handdator

Visa fullständig version : Fick sommarjobb på Samhall, vågar jag ta det?


Potatiskillen
2011-05-06, 17:25
Samhall är tyvärr beryktad som ett ställe där alla losers,funktionshindrade människor och social inkompetenta människor jobbar. Jag är dock glad att jag fick tjänsten och ska börja med den i början av juni.

Vad kan ni säga om Samhall? Det skulle låta faktiskt bättre om jag hade jobbat på tex Frasses/McDonalds än Samhall eftersom de som jobbar på Frasses/McDonalds må kanske vara mer normal.

Jobbig situation jag är i nu. Det var AF som kontaktade mig gällande detta.

MrBoris
2011-05-06, 17:26
Samhall är tyvärr beryktad som ett ställe där alla losers,funktionshindrade människor och social inkompetenta människor jobbar. Jag är dock glad att jag fick tjänsten och ska börja med den i början av juni.

Vad kan ni säga om Samhall? Det skulle låta faktiskt bättre om jag hade jobbat på tex Frasses/McDonalds än Samhall eftersom de som jobbar på Frasses/McDonalds må kanske vara mer normal.

Jobbig situation jag är i nu. Det var AF som kontaktade mig gällande detta.
Mannen, ta tjänsten, tro mig du kommer må bättre av att jobba än att inte göra det. Fan bland de största depressionerna i mitt liv när jag var arbetslös i 1år

Eddie Vedder
2011-05-06, 17:28
Ta jobbet och svälj stoltheten. Du har ju vantrivts på andra jobb och det här kanske kommer passa dig bättre. Din egen sjukdomsbild ska vi inte gå in djupare på om du inte vill men du har trots allt berättat om det tidigare så vi vet ju.

Och det kanske kan passa under en tid?

Johan O
2011-05-06, 17:28
Samhall är tyvärr beryktad som ett ställe där alla losers,funktionshindrade människor och social inkompetenta människor jobbar.

...Det var AF som kontaktade mig gällande detta.

Nu vet du vad din Arbetsförmedlare tycker om dig iallafall.:D:thefinger

Angel
2011-05-06, 17:29
Vad gör man där?

Potatiskillen
2011-05-06, 17:30
Ta jobbet och svälj stoltheten. Du har ju vantrivts på andra jobb och det här kanske kommer passa dig bättre. Din egen sjukdomsbild ska vi inte gå in djupare på om du inte vill men du har trots allt berättat om det tidigare så vi vet ju.

Och det kanske kan passa under en tid?

Det är ingen sjukdom dock saken är att jag vill inte jobba med människor som är hämtad från en annan del av köping, klassas inte som det utseendemässigt eller beteende.

Eddie Vedder
2011-05-06, 17:31
jag vill inte jobba med människor som är hämtad från en annan del av köping,

Då förtjänar du inte bättre heller.

Potatiskillen
2011-05-06, 17:33
Då förtjänar du inte bättre heller.

Jobbade på Jysk innan för övrigt och är välkommen där igen på hösten, så mjo, jag förtjänar bättre.

Eddie Vedder
2011-05-06, 17:34
Jobbade på Jysk innan för övrigt och är välkommen där igen på hösten, så mjo, jag förtjänar bättre.

Orkar inte diskutera det men jag tycker det är fruktansvärt illa om man inte vill arbeta tillsammans med mentalt handikappade. Som att vägra jobba ihop med utlänningar eller homosexuella.

Yes
2011-05-06, 17:34
Jobbade på Jysk innan för övrigt och är välkommen där igen på hösten, så mjo, jag förtjänar bättre.
Låter som ett bra läge. Då borde du i varje fall ha jobb året ut.

V.N
2011-05-06, 17:35
Jobbade på Jysk innan för övrigt och är välkommen där igen på hösten, så mjo, jag förtjänar bättre.

Halva priset!

Exdiaq
2011-05-06, 17:36
Vad gör man där?

Pillar navelludd och dricker kaffe.

Exdiaq
2011-05-06, 17:38
Orkar inte diskutera det men jag tycker det är fruktansvärt illa om man inte vill arbeta tillsammans med mentalt handikappade. Som att vägra jobba ihop med utlänningar eller homosexuella.

Nåja, nu håller jag inte riktigt med. Att jobba med mentalt handikappade kan vara en rejäl påfrestning och jobbet som ska göras kan bli 10ggr jobbigare. Full förståelse om det blir irriterande i längden. Så är det inte med utlänningar eller homosexuella generellt.

kettlebellGuden
2011-05-06, 17:39
Du har alltså att välja jobba eller inte jobba? Enkelt val där.

Annars håller jag helt med Eddie Vedder.

Johan O
2011-05-06, 17:41
Jobbade på Jysk innan för övrigt och är välkommen där igen på hösten, så mjo, jag förtjänar bättre.

Nog för att folk som handlar på Jysk är white trash. Men personalen måste ju slå alla rekord! Hade hellre jobbat på Samhall än Jysk alla dagar i veckan.

Ja jag har en jyskmöbel hemma, käft.

