handdator

Visa fullständig version : Tidsmaskin 35 år bakåt, eller framåt i tiden


Minimjölk
2011-05-09, 07:59
Jag har för Kolozzeums medlemmer lyckats få fram en tidsmaskin som kan ta just dig framåt eller bakåt 35år i tiden. Dvs, bak till 1976 eller fram till 2046.
Det är upp till dig att välja vilken destination som du skulle förespråka. Åka tillbaka för att få uppleva det härliga 70-80-talet eller framåt för att redan nu se vad tekniken för med sig.

Dealen är att du åker till denna tidsepok för att stanna. Du kommer komma dit i den ålder du har nu och dina vänne roch familj kommer transporteras med i någon form. DU/Ni kommer vara något förändrade med tanke på tidsomställningen vilket leder till att ni kommer klä er tidsenligt. Vidare behöver du inte bry dig om slang, transporter, boende etc. Din situation kommer vara liknande den du har i nuläget men i en annan tidsepok. För er som vill åka tillbaka till 76 och gör det med enda anledning att ni tror ni skall vinna storkovan på lotto etc. Tänk om. Dels har ni under tidsfärden glömt denna typ av viktig information och dels kan det vara ett något alternativt universum ni åker till så ni kan inte förlita er på att resultaten bli identiska. Däremot kommer musik, film, klädstil, tekniska innovationer vara tidsenliga. Tyvärr är det i denna leken förbjudet för dig att göra profit på nya upptäckter.

Nå, skulle du föredra att stanna kvar där du är idag, eller få uppleva rockens storhetstid? Eller du kanske rent av vill se hur Facebook utvecklats 2046?

Givetvis hålls tråden öppen för diskussioner gällande tidsresor överlag samt era vyer av hur livet ser ut 2046 samt vad ni önskar nui fick uppleva 76 och framåt.

Mental
2011-05-09, 08:01
Frammåt, dåtiden finns det massor av sätt att studera, men jag är sjukt nyfiken på framtiden!

King Grub
2011-05-09, 08:03
Bakåt. Tänk om man kliver ut till ett öde radioaktivt slagfält år 2046.

Och eftersom den som kom på förbudet att göra profit på nya upptäckter antagligen bara är ett barn, eller inte ens född, vid den tiden, ignorerar jag helt enkelt det när jag väl kommer dit.

Herr Oberst
2011-05-09, 08:14
Hade kunnat tänka mig att åka 7-8 dagar bakåt. Sätta alla mina Norge efter straffar i matchen mot Sverige i VM

ARMSTARK
2011-05-09, 08:52
1976 var ett bra år, all musik var bra, det var lätt att få jobb och alla hade kompis-sex åt höger och vänster. :thumbup:

lirberr
2011-05-09, 08:53
Under 26 och bakåt.

Jag hade blivit rik som faen.

Kwon
2011-05-09, 08:57
Jag är över 26 och hade gärna åkt tillbaka till 1976 och ändrat på många saker, gjort andra val etc.

EDIT: Jaha jag kommer dit i den ålder jag har nu. Då kör jag nog 2046

L-Sami
2011-05-09, 08:58
Jag stannar kvar i 2011.

Arf Pingvin
2011-05-09, 09:22
Framtid. Jag vill ha en flygande bil!

olwe
2011-05-09, 09:43
Bakåt. Tänk om man kliver ut till ett öde radioaktivt slagfält år 2046.

Och eftersom den som kom på förbudet att göra profit på nya upptäckter antagligen bara är ett barn, eller inte ens född, vid den tiden, ignorerar jag helt enkelt det när jag väl kommer dit.

Va? Vilket förbud är det du pratar om?

stolpskott
2011-05-09, 09:52
Va? Vilket förbud är det du pratar om?

Läs TS inlägg ordentligt.

olwe
2011-05-09, 10:18
Läs TS inlägg ordentligt.

ah, I see =)

Andreas Guiance
2011-05-09, 10:21
Bakåt. Tänk om man kliver ut till ett öde radioaktivt slagfält år 2046.


No guts, no glory;) Med lite tur har man mer eller mindre kommit på evigt liv då – jag åker framåt! (Om jag hade fått tjäna stålar på de korkade 70-talsmänniskorna hade valet naturligtvis fallit på bakåt däremot:D)

JB12K
2011-05-09, 10:29
Framåt. Annars hade jag troligen aldrig fått se 2046.

Tricce
2011-05-09, 10:31
Se nedan, need i say more? :D

XO-4NAKGXxM

4lZU1XLjeA4

Minimjölk
2011-05-09, 11:10
Det är inget lätt beslut att fatta enligt mig. Att åka framåt kan ge en oanade möjligheter men är även en aning mer riskabelt. Världen kan ju vara ett riktigt skitställe då. Att resa bakåt kommer ge en en del härliga upplevelser men å andra sidan kommer man då ligga -35år på allt för resten av livet vilket kommer göra att man går miste om 35års utveckling som man inte kommer uppleva. Tex kommer det dröja ett stort antal år innan mankan böra maila och surfa Internet. Det är tex 25år innan Kolozzeum kommer fram.

Överlag tror jag nog att de som valt 76 haft ett bättre liv överlag men jag tror nog jag stannar kvar 2011. Jag vet vad som har varit och jag får vara med om alla häftiga upptäckter framöver.

