-12-05, 15:08
Originally posted by AdrenalineRush


kan du säga hur man räknar ut bf enligt den formlen? :confused:

Vi försöker just säga att det finns ingen sådan formel som fungerar!

Danson
2003-12-05, 18:47
KingGrub>precis... de finns inget SKA utan jag var bara ute efter något slags normalvärde, då passar nog 12-15% rätt bra åt mig sen till sommaren för att inte riskera hälsan...

stridis> jag vägde mig på en impedansvåg..kosta en 50 lapp men då har man ju ett hum om hur man ligger till iaf. De man får tänka på är att den kanske inte visar helt exakt och ska man väga sig fler gånger ska man göra det vid liknande tillfälle som den tidigare gången då...

tackar för svaren...:D

Prankie
2003-12-05, 23:05
KÖpte du en våg för 5000kr? :MrT:

Danson
2003-12-06, 15:51
hehe..nope..vägde mig för 50 KRONOR...

Prankie
2003-12-06, 17:48
Höhö, läste 50 papp. :D