Potatiskillen
2011-05-06, 17:41
Fördelen jag kan se att jobba på Samhall är att det troligtvis inte är ett stressfullt arbete och att man inte måste göra 100% 9 timmar om dagen till skillnad från McDonalds där man måste prestera hårt och man vet aldrig när man får betalt.

Frågan jag ställer er, skulle ni hellre jobba på McDonalds eller på Samhall?

MrBoris
2011-05-06, 17:42
Fördelen jag kan se att jobba på Samhall är att det troligtvis inte är ett stressfullt arbete och att man inte måste göra 100% 9 timmar om dagen till skillnad från McDonalds där man måste prestera hårt och man vet aldrig när man får betalt.

Frågan jag ställer er, skulle ni hellre jobba på McDonalds eller på Samhall?

Samhall

Yes
2011-05-06, 17:46
Frågan jag ställer er, skulle ni hellre jobba på McDonalds eller på Samhall?
Jag minns när en polare jobbade där och de hade barnens dag. Ungarna fick visselpipor i sina Happy Meal.

Vad är det värsta som kan hända på Samhall?

mini
2011-05-06, 17:48
Vad ska du göra på Samhall? De har en massa olika avdelningar och funktioner.

Potatiskillen
2011-05-06, 17:48
Jag minns när en polare jobbade där och de hade barnens dag. Ungarna fick visselpipor i sina Happy Meal.

Vad är det värsta som kan hända på Samhall?

Att någon ser mig jobba där och talar om hur misslyckad jag är inför andra människor "Jaha, han kom inte längre än så den grabben". Detta är bara en inbillning som jag alltid brukar göra som kanske inte speglar verkligheten.

Nielsen
2011-05-06, 17:48
Ta jobbet. Verkar helt klart som att du behöver erfarenheten. Jag har själv jobbat på ett liknande ställe med samma förutsättningar i min ungdom, det gav mig otroligt mycket.

På frågan McDonalds vs Samhall, det sistnämnda vilken dag som helst i veckan. Då inte för att ett jobb på McDonalds i sig är så fruktansvärt, men jag tar hellre ett arbete där jag kan berika mig själv och andra, snarare än att servera snabbmat med en massa prestationskrav.

Jens.Andersson
2011-05-06, 17:54
Att någon ser mig jobba där och talar om hur misslyckad jag är inför andra människor "Jaha, han kom inte längre än så den grabben". Detta är bara en inbillning som jag alltid brukar göra som kanske inte speglar verkligheten.

Ja det är ju inte mindre misslyckat och vara arbetslös iaf.

Ta jobbet, jag tror du kommer finna att du har en hel del gemensamt med vårdnadstagarna :thumbup:

Wille005
2011-05-06, 17:54
Du blir en erfarenhet rikare, plus att du får betalt. Varför ens göra det till en fråga?

snej
2011-05-06, 17:55
Du verkar vara som klippt och skuren för Samhall potäten, go for it.

Yes
2011-05-06, 17:57
Att någon ser mig jobba där och talar om hur misslyckad jag är inför andra människor "Jaha, han kom inte längre än så den grabben". Detta är bara en inbillning som jag alltid brukar göra som kanske inte speglar verkligheten.
Har du inte högre ambitioner än så?

mangemani
2011-05-06, 17:59
vadå "losers"?är alla som har nå "handikap" losers?
jag som har asbergers har gått där,flera utav mina kompisar som bla har ADHD,damp osv har gått där.
välj dina ord bättre.

mattilainen
2011-05-06, 17:59
se det som något roligt istället. Träffa människor som du säkerligen aldrig skulle få chansen att träffa annars. Sedan ska du jobba med dessa och jag tror absolut vissa säkert är bra mycket smartare än både dig och genomsnittet. Det kan ju vara intressant att lära sig om andra personer som har något problem/sjukdom som gör att de inte kanske klarar av ett svenssonjobb på fabrik. Att se ner på folk för detta tycker jag är helt idiotiskt och då kanske du passar bra där iaf.. Hoppas du tar det för att lära dig att antagligen kommer det vara lärorikt.

bug
2011-05-06, 18:06
vadå "losers"?är alla som har nå "handikap" losers.
jag som har asbergers har gått där,flera utav mina kompisar som bla har ADHD,damp osv har gått där.
välj dina ord bättre.

Du lider av någon sorts stavningssvårighet också eller?

Ta inte jobbet på Samhall bara losers jobbar där.

coolboynesko
2011-05-06, 18:07
Att någon ser mig jobba där och talar om hur misslyckad jag är inför andra människor "Jaha, han kom inte längre än så den grabben". Detta är bara en inbillning som jag alltid brukar göra som kanske inte speglar verkligheten.

Man får jobb man klarar av!

Deceiver85
2011-05-06, 18:12
Det är ingen sjukdom dock saken är att jag vill inte jobba med människor som är hämtad från en annan del av köping, klassas inte som det utseendemässigt eller beteende.

Då förtjänar du inte bättre heller.

Haha, spot -f*ckin- on!

