Visa fullständig version : Chesseburgare-dåligt?
panzer123
2011-05-08, 13:35
Tjena, är cheesburgare verkligen så onyttigt från donken? En burgare innehåller 16g protein och 300kcal. 10 kr är ett rimligt pris också, vad tycker ni?
NiklasAlm
2011-05-08, 13:46
Vitt bröd är väl inte det nyttigaste
Brickhead
2011-05-08, 13:48
Bra bulkmat
jag brukar köpa 4 stycken cheeseburgare, ta bort alla bröd förutom ett under och ett övre, smälla ihop dem till en quadrupel cheese och skölja ner med en stor cola zero.. De fyra gånger om året jag äter på donken dvs O.o
panzer123
2011-05-08, 13:54
Vitt bröd är väl inte det nyttigaste
För att?
NiklasAlm
2011-05-08, 13:56
För att?
Beror såklart på i vilket syfte, vid deffning absolut inte, ger noll mättnadskänsla enligt mig.
Funkar bra som en del av en balanserad kost. Vill du gå ned i vikt, eller för andra anledningar begränsa ditt energi-intag, så kanske du vill undvika att äta dem. Energitäta, dålig mättnadskänsla, extremt goda, väldigt lätta att få i sig.
Lillleif
2011-05-08, 14:32
jag brukar köpa 4 stycken cheeseburgare, ta bort alla bröd förutom ett under och ett övre, smälla ihop dem till en quadrupel cheese och skölja ner med en stor cola zero.. De fyra gånger om året jag äter på donken dvs O.o
Optiburgare ;)
Fan vad sugen jag blev på cheeseburgers nu. Brukar köpa 3-4st som snacks när man pluggade
Optiburgare ;)
också en benämning :D Frågan är om de på donken hajjar om jag kommer in och säger att jag vill ha en optiburgar meny
Eddie Vedder
2011-05-08, 15:17
Om du äter din pannkaksfrukost varje dag så är en lunch med cheeseburgare varje dag kasst. Du kan i princip aldrig ställa en fråga om "är det dåligt" rakt av.
Beror såklart på i vilket syfte, vid deffning absolut inte, ger noll mättnadskänsla enligt mig.
Vad har nyttighet med mättnadskänsla att göra?
Sheogorath
2011-05-08, 15:26
Brödet är osötat. Sockret som finns i ketchupen och saltet (om man av någon anledning ska hålla sitt saltintag nere) är väl det man kan klassa som onyttigt, beroende på kontext. Men att "vitt bröd" är onyttigt är ju bara bull. Det är skillnad på hamburgerbröd och vetelängd.
Eddie Vedder
2011-05-08, 15:36
Brödet är osötat. Sockret som finns i ketchupen och saltet (om man av någon anledning ska hålla sitt saltintag nere) är väl det man kan klassa som onyttigt, beroende på kontext. Men att "vitt bröd" är onyttigt är ju bara bull. Det är skillnad på hamburgerbröd och vetelängd.
Nej brödet är sötat. Borde ju finnas i senapen med men inte enligt hemsidan.
Sheogorath
2011-05-08, 15:38
Nej brödet är sötat. Borde ju finnas i senapen med men inte enligt hemsidan.
True story? Kan inte vara jättemycket socker i så fall. En cheeseburgare innehåller enligt innehållsdeklarationen 7 g socker totalt. Men säger du så så tror jag dig utan att kolla sidan. :)
också en benämning :D Frågan är om de på donken hajjar om jag kommer in och säger att jag vill ha en optiburgar meny
Du kan alltid beställa en Cheez med 4 hamburgarkött i. Jag beställde en med 2 hamburgarkött för 28 kr. Snacka om win.
Eddie Vedder
2011-05-08, 15:42
True story? Kan inte vara jättemycket socker i så fall. En cheeseburgare innehåller enligt innehållsdeklarationen 7 g socker totalt. Men säger du så så tror jag dig utan att kolla sidan. :)
Tredje ingrediens efter vetemjöl och vatten. Men jag kollade inte näringsvärdet. Det är ju lite naturligtvis men rätt skall vara rätt. ;)
Sheogorath
2011-05-08, 15:43
Tredje ingrediens efter vetemjöl och vatten. Men jag kollade inte näringsvärdet. Det är ju lite naturligtvis men rätt skall vara rätt. ;)
Det ska det! :thumbup:
panzer123
2011-05-08, 16:08
Om du äter din pannkaksfrukost varje dag så är en lunch med cheeseburgare varje dag kasst. Du kan i princip aldrig ställa en fråga om "är det dåligt" rakt av.
