handdator

Visa fullständig version : Axelpress


Everest
2003-12-04, 23:36
Hur långt ner går ni med hantlarna i axelpress? Jag har alltid kört till ja precis nuddat axlarna men har hört att de kan ge skador, ligger det någon sanning i detta?

shirunai
2003-12-04, 23:38
hantaget vid nyckelbenet

Karl_alfred
2003-12-04, 23:47
Jag kör med så lång rörelse som det bara går.

Everest
2003-12-04, 23:53
Originally posted by Karl_alfred
Jag kör med så lång rörelse som det bara går.

Den principen kör jag me e nästan alla övningar, de känns mer naturligt, därför ja undra om de var nåt speciellt me just axelpressen och skaderisken

Fok
2003-12-05, 09:30
Kastar in en fråga jag med här. Ser många som gör på olika sett och jag brukar inte personligen köra övningen så är inte säker på vad som är rätt/fel. När ni sänker hantlarna tar ni då ner dom framför kroppen som i militärpress eller går dom mer eller mindre ner på sidan av kroppen?

Lite svårt att förklara hur jag menar men någon kanske förstår.

shirunai
2003-12-05, 09:41
vid sidan, kunde man göra det med militärpressen hade jag gjort det

daja
2003-12-05, 11:06
Handflatorna mot varandra i bottenläget för att sedan vinkla ut dom så tummarna hamnar mot huvudet i rörelsen uppåt eller bör det vara "tummen mot huvudet" under hela rörelsen? Spelar det någon roll? Fått lite olika direktiv och känner ingen större skillnad hur jag än kör.

Tanman
2003-12-05, 11:11
"Handflatorna mot varandra i bottenläget för att sedan vinkla ut dom så tummarna hamnar mot huvudet i rörelsen uppåt eller bör det vara "tummen mot huvudet" under hela rörelsen? Spelar det någon roll? Fått lite olika direktiv och känner ingen större skillnad hur jag än kör."


Borde inte spela någon roll då deltoideus fäster på utsidan av överarmen. Förövrigt kör jag så långt ner jag kommer innan biceps tar i underarmen.

palme
2003-12-05, 14:24
Axlarna eller nästippen. Har ju ingen nacke så det är nästan samma ställe :D