CrazyJoeDavola
2011-05-06, 18:17
Det behöver ju inte vara något fel på jobben, finns ju många slags jobb på samhall. Ofta är det ju t.ex städning och det är väl ingen skillnad mot att jobba på någon annan städfirma.

Något som jag dock undrar över är hur i hela friden tänkte dom när man designade loggan. Den ser ju ut som något som hör hemma på ett dagis. Inte undra på att folk ser ner på det. Namnet klingar ju inte så upphetsande heller. Byt logga och namn. Men det var ju en annan sak.

Ta samhall jobbet även om jag kanske kan tänka mig att om en arbetsgivare tittar i ditt cv så skulle det se bättre ut med mcdonalds.

http://filipstad.ifolkmun.se/wp-content/uploads/samhall_1.jpg

Deceiver85
2011-05-06, 18:25
Ta samhall jobbet även om jag kanske kan tänka mig att om en arbetsgivare tittar i ditt cv så skulle det se bättre ut med mcdonalds

Fast det beror väl helt på vilken tjänst man har på respektive ställe. Personalansvarig på Samhall slår toalettstädare på donken alla dagar i veckan...

Angel
2011-05-06, 18:27
Vilken hatisk tråd.

CrazyJoeDavola
2011-05-06, 18:27
Ja det är sant.

Onigiri
2011-05-06, 18:31
http://filipstad.ifolkmun.se/wp-content/uploads/samhall_1.jpgTyckte väl det var vårat Samhall. :D

Ta jobb på samhall, har du tur stöter du på några missanpassade brudar som gått arbetslösa 1-2 år efter studenten du kan fila på 40h i veckan. Eller har du löst dina brud-bekymmer?

Pudzianovski
2011-05-06, 18:41
Fan vilken usel respekt du har för människor. Jag har träffat rätt många som jobbar på samhall eller liknande. Det är jättetrevliga människor. Välj din ord bättre annars lär du bli klassad som en idiot/tönt/loser/arsle.

Spiffy
2011-05-06, 18:42
Tycker inte du ska ta jobbet. Risken är nog rätt stor att du kommer inse att de "losers" som jobbar där är duktigare än vad du är. Kan inte vara bra för ditt självförtroendet.

Scoffan
2011-05-06, 18:51
Hade hellre gått arbetslös än att jobba på SlemmDonken eller Samhall, finns alltid sätt att dra in pengar på ändå.


Edit

Såg att du också kunde få jobb på Jysk... aldrig varit där men det lär ju vara flera ggr bättre att jobba där medan du söker något annat än de förstnämnda.

hugok
2011-05-06, 18:56
Då förtjänar du inte bättre heller.

Jävligt bra sagt!:thumbup: Kunde verkligen inte sagt det bättre själv.

Yllegarn
2011-05-06, 19:00
...
Samhall
+
Du får ytterligare en tjänst att lägga på CV:t.
Tjänsten visar att du kan arbeta i med och i grupper som kan vara ordentligt besvärliga att arbeta med. (Nu menar jag detta inte i en negativ mening utan att det är nödvändigt att visa mer än vanliga mängder hänsyn och förståelse.)
Tjänsten visar att du har viljan att jobba (då det klassas som skitjobb men du tog det endå).
Med tanke på dina kommentarer så kommer antagligen dina sociala förmågor öka exponentiellt under och efter tiden på Samhall.
Trevliga arbetsförhållanden. Samhall sätts sällan som maskinansvariga eller i "slitsamma" positioner.
Lön.
Dina arbetskamrater kommer i mångt och mycket trots sina olika handikapp vara mer socialt och arbetsmässigt kompetenta än din genomsnittlige ferie-arbetande McDonaldsanställde.
Ofta en icke-idiot till chef, den normalt befintliga minidiktatorpsyokopatmellanchef funkar helt enkelt inte med individer som arbetar på Samhall.
-
Ditt ego.

McDonalds
+
Inte Samhall.
-
Mycket hetsigare arbetsvilkor.
Får garanterat en minidiktatorpsyokopatmellanchef som kommer tvinga enbart dig att skura toaletterna trots att det finns ett roterande schema.
Antagligen sämre lön än Samhall.


Till syvende och sist,
Din ansträngning gentemot det du får ut. Samhall > McDonalds.

hugok
2011-05-06, 19:02
Att någon ser mig jobba där och talar om hur misslyckad jag är inför andra människor "Jaha, han kom inte längre än så den grabben". Detta är bara en inbillning som jag alltid brukar göra som kanske inte speglar verkligheten.

Menar du allvar?

ceejay
2011-05-06, 19:05
Menar du allvar?

menar du att du inte kan förstå att han tänker så? Det är väl klart att de flesta människor gärna skulle ha jobb som kan tyckas ge mer status. Men så fort det gäller någon annan som ska få ett "lågstatusjobb" så är det helt plötsligt inga problem.


Jag förstår vad du menar, men det är bara ta jobbet o kör på.

McLR
2011-05-06, 19:05
Fördelen jag kan se att jobba på Samhall är att det troligtvis inte är ett stressfullt arbete och att man inte måste göra 100% 9 timmar om dagen till skillnad från McDonalds där man måste prestera hårt och man vet aldrig när man får betalt.

