Visa fullständig version : Fettfria och lätta prudukter!!
flodhästen22
2011-05-07, 21:59
Startar en ny tråd..
skriv alla light prudukter ni andvänder och var man kan få tag i dem..
Helst fettfria och sockerfria varianter men bara skriv
-läsk(ngra andra en cola, sprite och dem vanliga..) vore kul om de fanns ngra andra..
-chark prudukter...
-dressingar..
-och övrigt, godis, snacks o.s.v...
bara skriv!!;)
fotbollrap
2011-05-07, 23:01
Keso och kvarg är nog det enda ja kör light på, även om Keso ala 4% rätt ofta hamnar i korgen.
eriksvensson
2011-05-07, 23:15
Fett och sockerfria? Ptja, det är väl bara att krydda ditt kranvatten då. :) Man får sällan smak och innehåll utan någon form av energi om man säger så. fett ut/socker in och vice versa.
flodhästen22
2011-05-07, 23:19
tips på saker inte kommentarer!
coolboynesko
2011-05-07, 23:22
funlight
Nån som vet vart man kan köpa nån fettsnål räk/kycklingost?
flodhästen22
2011-05-07, 23:51
funlight
Nån som vet vart man kan köpa nån fettsnål räk/kycklingost?
http://www.kavli.se/wps/wcm/connect/se/Produkter/Bredbar+ost/L%C3%A4ttost+R%C3%A4ka
edit: finns i alla ica, coop, city cross ja i stort sett alla butiker du går in i.. sjukt bra saker säger jag bara.. grymt näringsvärde dessutom..
Vildlax från Lidl, rent protein nästan.
Punkt och stor bokstav från grundskolan.
Light ostkaka är också gott som dessert (med lite proteinfluff kanske).
flodhästen22
2011-05-08, 00:26
var finner/köper man den Lighta ostkakan?
Är inte sockerfri men finns väll på Ica osv.
Magert kött?
Biff är ju oftast mer eller mindre fettfritt, beroende på hur biten ser ut och oftast i alla fall hyftsat kolisfritt *rolleyes*
den heter faktiskt frödinge lätta ostkaka, lighten alltså.
varför en massa light/mini produkter? Enda light jag kör med e något glad light läsk ibland och så milbona kvarg!
kettlebellGuden
2011-05-08, 06:36
kyckling. struts..
Mitt bidrag, proteinrikt bröd.
http://www.carbzone.se/low_carb_brod_blabar.html
flodhästen22
2011-05-08, 08:09
bara fortsätt ös på..
ngn som fått tag i en sockerfri sweet chili sauce eller en sockerfri bbq sås ngn stans?;) vore guld värt..
fotbollrap
2011-05-08, 08:29
bara fortsätt ös på..
ngn som fått tag i en sockerfri sweet chili sauce eller en sockerfri bbq sås ngn stans?;) vore guld värt..
Kan faktiskt hålla med om det, såser är alltid trevligt. Går däremot att köpa milda extra 4% och sen bara släppa loss fantasin.
Gurkyngel
2011-05-08, 08:51
fettfri majonäs
flodhästen22
2011-05-08, 11:31
såser så som bbq och sweet chili såser som e light eller sockerfria får ni mer en gärna skriva upp!! guld värt!!
Felix har en BBQ sås som innehåller dryga 140kcal/100g, vilket jag anser är riktigt bra.
martinmartin
2011-05-08, 12:58
Fett och sockerfria? Ptja, det är väl bara att krydda ditt kranvatten då. :) Man får sällan smak och innehåll utan någon form av energi om man säger så. fett ut/socker in och vice versa.
Bara för att det krävs energi så behöver det inte vara just från socker eller fett. Dessutom så har vi ju alla, o så underbara, sötningsmedel.
Magnus N
2011-05-08, 14:28
såser så som bbq och sweet chili såser som e light eller sockerfria får ni mer en gärna skriva upp!! guld värt!!