På vilket sätt är det dåligt? Jag "måste" få i mig 3500kcal och vet inte riktigt hur jag ska gå till väga, Pannkak ideen fick jag för mig igår, tar gärna emot tips på vad man ska äta under bulk...
Eddie Vedder
2011-05-08, 16:11
På vilket sätt är det dåligt? Jag "måste" få i mig 3500kcal och vet inte riktigt hur jag ska gå till väga, Pannkak ideen fick jag för mig igår, tar gärna emot tips på vad man ska äta under bulk...
Min poäng är att det finns mer eller mindre näringsrika livsmedel men inga är förbjudna. Hur "dåligt" det är beror på hur det påverkar övrig kost.
panzer123
2011-05-08, 16:41
Min poäng är att det finns mer eller mindre näringsrika livsmedel men inga är förbjudna. Hur "dåligt" det är beror på hur det påverkar övrig kost.
Jojo, men vad för näring saknas i en cheesburgare? btw, jag köpte din bok igår :)
Eddie Vedder
2011-05-08, 16:46
Jojo, men vad för näring saknas i en cheesburgare? btw, jag köpte din bok igår :)
Kul, hoppas du gillar den! :)
Angående ditt svar kan jag inte sitta och rabbla allt som inte finns, eller finns i minimal mängd i en cheeseburgare.
Funkar bra som en del av en balanserad kost. Vill du gå ned i vikt, eller för andra anledningar begränsa ditt energi-intag, så kanske du vill undvika att äta dem. Energitäta, dålig mättnadskänsla, extremt goda, väldigt lätta att få i sig.
Källa?
Själv tycker jag eftersmaken och känslan i munnen efteråt inte är någon höjdare.
Smaken är egentligen inget vidare, om man inte är missbrukare av snabbmat.
Källa?
Själv tycker jag eftersmaken och känslan i munnen efteråt inte är någon höjdare.
Han må väl få skriva att han gillar cheeseburgare, utan att någon ska säga att det är fel!?
För att skippa allt det här kan du bara lägga till smör/olivolja till din nuvarande mat så är det klart. Mängd får du räkna ut själv.
Han må väl få skriva att han gillar cheeseburgare, utan att någon ska säga att det är fel!?
Men han skrev det som om det var en objektiv sanning. Det är Orimligt!
En trovärdig källa är vad som krävs för ett sådant påstående.
Källan får ej vara "Burger King".
Men han skrev det som om det var en objektiv sanning. Det är Orimligt!
En trovärdig källa är vad som krävs för ett sådant påstående.
Källan får ej vara "Burger King".
Trolololololo? ;)
Du kan alltid beställa en Cheez med 4 hamburgarkött i. Jag beställde en med 2 hamburgarkött för 28 kr. Snacka om win.
28 kr låter dyrt?:confused:
En vanlig kostar väl 10 kr?
På Max har jag köpt friscoburgare med extra kött (90g) och det tar dom 15:- för, lätt värt imo.
Jag är mest oroad över saltet. En cheeseburgare ligger på 1,7 gram salt. Jag äter 5 burgare i ett mellanmål, och hade jag gjort det till ett huvudmål hade det blivit 7 stycken.
Det blir en hel del salt. Så jag hade ju inte ätit det varje dag.
28 kr låter dyrt?:confused:
En vanlig kostar väl 10 kr?
På Max har jag köpt friscoburgare med extra kött (90g) och det tar dom 15:- för, lätt värt imo.
Det ska stå 3. Lite ironi över att det bara blev 2 kronor billigare :D
StraightEdge
2011-05-08, 23:39
Källa?
Ja va fan är det för eftersmak? Jag hatar den...
Jag vet. Senast (och sista gången) jag åt chessburgare (två) så satt den i i flera timmar, gick fan hem och borstade tänderna men den satt kvar.
Kanske har något med att dom ser ut såhär efter 12 år http://getfitslowly.com/2008/09/25/a-12-year-old-burger/
nocantdo
2011-05-10, 01:28
Mcdonalds är mat världens Satan.
Köttet är processed to death och näringsvärdet är åt helvete.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.