handdator

Visa fullständig version : Ny kostym!


mike mike
2011-05-08, 22:45
Yo! :cool:
Jag behöver er hjälp! Läget är som följande...
Jag är inbjuden på ett bröllop där det påbjuds att man ska vara iförd kavaj.

Det jag vill ha här är tips om ställen som har schyssta priser på en kostym med skjorta och hela kittet. *jorgen* Eftersom jag "växt" *flex* ur mina gamla kostymer. En ljusare kavaj vore ju definitivt inte fel. ;)
.
Det bör tilläggas att jag bor i Uppsala.

eternallord
2011-05-08, 22:46
vad är schysst pris för dig? 1000 för en kostym, eller 5000?

samerino
2011-05-08, 22:59
Vet inte hur det ser ut i Uppsala men här i Linköping så har Brothers och Dressmann börjat med sina studentkampanjer då kostar en hel någonstans runt 2000, det kanske kan vara värt att kolla hur det ser ut hos dig de borde ju ha någon liknande kampanj

Arnesson
2011-05-08, 23:01
Lite beroende på budget.

Har du en budget för kostym på 1500-2500kr hade jag kikat på H&M och Brothers. Sedan går du till en skräddare och fixar detaljer om det behövs (vilket det oftast gör).

Har du en lite större budget på 2500 - 5000kr skulle jag gå till Mäster Arnes.

mike mike
2011-05-08, 23:40
Vet inte hur det ser ut i Uppsala men här i Linköping så har Brothers och Dressmann börjat med sina studentkampanjer då kostar en hel någonstans runt 2000, det kanske kan vara värt att kolla hur det ser ut hos dig de borde ju ha någon liknande kampanj

Det har du ju tamefan rätt i, så jag får väl ta mig en tur runt stan imorrn och kolla. :thumbup:

spann
2011-05-08, 23:48
Vet att Brothers haft erbjudande, om att köp en kostym så får du skjorta och slips på köpet. Likaså på MQ. Men risken för att de kommer vara utplockar är rätt stor, med tanke på studenten

Mental
2011-05-09, 06:19
Värt att tänka på är att klädkoden kavaj betyder mörk kostym.
Behöver inte vara svart dock, mörkare blå eller grå fungerar.

mike mike
2011-05-09, 22:16
Vet att Brothers haft erbjudande, om att köp en kostym så får du skjorta och slips på köpet. Likaså på MQ. Men risken för att de kommer vara utplockar är rätt stor, med tanke på studenten

Risken finns nog :furious:


Värt att tänka på är att klädkoden kavaj betyder mörk kostym.
Behöver inte vara svart dock, mörkare blå eller grå fungerar.

I dagsläge är jag mest inriktad på att införskaffa en ljusare kostym, typ grå eller liknande. :)