handdator

Visa fullständig version : Hur ska man träna för att kunna göra detta?


lirberr
2011-05-09, 21:17
http://www.youtube.com/watch?v=pfsTKfUT-RQ

Hur tränar en sån här kille och andra gymnaster? Det är ju 1000 gånger coolare än att vara en fitnessfjolla.

HulkH
2011-05-09, 21:22
Hur lång är du vad väger du?

Du får inte vara för lång/stor för att vara gymnast. Du ska alltså vara stark och relativt liten eller inte väga för mycket.

Håller med om att det där är coolare än en fitnessfjolla :D


Krävs oerhörd greppstyrka samt bålstyrka för att kunna göra sakerna han gör, tar nog långt tid att lära sig ALLT han gör.

lirberr
2011-05-09, 21:26
Armhävningarna på 1,05 är ju helt sjuka

Jag är 178 och väger typ 70

LindaS
2011-05-09, 21:28
Han har förmodligen tränat en hel del på precis det han gör. Ingenting är gratis men vissa saker kommer på köpet. Ut på lekplatsen och börja bara. ;)

HulkH
2011-05-09, 21:28
Armhävningarna på 1,05 är ju helt sjuka

Jag är 178 och väger typ 70

Tycker allt han gör där är galet, dessutom får han det att se så lätt ut.

Men som sagt, för att bli bra på gymnastik, tränar man gymnastik.
Saker som Human flag o.s.v, brukar ta tid att lära sig så träna med olika övningar som innefattar samma styrka.

the_matsson
2011-05-09, 21:45
Här är ännu fler galenheter, värre än Hannibal vissa av dem...

wXxwyi7L4WU

robbob
2011-05-09, 21:54
Här kan du börja
http://www.gymnasticbodies.com/index.php?option=com_content&view=article&id=8:building-an-olympic-body&catid=2:articles&Itemid=3

tossefar
2011-05-09, 22:24
Han har smalare ben än underarmar.

the_matsson
2011-05-09, 22:36
Ja, måste vara tungt att göra muscle-ups med de stora underarmarna... ;)

kettlebellGuden
2011-05-09, 22:44
Leta upp närmsta ställe som tränar gymnaster.

Också kolla runt på bodyweight training i största allmänhet.. och gymnastics training. Och kom ihåg att här rör det sig definitivt om "strength as skill" mer än något.


:edit: någon form av ringar och/eller "trx" (just TRX är en dålig variant av gammalt koncept dock) är bra investering. och parallette kan du bygga billigt själv.



mest rör det sig bara om ihärdigt tränande på det du vill lära dig. Börja nu.

Damien Thorne
2011-05-10, 16:44
http://www.youtube.com/watch?v=pfsTKfUT-RQ

Hur tränar en sån här kille och andra gymnaster? Det är ju 1000 gånger coolare än att vara en fitnessfjolla.

Vad är en fitnessfjolla?

stafrin
2011-05-10, 18:19
Han har smalare ben än underarmar.

Människor gör helt fantastiska saker men vi måste klanka ner deras "brister" ändå?

lirberr
2011-05-10, 18:35
Vad är en fitnessfjolla?

Martin Löwgren och alla andra som håller på med den "sporten" han håller på med. (Jag gillar Axon men kan inget annat namn)

Matsa
2011-05-10, 18:47
Martin Löwgren och alla andra som håller på med den "sporten" han håller på med. (Jag gillar Axon men kan inget annat namn)

Du vet inte ens så mycket om sporten att du kan nämna ett namn förutom Martin men trots detta så drar du dig inte för att förringa den?

Spridis
2011-05-10, 18:51
Har Axon bytt gren??? Då ska genast byta från KraftByggare till fitnessfjolleri! ;)

BonkyBo
2011-05-10, 18:59
Martin Löwgren och alla andra som håller på med den "sporten" han håller på med. (Jag gillar Axon men kan inget annat namn)

Men gode gud, du behöver en stor portion ödmjukhet.

hejhopp79
2011-05-10, 19:35
Tja, svarta har en testo-fördel och bygger alltså lättare muskler.

Men sjukt imponerande either way. Vilken balans snubben har, han är typ helt stilla i övriga kroppen medan han gör övningarna.

Damien Thorne
2011-05-10, 20:41
Martin Löwgren och alla andra som håller på med den "sporten" han håller på med. (Jag gillar Axon men kan inget annat namn)

Okej...

Varför är Fitness en fjollsport, och vad är en fjollsport?

