Logga in

Visa fullständig version : Vitkålsbränna!

Kimkay
2011-05-08, 16:16
Nej, detta är tyvärr inte en tråd om hur man får en jämn och fin solbränna genom att gnida in sig med vitkål.

Upptäckte just ett märkligt fenomen; jag satt och knaprade på mitt dagliga vitkålshuvud och efter en stund så blev jag lite törstig. Använde mig utan Cola Zero som törstsläckare, och efter första klunken så börjar det svida något djävulskt i gommen, nästan som om jag tagit och knaprat på en lök. Är det något ämne i Cola Zero/Vitkål som reagerar med något annat och skapar detta tortyrredskap?

olle111
2011-05-08, 16:42
Ngt är det med vitkål, jag brukar äta 1huvve efter det kan jag inte dricka vatten på hela dan...

brauppa
2011-05-10, 12:30
Intressant, hoppas det kommer svar :)

Själv satt man för någon månad sedan och åt Strong salmiak (ungefär som lakrisal)
Och tog sedan en rejäl klunk dr.pepper.
Det resulterade i att det började bubbla något fruktansvärt i munnen och börja skumma ut ur munnen sedan ner på kläderna.

Lite cola/mentos effekt :)

hidden
2011-05-10, 13:10
Intressant, hoppas det kommer svar :)

Själv satt man för någon månad sedan och åt Strong salmiak (ungefär som lakrisal)
Och tog sedan en rejäl klunk dr.pepper.
Det resulterade i att det började bubbla något fruktansvärt i munnen och börja skumma ut ur munnen sedan ner på kläderna.

Lite cola/mentos effekt :)

Ja, såndär effekt har jag fått av pepsi max + lakrisal. Fast inte så stark.