Det skulle tex vara lite tråkigt att åka fram 35år och inse att stora upptäckter redan är gjorda och old news för alla utom dig själv. jaså, vi har hittat intelligent liv på andra planeter för 15år sedan, Jwzrd drog 2022 500kg i mark och är starkast genom alla tider. Allan har redan uppfunnit självvältande kundvagnar utanför butikens öppningstider etc.
Jag vill inte missa dessa ögonblick. Dessutom är jag ganska nöjd med att vara född i den tidsepok som jag är. Jag har fått vara med både hur det var förr samtidigt som jag har sett hur hela samhället har förändrats i takt med internet/ mobiltelefoner etc.

Genom att varit med om de begräninsningar som tidigare fanns uppskattar jag ny teknik mer än om jag haft den som en självklarhet sedan nappflaskan.

Spartansk
2011-05-09, 11:12
Kolozzeum fanns inte 1976 va? Jag stannar (är över 26).

C.E.J.
2011-05-09, 11:19
Vill stanna i 2011. Om man inte kan göra vinst på något finns ingen idé att åka tillbaks i tiden och stanna där, då räcker det med en kortare tids semester.

Att inte kunna göra vinst är klart mindre rimligt än tidsmaskinen i sig, att man behåller sin ålder, osv.

edit: Varför skulle ens vänner/familj finns där? Roligare då att leta upp sina föräldrar och poängtera att man är lite lika dem, "lustigt" ;)

Minimjölk
2011-05-09, 11:32
Vill stanna i 2011. Om man inte kan göra vinst på något finns ingen idé att åka tillbaks i tiden och stanna där, då räcker det med en kortare tids semester.

Att inte kunna göra vinst är klart mindre rimligt än tidsmaskinen i sig, att man behåller sin ålder, osv.

edit: Varför skulle ens vänner/familj finns där? Roligare då att leta upp sina föräldrar och poängtera att man är lite lika dem, "lustigt" ;)

Jag misstänker att inte så många är sugna på att lämna allt och alla de känner "bara" för att för evigt hamna i en ny tidsepok. jag ville med dessa regler jag satte ge en mer rättvis bild ang om man hellre skulle vilja leva sitt liv 35år tidigare/senare eller om man trivs bra i den tidsepok vi befinner oss i nu.

Kwon
2011-05-09, 11:36
Undrar om vi har Moderaterna 2046...

Aftonbladet kanske heter Afrobladet som då har en recept-del varje vecka med olika rätter man kan tillaga med Oxé.

Pirko
2011-05-09, 12:42
Om man fick fuska så hade jag tagit lånelöfte, fyllt ett kassaskåp med pengar och åkt tillbaka i tiden och fixat mig en ordentlig framtid. Köpt en jädra massa lägenheter, köpt aktier i olika bolag och sen åkt tillbaka till år 2011 och sett frukten av min skörd.

Minimjölk
2011-05-09, 12:57
Om man fick fuska så hade jag tagit lånelöfte, fyllt ett kassaskåp med pengar och åkt tillbaka i tiden och fixat mig en ordentlig framtid. Köpt en jädra massa lägenheter, köpt aktier i olika bolag och sen åkt tillbaka till år 2011 och sett frukten av min skörd.

Det känns som att du fuskar rätt markant gentemot grundförutsättningarna som gavs. ;)

Däremot skall du ju kunna göra det du skriver utan tidsmaskin om du är villig att gambla. Det kommer alltid finans möjlighet att göra pengar, idag troligen ännu större än förr.

C.E.J.
2011-05-09, 13:04
Om man fick fuska så hade jag tagit lånelöfte, fyllt ett kassaskåp med pengar och åkt tillbaka i tiden och fixat mig en ordentlig framtid. Köpt en jädra massa lägenheter, köpt aktier i olika bolag och sen åkt tillbaka till år 2011 och sett frukten av min skörd.

Tror du att de 1976 tar pengar som är tryckta på 2000-talet? ;)

Sjukt att 35 år sen nu är 1976! Borde vara 1966, vafan tiden! *gah!*

Pirko
2011-05-09, 13:08
Det känns som att du fuskar rätt markant gentemot grundförutsättningarna som gavs. ;)

Däremot skall du ju kunna göra det du skriver utan tidsmaskin om du är villig att gambla. Det kommer alltid finans möjlighet att göra pengar, idag troligen ännu större än förr.

Fast då är man "gammal" när man får se några pengar. Vill ha dom nu, medans man är viril och hel!


Tror du att de 1976 tar pengar som är tryckta på 2000-talet? ;)

Sjukt att 35 år sen nu är 1976! Borde vara 1966, vafan tiden! *gah!*

Kanske borde köpa med sig en valuta som inte går "ur tiden". Tror ni guld skulle funka?

Spinkot
2011-05-09, 13:42
Jag skulle åka framåt i tiden, nog för att 76 verkar vara ett kanonår kulturellt men allt det kommer ju antagligen finnas kvar att uppleva i framtiden också, plus en jävla massa mer förhoppningsvis

Rikard Jansson
2011-05-09, 13:48
Framåt! Man kan ju alltid hoppas på att det är på något sätt skitawesome... no-work-society utan varken brott eller våld där allt är legaliserat och det finns endorfin på burk? ^^