handdator

Visa fullständig version : Fängelse biffar


panzer123
2011-05-08, 12:54
Tjena, såg en artikel på stronglift 5x5 hemsidan om hur bovar håller sig i så bra form, men min engelska är skit kass och jag fattade ingenting. Är det någon som vet hur de kan se ut som de gör? Jag tror inte direkt att de får eaa pulver innan och efter träningen, eller proteinshaker...

hidden
2011-05-08, 12:55
Jag har hört att det är populärt att köpa stora hinkar keso i Sverige iaf . . .

King Grub
2011-05-08, 12:55
Är det någon som vet hur de kan se ut som de gör?

Tränar tung styrketräning och äter mat, i stället för att stå och skaka en shaker och tajma aminosyreintag med stoppklocka.

Raalleu
2011-05-08, 12:56
I svenska fängelser har de säkert bättre förutsättningar än många fria har..

cero
2011-05-08, 13:12
De tränar innan lunch?

Fartman
2011-05-08, 13:14
Lite att göra, god tillgång till mat och träning = win

thomast
2011-05-08, 13:19
Glöm inte AAS. Det lär inte direkt vara en omöjlighet att få in i ett fängelse.

martinmartin
2011-05-08, 13:23
Jag tror att de äter en liten lunch, väntar några timmar, tränar och sedan äter en jättemiddag. Då är det inte lika kritiskt med EAA-timing.

HulkH
2011-05-08, 13:29
Sen blir dom ju inte direkt biffar i fängelset, många är det redan innan dom åker in. Men i fängelset finns inte mycket annat göra än att träna och äta.

panzer123
2011-05-08, 13:32
Själv har jag aldrig varit i ett fängelse, men ni får det att låta som att man får ta hur mycket mat som helst och att maten består av mycket god kött med ris/potatis. Är det så eller är det jag som missförstår?

cero
2011-05-08, 13:34
Själv har jag aldrig varit i ett fängelse, men ni får det att låta som att man får ta hur mycket mat som helst och att maten består av mycket god kött med ris/potatis. Är det så eller är det jag som missförstår?

De lever ju i alla fall inte på bröd och vatten. Vanlig husmanskost, liknande den man får i grundskolan kan jag tänka mig. Om inte bättre.

Om man får ta hur mycket man vill vet jag inte.

panzer123
2011-05-08, 13:38
För de som kanske inte förstod det så menar jag främst utländska fångar från t.ex sydamerika.

supercharge
2011-05-08, 13:39
I svenska fängelser har de säkert bättre förutsättningar än många fria har..

Jag ska inte säga att jag har koll på rutinerna i svenska fängelser men visst bör det ligga något i det. Man har inget jobb att gå till, inga ärenden att sköta, således bör man ha gott om tid och överbliven energi att lägga på träning och kostupplägg, även om man är inlåst och något begränsad i sitt utövande.

För de som kanske inte förstod det så menar jag främst utländska fångar från t.ex sydamerika.

Insmugglad anabola kanske inte är helt ovanligt?

lurk
2011-05-08, 13:43
Blev det inte förbjudet att ha fria vikter på svenska fängelser?

cero
2011-05-08, 13:44
För de som kanske inte förstod det så menar jag främst utländska fångar från t.ex sydamerika.

Hur spelar det någon roll?

von huff
2011-05-08, 13:49
Har ingen koll alls på fängelser men dom lär väl knappast ha mat i överflöd eller bra utrustade gym eller ens fri tillgång till gym?

panzer123
2011-05-08, 13:54
Hur spelar det någon roll?

Har i stort sätt aldrig sätt svenska fångar men i dokumentärer jag brukar se om världens tuffaste fängelsen som är 90% i Sydamerika är mer än varann snubbe biff på filmerna...

HulkH
2011-05-08, 13:58
För de som kanske inte förstod det så menar jag främst utländska fångar från t.ex sydamerika.

Sen blir dom ju inte direkt biffar i fängelset, många är det redan innan dom åker in.

Får svara med det jag skrev innan.

Hur spelar det någon roll?

Spelar nog ganska stor roll, då kriminaliteten o.s.v ser heelt annorlunda ut där.
Och våra fängelser ser rätt annorlunda ut om man jämför med deras.




Panzer: Menar du till exempel fångar från sydamerika i amerikaska fängelser, eller fängelserna i sydamerika?

panzer123
2011-05-08, 14:00
Får svara med det jag skrev innan.



Spelar nog ganska stor roll, då kriminaliteten o.s.v ser heelt annorlunda ut där.
Och våra fängelser ser rätt annorlunda ut om man jämför med deras.