Knorr har en bbqsås på runt 85kcal/100gr har jag för mig.
flodhästen22
2011-05-10, 23:29
bara släng upp nya prudukter som ni kommer över;)
Turkisk yoghurt, varianten med 3,5% fett .. grym för kalla såser, tzatziki tex :)
Annars vill jag slå ett slag för 10% Ost, både billinge och västgöta kloster:hbang:
Inte direkt jättefettsnål men det är hela 32g protein/100g! (220kcal/100g)
(finns ju också västan 5% men den smakar röv i jämförelse för futtiga 20kcal mindre)
Pineapple
2011-05-11, 02:31
Önos lågkalorisylt och Yoggi mini.
barbafant
2011-05-28, 11:01
Mitt bidrag, proteinrikt bröd.
http://www.carbzone.se/low_carb_brod_blabar.html
Har testat deras 'vita' bröd, det fick betyg acceptabelt men inte mer.
Har oxå testat deras pasta och det var helt enkelt inte ätbart. Går på PSMF ett tag nu så letar desperat efter kolhydratsnålt och hade verkligen förhoppningar om CarbZone's pasta... *spy*
Sen är det mkt fibrer i deras produkter och det passar inte mej som har IBS-D, men säkert de flesta andra.
Sheogorath
2011-05-28, 11:08
Har testat deras 'vita' bröd, det fick betyg acceptabelt men inte mer.
Har oxå testat deras pasta och det var helt enkelt inte ätbart. Går på PSMF ett tag nu så letar desperat efter kolhydratsnålt och hade verkligen förhoppningar om CarbZone's pasta... *spy*
Sen är det mkt fibrer i deras produkter och det passar inte mej som har IBS-D, men säkert de flesta andra.
Low Carb-pastan är inget man äter med ketchup och riven ost, nej. Men att använda den i smakrika grytor för att få upp proteinhalten och ge utfyllnad/mättnad under deff fungerar perfekt tycker jag. Jag och min sambo "kompletterar upp" matlådorna med X g proteinpasta i stort sett varje vecka.
Sheogorath
2011-05-28, 11:11
fettfri majonäs
...har sparat in många kalorier för mig under ätardagarna men det är fan inte lika gott som riktig majonäs. Man märker faktiskt rätt stor skillnad i hamburgare t.ex. Men med tanke på kaloriskillnaden så är det värt det.
StarkaUlf
2011-05-28, 11:28
Low Carb-pastan är inget man äter med ketchup och riven ost, nej. Men att använda den i smakrika grytor för att få upp proteinhalten och ge utfyllnad/mättnad under deff fungerar perfekt tycker jag. Jag och min sambo "kompletterar upp" matlådorna med X g proteinpasta i stort sett varje vecka.
+1
Släng i pastan med någon god sås/gryta, så är det riktigt bra enligt mig :)
BengtBurk
2011-05-28, 14:29
...har sparat in många kalorier för mig under ätardagarna men det är fan inte lika gott som riktig majonäs. Man märker faktiskt rätt stor skillnad i hamburgare t.ex. Men med tanke på kaloriskillnaden så är det värt det.
Jag tycker det är så stor skillnad att jag nästan hellre är utan.
isterbuk
2011-05-28, 14:55
Nu var inte jag själv med i testet men några 5st vänner testade ägghalvor med fettfri, lätt och vanlig majonäs och förvånansvärt många hade svårt att skilja dom åt. Jag tycker personligen heller inte att jag känner så stor skillnad (men den finns!), något jag direkt märker är att jag inte får den där "hinnan" på tungan som jag får av vanlig majonäs som med grädde osv.. Men jag tycker absolut den funkar om man vill hålla nere fettet, alltid på burgaren! :)
isterbuk
2011-05-29, 11:22
Nu var inte jag själv med i testet men några 5st vänner testade ägghalvor med fettfri, lätt och vanlig majonäs och förvånansvärt många hade svårt att skilja dom åt. Jag tycker personligen heller inte att jag känner så stor skillnad (men den finns!), något jag direkt märker är att jag inte får den där "hinnan" på tungan som jag får av vanlig majonäs som med grädde osv.. Men jag tycker absolut den funkar om man vill hålla nere fettet, alltid på burgaren! :)
Du vet inte vad du pratar om .slut
Testade vanlig kontra fettfri på mina frukost-ägg idag och visst fasen är det skillnad, nu åt jag första ägget med den vanliga först för att sen avvakta med det andra tills jag fått munnen något neutral efter ett par glas vatten sen gick jag på ägget med fettfri majonäs skillnaden kändes mycket större än vad jag mindes. Originalet var som en smekning i jämförelse.
Festis/Mer finns väl i ganska många smaker utan socker?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.