Frågan jag ställer er, skulle ni hellre jobba på McDonalds eller på Samhall?

Samhall. Min syster har haft massa sena löner på McDonalds där gon varit tvungen att låna pengar för att kunna betala sin hyra för lönen varit sen.

MrBoris
2011-05-06, 19:08
Om du vill bli något utbilda dig för helvete..

hugok
2011-05-06, 19:13
menar du att du inte kan förstå att han tänker så? Det är väl klart att de flesta människor gärna skulle ha jobb som kan tyckas ge mer status. Men så fort det gäller någon annan som ska få ett "lågstatusjobb" så är det helt plötsligt inga problem.


Jag förstår vad du menar, men det är bara ta jobbet o kör på.

Men alternativet är alltså att vara arbetslös. Vad ger bäst status då? Jag förstår mej verkligen inte på folk som tycker att dom är för fina för vissa jobb men samtidigt inte för fina för att vara arbetslösa och bli försörjd av andra.

Zoidy
2011-05-06, 19:37
Om du vill bli något utbilda dig för helvete..

+1000. Det är väl för guds skull det enda sättet att "bli något"? McDonalds, samhall och jysk är väl alla lågstatusjobb?

Giljotinen
2011-05-06, 19:38
Har ett samhall-gäng som städar på min arbetsplats. Verkar väldigt slappt och flera jag har snackat med är trevliga. Hade tagit det framför McDonalds.

StarkaUlf
2011-05-06, 20:06
Vet inte vad jag ska säga, men +1 på eddie.
Samt där jag bodde så "klassades" då hamburger-kedjorna lägre än samhall. Själv har jag då inget emot något av jobben, you've got to make a living right?

Eddie Vedder
2011-05-06, 20:08
Det märks att flera här inte läst tidigare saker som Potatiskillen skrivit. Just Samhall är inte ett så konstigt förslag från AMS som han själv vill få det att låta som.

Tabbe
2011-05-06, 20:19
Det märks att flera här inte läst tidigare saker som Potatiskillen skrivit. Just Samhall är inte ett så konstigt förslag från AMS som han själv vill få det att låta som.

mm, tror det skulle passa..
Potatiskillen, jag tror inte du skulle klara donken med all stress etc

Zoidy
2011-05-06, 20:23
Vad är det potatisen skrivit tidigare som vi andra har missat?

Lillgrabben
2011-05-06, 20:29
Jag kanske ska tillägga till tråden, att det finns "många vanliga" människor som också arbetar inom Samhall. Jag känner en & annan tidigare byggnadsarbetare, nån elektriker ( tror jag) osv som numer arbetar inom Samhall pga besvärliga arbetsskador.

Dessa herrar är otroligt duktiga yrkesmän, som dessvärre inte längre klarar av tempot på öppna marknaden pga skador de dragit på sig i arbetslivet.

Att generalisera & låta påskina att Samhall är till för "konstiga" människor vittnar om en människosyn jag tycker är väldigt tråkig! Usch. :(

Baluu
2011-05-06, 21:23
Jag kanske ska tillägga till tråden, att det finns "många vanliga" människor som också arbetar inom Samhall. Jag känner en & annan tidigare byggnadsarbetare, nån elektriker ( tror jag) osv som numer arbetar inom Samhall pga besvärliga arbetsskador.

Dessa herrar är otroligt duktiga yrkesmän, som dessvärre inte längre klarar av tempot på öppna marknaden pga skador de dragit på sig i arbetslivet.

Att generalisera & låta påskina att Samhall är till för "konstiga" människor vittnar om en människosyn jag tycker är väldigt tråkig! Usch. :(
Mycket bra sagt.

Jag har svårt med folk som ser ner på andras yrken.

Du lider av någon sorts stavningssvårighet också eller?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kommatecken

Angel
2011-05-06, 21:30
Jag kanske ska tillägga till tråden, att det finns "många vanliga" människor som också arbetar inom Samhall. Jag känner en & annan tidigare byggnadsarbetare, nån elektriker ( tror jag) osv som numer arbetar inom Samhall pga besvärliga arbetsskador.

Dessa herrar är otroligt duktiga yrkesmän, som dessvärre inte längre klarar av tempot på öppna marknaden pga skador de dragit på sig i arbetslivet.

Att generalisera & låta påskina att Samhall är till för "konstiga" människor vittnar om en människosyn jag tycker är väldigt tråkig! Usch. :(


+20

Avskyr när folk ser ner på människors yrkesval. Ett jobb är alltid ett jobb.

Albatross
2011-05-06, 21:39
Samhall är väl nåt slags Dagcenter+ ? Ta chansen

Viktor_Balck
2011-05-06, 21:40
Jag tycker du skall ta jobbet, vem vet du kanske kommer att trivas jättebra? Om du kommer att trivas med jobbet kommer du också känna dig bättre med dig själv och må bättre i förlängningen.

Självklart förstår jag dina tankar angående jobbet men du har ju egentligen inte att förlora, förhoppningsvis kommer det bli bra.