Panzer: Menar du till exempel fångar från sydamerika i amerikaska fängelser, eller fängelserna i sydamerika?

Både och

Bjern
2011-05-08, 14:09
Blev det inte förbjudet att ha fria vikter på svenska fängelser?

Haha, ja kanske efter Hooligans 2. ;)

panzer123
2011-05-08, 14:10
haha, ja kanske efter hooligans 2. ;)

hahahahahah

JJOHANSSON
2011-05-08, 14:13
"powerlifting in prison" @ youtube. Inte helt säker men dom pratar nog om det där.

Måltiderna i prison består av 4 mål om dagen och man får inte ta hur mycket man vill.

På en del prisons har fångarna möjlighet att köpa en del saker om de uppför sig så då kanske de har möjlighet att köpa mer mat.

Dom "mindre" fångarna mutar ofta de större/kraftfullare fångarna med deras mat,dessert osv. Och som sagt, steroider är nog inte helt omöjligt att få tag i.


***
Nu kan ni ju även lägga på minnet att jag endast är en liten internet gangster som inte har en aning om något av det jag har sagt stämmer.

David Van Patten
2011-05-08, 14:18
Beror på vart man sitter i Sverige och om man sitter på sluten eller öppen. Dom tog ju bort alla fria vikterna från anstalterna efter några incidenter när någon tjome fått en tung jävla hantel i huvudet. Så nu ser det lite olika ut, vissa anstalter har fortfarande kvar gymmen på avdelningarna men då är det typ en maskin latsdrag och en sunkig jävla smithmaskin med vikterna fästa i vajrar, kanske något för chins och dips också. andra fängelser har idrottshallar man får gå och träna i. Där är det bättre med grejer och det varierar hur ofta man får gå dit, men kanske 2-3 ggr i veckan är normalt.
maten som man blir serverad är typ av skolkökskvalite och helt ok. ännu bättre dock om man får laga maten själv som vissa avdelningar får göra. dessutom får man ju pengar på sitt kort när man jobbar som bara kan spenderas i kiosken och där kan man ju köpa kyckling, kött och andra proteinlivsmedel. proteinpulver kan man säkert beställa i de flesta kioskerna.

Pungis
2011-05-08, 14:23
Min kompis satt i Norge och det fanns inget annat att göra än att snacka, träna och äta. Dom lagade middag ihop och fick äta hur mycket dom ville. Klart man kommer ut större då :)

clappen
2011-05-08, 14:34
Titta på random knarkfilm från hollywood. Alla är sjukt bitiga när någon drar in i finkan. Jag antar att det enbart är hollywood, eller speglar det faktiskt någon viss sanning ? Har alltid undrat hur dem kan vara så biff när man ser dom göra armhävningar och situps, för att inte tänka på maten (2tallrikar gröt typ).

Adama
2011-05-08, 14:51
Såg en bild från "gym"-delen i ett svenskt fängelse i någon artikel och det såg verkligen inte märkvärdigt ut. I ett litet rum stod en träningscykel, rullband och ett icke-imponerande multigymredskap (tänk Rusta) med typ inbyggd benspark, latsdrag och bänkpress. Inga lösa vikter eller skivstänger alls.

panzer123
2011-05-08, 14:54
Min kompis satt i Norge och det fanns inget annat att göra än att snacka, träna och äta. Dom lagade middag ihop och fick äta hur mycket dom ville. Klart man kommer ut större då :)

Wow, fuck samhället och dra in till kåken och chilla eller vad ? :smash:
"lagade middagar ihop" hahaha får det att låta som en förberedelse till kalas hahahaha

biffen669
2011-05-08, 14:57
Amerikanska fängelser har generellt sett ganska välutrustade gym med massor av fria vikter. Då det fortfarandes anses vara bättre att de får ut sina macho och aggressioner genom styrketräning"over there". Här i Sverige tog dåvarande justitieministern Tomas Bodström bort alla större vikter med motivationen att internerna kunde ses som en säkerhetsrisk om de blev för muskulösa.....?! Men de farligaste är dock de minsta som oftast tar till vapen istället....

filmjölk
2011-05-08, 15:26
Här i Sverige tog dåvarande justitieministern Tomas Bodström bort alla större vikter med motivationen att internerna kunde ses som en säkerhetsrisk om de blev för muskulösa.....?! Men de farligaste är dock de minsta som oftast tar till vapen istället....

på Skogomeanstalten i gbg har det väl efter vad jag hört vart ett slagsmål på gymmet på senaste 25åren, men det blir i princip bråk varenda gång det skall spelas innebandy. Lyfta vikter är bra för att hålla sig lugn och snäll, lagidrott är det inte.

olle lindblad
2011-05-08, 15:29
Men vafan, jag trodde att det var någon som hade något gott recept att dela med sig av.

