handdator

Visa fullständig version : Måltids-ersättare


NyKille
2011-05-07, 22:34
Hejsan, jag brukar inte hinna laga mat på kvällen så jag undrar om jag bör ta en måltids ersättare då

Jag brukar hinna äta frukost. lunch. mellanmål och eftermiddag, vorre det någon bra ide att lägga till en måltidsersättare en timme innan man lägger sig?

willtjam
2011-05-07, 22:52
Ät större frukost, lunch, mellanmål och eftermiddagsfika istället. Eller ta en proteinshake på kvällen kanske?

NyKille
2011-05-07, 22:55
Är inte måltidsersättare bättre än proteinshake , ja ska ju ta det på kvällen osv, det är kanske bra då för att få i mig tillräckligt med vitaminer osv osv?

Benjila
2011-05-07, 23:01
Är inte måltidsersättare bättre än proteinshake , ja ska ju ta det på kvällen osv, det är kanske bra då för att få i mig tillräckligt med vitaminer osv osv?

Beror ju helt på vad du har fått i dig innan under dagen.

Big Sleazy
2011-05-08, 10:49
Är inte måltidsersättare bättre än proteinshake , ja ska ju ta det på kvällen osv, det är kanske bra då för att få i mig tillräckligt med vitaminer osv osv?

Vad innehåller en måltidsersättare? Är det typ nutrilett och sånt skit du menar? Då kan du ju lika gärna ta en snickers. Jag hade definitivt gett dig rådet att ta en proteindrink och istället äta mer under dagen som någon skrev tidigare.

Crocker
2011-05-08, 11:11
Vad innehåller en måltidsersättare? Är det typ nutrilett och sånt skit du menar? Då kan du ju lika gärna ta en snickers. Jag hade definitivt gett dig rådet att ta en proteindrink och istället äta mer under dagen som någon skrev tidigare.
Hade en snickers varit bättre?

NyKille
2011-05-08, 11:34
Va, varför är Proteindrink bättre ? Det är ju vitaminer o mineraler vilket är jätte bra eftersom jag tror nte jag får i mig tillräckligt.

Folk använder ju Nutrilett som den enda näringskällan, iaf de som bantar så det måste väl vara nyttigt?

eriksvensson
2011-05-08, 11:43
Folk använder ju Nutrilett som den enda näringskällan, iaf de som bantar så det måste väl vara nyttigt?

Innehåll: Sojaprotein, fruktsocker, fiber (sojabaserat), emulgeringsmedel (lecitin), sojaolja, skummjölkspulver, färgämne (rödbetsrött), aromämne (hallon), förtjockningsmedel (guarkärnmjölk, xantangummi, gummi arabicum), sötningsmedel (aspartam, acesulfam K), maltodextrin, majsstärkelse, laktos, sackaros, majsolja, surhetsreglerande medel (citronsyra).

cero
2011-05-08, 11:59
Laga större mängder mat när du väl lagar, och lägg in i kylen? Ät större måltider när du väl äter? Måltids-ersättare tycker jag är skräp, och slöseri med pengar.

King Grub
2011-05-08, 12:35
Är det typ nutrilett och sånt skit du menar? Då kan du ju lika gärna ta en snickers.

Du vet inte vad du pratar om. Nutrilett är granskad och godkänd som komplett måltidsersättare, dvs man kan ersätta all föda man äter med Nutrilett och ändå få i sig alla näringsämnen man behöver.