Potatiskillen
2011-05-06, 22:51
Det är ju bara ett sommarjobb, ska väl inte direkt fara och kratta på kyrkogårdar direkt.

Jag har insett att det här kan vara en bra start och att det inte är någon jävla 2-3 månaders praktik som platschefen har i baktanke utan ett sommarjobb och that's it. Bara synd att det inte kunde vara Rusta eller Onoff eller något annat.

bb X
2011-05-06, 23:18
Trodde det stod "simhall" x)

Stefan J
2011-05-06, 23:20
Orkar inte diskutera det men jag tycker det är fruktansvärt illa om man inte vill arbeta tillsammans med mentalt handikappade. Som att vägra jobba ihop med utlänningar eller homosexuella.

Det är inte i närheten av att vara samma sak. Homosexuella och utlänningar beter sig inte som om de vore... ja, mentalt handikappade. Det gör mentalt handikappade. Och det kan vara påfrestande att jobba med personer med mentalt handikapp om man inte har en tidigare vana. Detta långt ifrån något som passar alla.

Sedan är det väl å andra sidan inte precis så att alla på Samhall lider av ett mentalt handikapp heller utan merparten är folk som av en eller annan anledning haft det svårt i arbetslivet.

Inte desto mindre är ett jobb alltid bättre än inget jobb. Och tycker man att Samhall är skamligt kan det vara en nyttig morot att ha upplevt detta och sedan ta sig i kragen.

andnel
2011-05-06, 23:26
"Ingen har kvävts av att svälja sin stolthet." Lao-Tse.

Bara ge dig. Svälj din stolhet. Du är ännu värre än de du jobbar med om du inte tänker jobba med dem p.g.a. de låga tankar du har om människor du aldrig har och aldrig kommer träffa om du inte tar jobbet. En erfarenhet är ALLTID en erfarenhet vare sig den är bra eller dålig, och det kommer spela dig väl i händerna i framtiden vad du än tar dig för.

Chrillee
2011-05-07, 00:22
Samhall är väl oftast utomhusarbete, tillskillnad från att bli flottig på donken.
Lär vara rätt så soft, stå och kratta löv, klippa buskar mm.
Skönt på sommaren å få vara ute

Go for it :)

Potatiskillen
2011-05-07, 14:41
Det sista jag kommer att säga är att jobbar på Samhalls, utan snarare att jag jobbar på Ragnsells eller liknande. Låter mycket bättre.

kettlebellGuden
2011-05-07, 15:06
Det sista jag kommer att säga är att jobbar på Samhalls, utan snarare att jag jobbar på Ragnsells eller liknande. Låter mycket bättre.

Man up. Sluta vara sån pussy. Jobbar du för Samhall så jobbar du för Samhall. Du kan ju ta och skita ett gott stycke i vad dina buddy-buddies tycker och tänker. Ser de ner på dig för att du väljer att knega över sommaren och bidra till samhället istället för att sitta på röven och surfa porr så är de inte mycket att hänga i julgranen.

Eddie Vedder
2011-05-07, 15:10
Sedan är det väl å andra sidan inte precis så att alla på Samhall lider av ett mentalt handikapp heller utan merparten är folk som av en eller annan anledning haft det svårt i arbetslivet.

Det har jag inte ens antytt. Men det är ju dessa anställda som för Potatiskillen inte duger som arbetskamrater så då svarar jag ju på det.

Stefan J
2011-05-07, 15:17
Det har jag inte ens antytt. Men det är ju dessa anställda som för Potatiskillen inte duger som arbetskamrater så då svarar jag ju på det.

Nej jag menade inte att du skulle antytt det, det var mer ett tillägg efter det första stycket jag själv skrev. För att själv få ryggen fri så att säga och klargöra att de flesta som jobbar där inte har något mentalt handikapp, vilket annars kanske skulle kunnat misstolkas.

C.E.J.
2011-05-07, 15:29
Jobbade på Jysk innan för övrigt och är välkommen där igen på hösten, så mjo, jag förtjänar bättre.

Vad menar du att du förtjänar bättre?

Biceps
2011-05-07, 15:37
Sluta bry dig så jäkla mycket om vad andra tycker och tänker om dig? Ett jobb är bättre än inget jobb

Manta
2011-05-07, 15:41
Sluta bry dig så jäkla mycket om vad andra tycker och tänker om dig? Ett jobb är bättre än inget jobb

Eller hur? Jag skulle inte gärna jobba på Samhall, men hellre där än inte alls.

Jockefoten
2011-05-07, 15:46
Skriver heller arbetslös i CV't än jobb på Samhall.

Potatiskillen
2011-05-07, 16:38
Det är ju trotsallt ett sommarjobb, men nog hade jag hellre stått på ICA eller jobbat på vilken lager som helst bara för att bli av med stämpeln som loser.

Potatiskillen
2011-05-07, 16:39
Vad menar du att du förtjänar bättre?