MrHyde
2011-05-08, 16:40
Det är i närmast omöjligt att bli "biff" på en svensk anstalt idag. Inga fria vikter (förutom nåt enstaka fall) och viktmagasinen i maskinerna är strypta till 50-60 kg. Gymmen har nästan avvecklats och på de nya anstalterna byggs idrottshallar lr "motionslokaler" hellre än välutrustade gym. Som någon nämnde så är tillfällena (på sluten) runt 2-3 ggr/vecka. Tillskott tillåts inte, och att man numera skulle kunna handla kött, kyckling mm i kiosken stämmer så vitt jag vet inte alls med undantag avdelningar med självhushåll (dock inget proteinpulver), där man beställer från vanliga affärer. Maten varierar från kass till vanlig skolmat.
Vid sidan av det så råder även arbetsplikt med tillhörande konsekvenser vid vägran av sådan, så det varken "chillas" lr byggs monstruösa kroppar.
Anledningen till gym-hatet är enligt kvv att få bort "macho-kulturen" och spinkiga fångar är mer lätthanterliga vid problem.

MrHyde
2011-05-08, 16:45
Men vafan, jag trodde att det var någon som hade något gott recept att dela med sig av.

Charles Bronson skrev en bok som heter Solitary fitness. Kanske vore nåt, bara att låsa in sig på toan och köra :)

Cidersson
2011-05-08, 18:02
Jag jobbar inom Kriminalvården på en av våra anstalter och kan säga att möjligheterna till att bli "fängelsebiff" (som du beskriver det), är relativt små.

Möjligheten till träning styrs av ett schema som inte tar någon hänsyn till var i förhållande till frukost, lunch eller middag, utan träningstillfället ges när det passar in i de dagliga rutinerna.

Gymmen idag är inte speciellt välutrustade för syftet att bygga muskler utan har som huvudsaklig uppgift att tillgodose de krav som ställs vid något man kan kalla för "motionsträning". Träningsutrustning är inte prioriterat.

Möjligheterna till att få i sig rikligt med bra kost är också relativt små. Måltiderna är sammansatta ungefär på samma sätt som skolmaten, där kolhydraterna har ett stort övertag (förmodligen med tankepå att proteinkällor generellt sett är betydligt dyrare). Möjligheten till att handla t ex tonfisk och ägg finns, men det skiljer sig från anstalt till anstalt. Dessutom är det kanske inte så kul att äta flertalet burkar tonfisk varje dag, sett över en längre period.

Så här ser det ut inom KVV i Sverige i stora drag, även om det såklart skiljer sig från ställe till ställe.

Pungis
2011-05-08, 18:04
Wow, fuck samhället och dra in till kåken och chilla eller vad ? :smash:
"lagade middagar ihop" hahaha får det att låta som en förberedelse till kalas hahahaha


Hey, jag sa aldrig att det är ett bra ställe.. Dont shoot the messenger!

JJOHANSSON
2011-05-08, 18:07
Charles Bronson skrev en bok som heter Solitary fitness. Kanske vore nåt, bara att låsa in sig på toan och köra :)

Jag är ganska säker på att han menade ett måltidsrecept på just biffar :D

MrHyde
2011-05-08, 18:34
Jag är ganska säker på att han menade ett måltidsrecept på just biffar :D

Haha! Ja, det ser ju jag med nu. Hjärnan måste ha legat upp och ner :P

Baha
2011-05-08, 18:39
sett rätt mycket olika fängelse dokumentärer från olika länder, tror inte det är lika vanligt med vikter ens i amerikanska fängelser längre som förr

såg nån där körde dom armhävningar med en snubbe på ryggen, chins och såna där grejer, dom e ju inte precis deffade men stora iaf

finns mängder med såna där artiklar om du söker lite, dom verkar va ganska uppfinningsrika iaf...menar armhävningar med en tung snubbe på ryggen, chins. knäböjningar med en snubbe på axlarna, klart man kan bli grov o stor utan vikter bara man tänker till lite

såg en annan dokumentär från nåt ryskt fängelse, var en där som verkligen hade grym form, inte stor men formen..lite klipp när han körde armhävningar och chins genom o hänga i nätet i taket på buren etc

är man lite uppfinningsrik kan du ju nästintill träna kroppen lika bra i en cell/rastgård som på ett gym så..tillräckligt med mat på det så blir man groooovf

1684_
2011-05-08, 18:39
finns en bra dokumentär på youtube om amerikanerna, å dom e rätt bitiga. Å fängelserna där e inte som här heller... Lock up Raw heter dom, ska finnas ett klipp om hur dom tränar där på första avsnittet!