Oljeblixten
2011-05-10, 20:47
Jag trodde att de som tävlar i fitness oftast brukar vara väldigt vältränade individer med en förkärlek för smärta och mjölksyra. Men det kanske har ändrats sedan typ igår kväll? :confused: Sedan om "Hannibal" gör saker som är tuffare en andra kanske beror på att han antagligen har tränat på det han gör i större delen av sitt liv.

lirberr
2011-05-10, 21:58
Ordet fitnessfjolla tog jag från axon själv. Inget illa menat.

"dessutom är det lite mer hardcore att komma i toppform genom att supa, röka och vara en fighter än en proteindrickande fitnessfjolla" - Martin Löwgren kommenterar sig själv och Tyler Durden

Damien Thorne
2011-05-10, 22:57
Nä... Så ska jag inte skriva...

1684_
2011-05-11, 04:43
håller med om att de e coolt, blir mer impad på sånt än å spänna musklerna på en scenn.
Såna här människor verkar väl iaf ha jävligt god kroppskontakt å kroppsstyrka, ja helt klart annars vore man väl dum? Smidighet och tränat sne många år tillbaka, defentivt att man får muskler på köpet å hålla på sådär med, helvete jag skulle vara död, å andra sidna jag skulle inte ens fixa göra 10% av de som dom gör, ja alltså "gymnasiterna".

Btw, jag tycker riktig gymnastik e jävligt grymt med! Synd bara att många e skadade när dom kommer upp vid 25års åldern pga dom har fått tränat ihjäl sig när dom var barn.

Grodsilla
2011-05-11, 06:41
Martin Löwgren och alla andra som håller på med den "sporten" han håller på med. (Jag gillar Axon men kan inget annat namn)

Menar du sporten bodybuilding? I så fall är det riktigt konstigt att du inte kan några andra namn på kroppsbyggare.

rooz
2011-05-11, 06:49
Menar du sporten bodybuilding? I så fall är det riktigt konstigt att du inte kan några andra namn på kroppsbyggare.

Axon lade dock om sin satsning till AF för inte så länge sedan.

BengtBurk
2011-05-11, 08:07
Med tanke på hur framgångsrik han är så är det svårt att förstå hur han kan vara den enda du känner till.

Faith
2011-05-11, 11:30
Tja, svarta har en testo-fördel och bygger alltså lättare muskler.

Det har jag aldrig hört ;o Källa?

Adama
2011-05-11, 11:46
Hur tränar en sån här kille och andra gymnaster? Det är ju 1000 gånger coolare än att vara en fitnessfjolla.

Det PepzAdept presterar tycker jag är coolare än detta iaf, och han kallar sig själv fitnessfjolla :)

häftig
2011-05-11, 11:58
Menar du sporten bodybuilding? I så fall är det riktigt konstigt att du inte kan några andra namn på kroppsbyggare.

Är väl inte så konstigt, jag kan heller inga namn. Har jag missat något?

OnT: Hannibal är cool! Har dock sett sjukare grejer från någon annan, ska leta upp det.

filmjölk
2011-05-11, 12:01
För att bli duktig på sådant kan du välja en av två skolor; antingen träna med lightweights i snabbt tempo i kort rom, bra träff, kontakt, kontrakt och tryck i maxtryck och göra en lätt vikt tung. Eller så kör du MILK and SQUATS!!! där du enbart tränar maxtunga maxdjuuupa knäböj 30set singlar om dagen med näsblod och äter en diet av bacon, kvarg och mjölk. Då kommer du att bli suverän på kroppsviktövningar.

BengtBurk
2011-05-11, 12:11
Är väl inte så konstigt, jag kan heller inga namn. Har jag missat något?

OnT: Hannibal är cool! Har dock sett sjukare grejer från någon annan, ska leta upp det.

Ronnie Coleman, Jay Cutler Arnold Schwarzenegger, ringer det någon klocka?

(Om du nu var seriös?)

Faith
2011-05-11, 12:19
http://www.youtube.com/watch?v=pfsTKfUT-RQ

Hur tränar en sån här kille och andra gymnaster? Det är ju 1000 gånger coolare än att vara en fitnessfjolla.

Jag tycker att det framgår ganska tydligt hur han tränar i klippet ;o

Mushan
2011-05-11, 12:51
Han går ner i sjuka/konstiga vinklar man bara skulle kunna drömma om. Han måste ha en extrem axelstyrka, stabilitet och en extrem bål.

MtotheM
2011-05-11, 14:06
Tja, svarta har en testo-fördel och bygger alltså lättare muskler.

Men sjukt imponerande either way. Vilken balans snubben har, han är typ helt stilla i övriga kroppen medan han gör övningarna.

källa på det?

lirberr
2011-05-11, 14:14
källa på det?

Lev livet?

BengtBurk
2011-05-11, 14:16
Lev livet?

Du får gärna förklara hur din livserfarenhet säger dig detta.