Det låter mer status att man jobbar på Jysk än Samhall.

victor_n
2011-05-07, 16:54
Det är ju trotsallt ett sommarjobb, men nog hade jag hellre stått på ICA eller jobbat på vilken lager som helst bara för att bli av med stämpeln som loser.

Du verkar ha för höga tankar om dig själv grabben.

Det låter mer status att man jobbar på Jysk än Samhall.

Nej det gör det inte.

C.E.J.
2011-05-07, 16:58
Det låter mer status att man jobbar på Jysk än Samhall.

Förklarar fortfarande inte varför du förtjänar bättre jobb än Samhall bara för att du har jobbat på Jysk.

thenut
2011-05-07, 17:01
Det är ju trotsallt ett sommarjobb, men nog hade jag hellre stått på ICA eller jobbat på vilken lager som helst bara för att bli av med stämpeln som loser.

Med tanke på hur du verkar tänka och uttrycka dig så tror jag nog att det är lite sent....

MAXX
2011-05-07, 17:03
Ett jobb bättre än inget. Ligg på och sök jobb under tiden så kanske du slipper jobba där så länge.

martinmartin
2011-05-07, 17:04
Det är ju trotsallt ett sommarjobb, men nog hade jag hellre stått på ICA eller jobbat på vilken lager som helst bara för att bli av med stämpeln som loser.

Jag tror du kommer passa alldeles utmärkt!

JJOHANSSON
2011-05-07, 17:08
Det är ju trotsallt ett sommarjobb, men nog hade jag hellre stått på ICA eller jobbat på vilken lager som helst bara för att bli av med stämpeln som loser.

Herregud, det finns allt folk som har det värre än dig, alla kan inte få jobba på dom bästa ställena.

Jag jobbar ju hellre vid samhall än vid kommunen där man tjänar 40~ kr i timmen.

kettlebellGuden
2011-05-07, 17:11
Själv tycker jag att jag förtjänar en fin VD-post på något stort multinationellt företag.

JJOHANSSON
2011-05-07, 17:30
Själv tycker jag att jag förtjänar en fin VD-post på något stort multinationellt företag.

Och jag vill ha ett obevakat lagerjobb på *************/apple/ea games

Tricklew
2011-05-07, 17:41
Och jag vill ha ett obevakat lagerjobb på *************/apple/ea games

Själv så vill jag städa golven på porrbiografer.


Barnsligt skämt åt sidan, du borde ta jobbet potatis, men att dömma av dina tidigare trådar, jag är tveksam till om du vågar ta jobbet.

Oxe
2011-05-07, 17:58
Vad är lönen på respektive ställe ?

dream_theater_
2011-05-07, 18:46
Det är ju trotsallt ett sommarjobb, men nog hade jag hellre stått på ICA eller jobbat på vilken lager som helst bara för att bli av med stämpeln som loser.

well, missed that train, didn't u?

08-dude
2011-05-08, 09:37
Jag skulle ta jobbet utan tvekan, aktivitet före passivitet är väl bättre ?

Sedan kanske du lär dig en del saker som du kan använda dig av i framtida yrken. Du kanske träffar några andra kolloiter ?

Spartansk
2011-05-08, 09:47
Tack till alla som har skrivit i den här tråden! Samhall verkar ju asgött, jag ska söka jobb där. Hade inte känt till att de var så bra om inte ni hade skrivit det.

professornord
2011-05-08, 11:56
skulle inte byta mitt lokalvårdare jobb på just samhall mot varken donken eller jysk snacka om skit ställen i jämförelse med samhall har kanon arbets dagar med "ordentlig" lön som ´kommer den 25 varje månad punktligt sen är de inte handikapade som är "idioter" heller de flesta rehabbar arbets skader och fibromyalgi m.m så ta du jobbet med stolthet
du får en hel del utbildningar har haft praktik å utbildningar i mängder där jobbet pyntar för allt

cero
2011-05-08, 11:57
Frågan är: Hur tänker arbetsgivare när de ser "Samhall" på CV't?

MrBoris
2011-05-08, 12:06
Frågan är: Hur tänker arbetsgivare när de ser "Samhall" på CV't?

vs "arbetslös" eller glapp under sommarmånaderna tror jag nog det bara är + i kanten

cero
2011-05-08, 12:08
vs "arbetslös" eller glapp under sommarmånaderna tror jag nog det bara är + i kanten

En arbetslös person som verkar vara trevlig, och har ett bra CV (personligt brev) kanske bara inte har velat söka arbete tidigare.

Någon med Samhall på CV't kanske får möta en hel del fördomar, som "Varför jobbade han där?" osv.

Jag vet inte ens vad Samhall är för något, men ville bara vända på steken efter att ha läst alla inlägg.

08-dude
2011-05-08, 12:21
En arbetslös person som verkar vara trevlig, och har ett bra CV (personligt brev) kanske bara inte har velat söka arbete tidigare.

Någon med Samhall på CV't kanske får möta en hel del fördomar, som "Varför jobbade han där?" osv.

Jag vet inte ens vad Samhall är för något, men ville bara vända på steken efter att ha läst alla inlägg.

