handdator

Visa fullständig version : Installera Windows 7 med studentlicens - HUR?!?


Ramses
2011-05-08, 20:14
Alltså jag håller på att bli galen!

Eftersom jag pluggar på högskola har jag lyckats få tag i en MSDN-licens av Microsoft. Man kan då ladda ner Windows 7 Professional 64-bitarsversion och så långt är allt lugnt.

Problemet uppstår när jag ska försöka installera skiten. Man laddar nämligen hem en rar-fil som när man packar upp blir en mapp med de filer som skall ligga på installationsskivan (gissar jag). Det finns bland annat en fil som heter "setup.exe". Jag har provat att bränna filerna till en skiva, men det funkar inte att boota från den.

Jag tänkte att jag kanske skulle lägga över filerna till ett bootbart USB-minne, men det går tydligen inte att formatera USB-minnet så som man ska med Windows XP som jag nu använder...

Någon som har en smart idé på hur jag ska komma vidare?! *gah!*

MilkmaN
2011-05-08, 20:17
Bränn rar-filen som en iso via t ex alchol 120%.

Mr.Cosybear
2011-05-08, 20:18
Alltså jag håller på att bli galen!

Eftersom jag pluggar på högskola har jag lyckats få tag i en MSDN-licens av Microsoft. Man kan då ladda ner Windows 7 Professional 64-bitarsversion och så långt är allt lugnt.

Problemet uppstår när jag ska försöka installera skiten. Man laddar nämligen hem en rar-fil som när man packar upp blir en mapp med de filer som skall ligga på installationsskivan (gissar jag). Det finns bland annat en fil som heter "setup.exe". Jag har provat att bränna filerna till en skiva, men det funkar inte att boota från den.

Jag tänkte att jag kanske skulle lägga över filerna till ett bootbart USB-minne, men det går tydligen inte att formatera USB-minnet så som man ska med Windows XP som jag nu använder...

Någon som har en smart idé på hur jag ska komma vidare?! *gah!*

Låter som att du har packat upp iso-filen. Du har alltså gjort fel.