Jag brev växlar faktiskt med två amerikaner som sitter inne, i texas å colorado. Dom får gå till gymmet 1 timme om dagen å båda har skrivit att dom atr ut sig själva till ja... vannsinne eftersom dom e inlåsta resten av deras 23timmar om dygnet. Rätt heta kroppar har båda gossarna iaf :)

Å jo, ena killen har dom fria vikter, men de e bara vissa av dom som får gå till detta gym. annars e det maskiner, mycket armhävningar å annat i cellen.

Baha
2011-05-08, 18:45
http://articles.muscletalk.co.uk/article-training-in-prison.aspx

nånn länk jag hade sparat

z_bumbi
2011-05-08, 19:46
Jag jobbar inom Kriminalvården på en av våra anstalter och kan säga att möjligheterna till att bli "fängelsebiff" (som du beskriver det), är relativt små.

Möjligheten till träning styrs av ett schema som inte tar någon hänsyn till var i förhållande till frukost, lunch eller middag, utan träningstillfället ges när det passar in i de dagliga rutinerna.

Gymmen idag är inte speciellt välutrustade för syftet att bygga muskler utan har som huvudsaklig uppgift att tillgodose de krav som ställs vid något man kan kalla för "motionsträning". Träningsutrustning är inte prioriterat.

Möjligheterna till att få i sig rikligt med bra kost är också relativt små. Måltiderna är sammansatta ungefär på samma sätt som skolmaten, där kolhydraterna har ett stort övertag (förmodligen med tankepå att proteinkällor generellt sett är betydligt dyrare). Möjligheten till att handla t ex tonfisk och ägg finns, men det skiljer sig från anstalt till anstalt. Dessutom är det kanske inte så kul att äta flertalet burkar tonfisk varje dag, sett över en längre period.

Så här ser det ut inom KVV i Sverige i stora drag, även om det såklart skiljer sig från ställe till ställe.

Får man äta så mycket man vill så finns det med andra ord inga hinder att bygga upp sig till vad 17-åringarna kallar biff och troligen inte en bra bit större än det heller.

olle lindblad
2011-05-08, 20:02
Haha! Ja, det ser ju jag med nu. Hjärnan måste ha legat upp och ner :P

Den typen av fängelsebiff kanske är gott också,men jag vet inte om jag har lust att prova.:D

Zoidy
2011-05-08, 20:14
finns en bra dokumentär på youtube om amerikanerna, å dom e rätt bitiga. Å fängelserna där e inte som här heller... Lock up Raw heter dom, ska finnas ett klipp om hur dom tränar där på första avsnittet!

Jag brev växlar faktiskt med två amerikaner som sitter inne, i texas å colorado. Dom får gå till gymmet 1 timme om dagen å båda har skrivit att dom atr ut sig själva till ja... vannsinne eftersom dom e inlåsta resten av deras 23timmar om dygnet. Rätt heta kroppar har båda gossarna iaf :)

Å jo, ena killen har dom fria vikter, men de e bara vissa av dom som får gå till detta gym. annars e det maskiner, mycket armhävningar å annat i cellen.

Tack för tipset på dokumentären! Ska kolla på den direkt :)

Vet att jag egentligen inte har med det att göra, men min nyfikenhet tvingar mig att fråga, hur kommer det sig att du brevväxlar med de två?

panzer123
2011-05-08, 22:49
Hey, jag sa aldrig att det är ett bra ställe.. Dont shoot the messenger!

Du sa det indirekt :)

Pansartax
2011-05-09, 06:50
Jag tyckte det lät som en myt när jag läste det också, han skriver ju sådär för att sälja in sin egna artikel och sitt egna träningssätt;

"Man behöver inte det här och det här utan bara det jag ger er" lite så ungefär.

Jag tror inte att det finns stora biffar på fängelser, däremot säkert en hel del killar som är rippade med tanke på att man lär gå ner i vikt.

Kullen
2011-05-09, 09:45
Måste vara många som är rätt bitiga redan innan de åker in , kanske med lite hjälp av vissa preparat. När de börjar skaka galler så blir de rippade av att äta mat i mindre mängder och underhålla muskelmassan med enklare övningar. Bara min tanke.