Du kan prova att göra ett test för att se hur funktionshindrad du själv er enligt deras tester.

http://www.samhall.se/test/

Själv är jag 12 % funktionshindrad.

ceejay
2011-05-08, 12:27
ahmen vaffan. jag är 6% funktionshindrad!

mattilainen
2011-05-08, 12:31
ahmen vaffan. jag är 6% funktionshindrad!

jag är 3 % :((((((

professornord
2011-05-08, 14:06
det bevisar ju bara på att man är villig att jobba inte lätt få ett jobb i dagens läge man har en viss trygghet också sen kan det ju inte bara vara guld å gröna skogar

Kryss
2011-05-08, 14:32
15,2% enligt testet. Vadfan, bara för att man är brillorm och har pollenallergi? :D

Jockefoten
2011-05-08, 14:42
Hahahah 40.2%!

Och jag gjorde ändå mitt bästa!

edit
Gjorde om testet och fuskade, fick då 16%... Jävla cp.

kettlebellGuden
2011-05-08, 15:15
Vad är det för test ni gör?

MAXX
2011-05-08, 15:18
vs "arbetslös" eller glapp under sommarmånaderna tror jag nog det bara är + i kanten

Det är väl relativt.

Beroende på hur mycket arbetslivserfarenhet man har och vad man har jobbat med innan. Om vi går till extremer så kan man ju fråga sig om en arbetslös civilingenjör hade tyckt att det såg fint ut a ha Samhall i sitt CV om han nu hade jobbat på Samhall "emellan jobb".

För övrigt vet jag inte hur det är på Samhall. Om fördomarna är befogade eller ej har jag ingen aning om.

Brickhead
2011-05-08, 15:41
Vad är det för test ni gör?

http://www.samhall.se/test/

24%, skummade igenom det lite snabbt

08-dude
2011-05-08, 15:44
15,2% enligt testet. Vadfan, bara för att man är brillorm och har pollenallergi? :D

15% är mycket, då kanske du är garanterad en anställning i framtiden.

Alla över 15% har frikort.

kettlebellGuden
2011-05-08, 16:09
25,2% bam!

Biceps
2011-05-08, 17:32
Vafan, fick 0 %

Betyder det att jag måste knega? :(

C.E.J.
2011-05-08, 17:38
3%. Hur får ni så höga värden? :D

Sundqvist
2011-05-08, 17:40
först fick jag 20 % , men glömde svara på paris frågan :D

sen fick jag runt 12%
sen fuskade jag genom att kolla svaret med han lasse och fick 0%

Förstår dock inte hur frågan med dykare och de, samt de funktionshinder frågorna, kan ge mer %s funktionshinder? =D

Oxe
2011-05-08, 17:49
10% det tyckte jag vad väldigt lågt är fan mer funktionshindrad än det...

Dennis93
2011-05-08, 17:49
ahmen vaffan. Jag är 6% funktionshindrad!

+1 ;)

victor_n
2011-05-08, 17:56
56.... va i ?

egge
2011-05-08, 18:01
Wtf, 24.4% funktionshindrad. Betyder det att jag har försäkringspengar att casha in?

@Sundqvist: Kunskapsfrågorna påverkade inte resultat utan vara bara där som kuriosa. Du failar på att läsa instruktioner iaf. ;)

Rumsren
2011-05-08, 18:59
10% what... Konstig fråga med dykaren. Svarade fel på den

Ser ibland Samhall arbetare på mitt jobb, men har endast "Hejat" på dem. Trodde att det endast var ganska kraftigt funktionshindrade som jobbade där, alltså personer som inte kan få andra jobb. Man lär sig något nytt varje dag!

TS jag tycker att du ska ta jobbet. Suger att vara arbetslös...

spange
2011-05-09, 10:36
0% tamejfan, det trodde jag inte.

Potatiskillen
2011-05-09, 10:41
Det som skrämmer mig är att jag måste vara kvar där för evigt, att jag inte klarar av något annant. Jävla tur att det är bara ett sommarjobb. Hade hellre jobbat på posten, låter mindre handikappat.

J.V
2011-05-09, 10:46
Haha, vad f... Jag nailade allt hur snabbt som helst, har inga sjukdomar, allergier eller problem med syn eller hörsel. Det enda som tog lite tid var att klicka i sista siffran på "1, 3, 7, 13, 21 ..."-grejen för att det ringde samtidigt, ändå får jag 22%.

Spartansk
2011-05-09, 10:50
0 %. Jag är uppenbarligen perfekt.

davvvan
2011-05-09, 12:17
Våga för att vinna.

Ne0phyte
2011-05-09, 12:22
Jag skulle vilja jobba med utvecklingstörda, tror det är en sjukt bra livserfarenhet.

Asdf
2011-05-09, 13:28
Trollar potatiskillen eller är han seriös?

Motörhead
2011-05-09, 14:23
Allt måste ju vara bättre än Mc Donalds? Plågsamt bara att gå in där, i min stad har dom gått i kk.

Rumsren
2011-05-09, 15:31
Allt måste ju vara bättre än Mc Donalds? Plågsamt bara att gå in där, i min stad har dom gått i kk.

Jag vill dock påstå att MCD ser mycket bättre ut än Samhall på CV't. Jag hade valt MCD alla dagar i veckan före Samhall.

Tycker att det klankas ner lite väl mycket på MCD. Så farligt är det inte att arbeta där.

victor_n
2011-05-09, 15:36
Jag vill dock påstå att MCD ser mycket bättre ut än Samhall på CV't. Jag hade valt MCD alla dagar i veckan före Samhall.

Tycker att det klankas ner lite väl mycket på MCD. Så farligt är det inte att arbeta där.

Jobbar du på MCD mån tro?:D

Yes
2011-05-09, 15:58
Wtf, 24.4% funktionshindrad. Betyder det att jag har försäkringspengar att casha in?
Jag hoppas det. De där 20-procenten jag fick borde i varje fall vara värt ett par hundratusen.

Jobbar du på MCD mån tro?:D
Det är iof sant som han säger. Bra referenser från Emsee Dånalds är bra att ha i CV;t. Det visar ändå att man är stresstålig och serviceinriktad, plus att man är villig att jobba.

Lågstatusjobb betyder liksom inte att man är efterbliven och dömd att kleta dressing på hamburglare resten av livet.

Yes
2011-05-09, 16:13
Jag skulle vilja jobba med utvecklingstörda, tror det är en sjukt bra livserfarenhet.
Jag har jobbat en sommar med ett par mer än lovligt speciella personer. Nej, det var inte Samhall, utan vaktmästeriet på en skola.

Den ena lärde mig vikten av extremt enkla och tydliga instruktioner.

Den andre lärde mig att lyssna efter traktorljud. Han tyckte nämligen om att åka runt i traktorn med skopan fylld av verktyg, bland annat gräsklipparna som han var väldigt förtjust i.

Jag tror inte jag blev så mycket rikare av den erfarenheten. Jobbet gav dock en jäkla fin solbränna.

Wille005
2011-05-09, 16:53
14.4%, satt och åt när jag gjorde testet. Kan nog stämma.

Potatiskillen
2011-05-09, 17:24
Grejjen är att min kusin som är 25-år blev nästan utbränd efter fyra månaders arbete på Mcdonalds, det ser rätt så slitsamt ut och det räcker bara att höra hur anställda blir behandlade där för att undvika att jobba där.

Jockefoten
2011-05-09, 17:29
Vad är svaret på färgblindsfrågorna? 27, 8 2?

Rumsren
2011-05-09, 18:11
Vad är svaret på färgblindsfrågorna? 27, 8 2?

27, 6, 2 vill jag minnas att det var

Yes
2011-05-09, 18:17
74, 6, 2 är det ju.

stafrin
2011-05-09, 19:29
Du förtjänar en smäll på käften och inget jobb, vilken attityd.

JB12K
2011-05-09, 19:42
Grejjen är att min kusin som är 25-år blev nästan utbränd efter fyra månaders arbete på Mcdonalds, det ser rätt så slitsamt ut och det räcker bara att höra hur anställda blir behandlade där för att undvika att jobba där.


Jobbade ett par år på Mcdonalds efter gymnasiet. Soft jobb. Men så var jag också snabb redan från början. Tyckte det var skönt och avkopplande med hjärndött arbete där inget annat krävdes än att arbeta. Men tröttnade på det rätt hårt efter ett par år och sa upp mig.

Visst fanns det folk där som tyckte det var jobbigt och stressigt. Många som slutade ganska snabbt.

Om du tror att du skulle bli utbränd av en sommar på Mcdonalds ska du givetvis ta jobbet på Samhall i stället.

shape
2011-05-09, 20:39
Det låter mer status att man jobbar på Jysk än Samhall.


Nej det gör det inte.

-Jo, det "gör", eller "är" det.

Verklighetsflykten är allt som oftast påtaglig på kolozzeum.
Här existerar inga fördomar. Här gäller inga fysiklagar samtidigt som vi flyttar berg. När vi lämnar den virtuella världen och gör entré i den riktiga, men mindre roliga världen växer blommor i våra spår..Hela vägen till banken.

Istället för att replikera med poänglösa kommentarer kan ni väl åtminstonde hedra den underliggande, verkliga poängen TS har - och på hederligt manéer utgå från att detta är den känsla TS försöker framhäva och därefter kommentera. Eller är det bristande retorik allting handlar om? -Knappast.

ekmanc
2011-05-09, 20:52
Haha blir man "utbränd" (detta ord som används helt fel i 94% av fallen) av att jobba på McDonalds då bör man nog fundera på att bli förtidspensionär...

Potatiskillen
2011-05-10, 09:42
Haha blir man "utbränd" (detta ord som används helt fel i 94% av fallen) av att jobba på McDonalds då bör man nog fundera på att bli förtidspensionär...


Det gick ju en dokumentär nyligen hur platscheferna behandlade anställda på McDonalds i Sverige, de må inte ha blivit utbrända, men de mådde väldigt dålgit psykiskt.

Potatiskillen
2011-06-04, 13:26
Nu har jag varit på Samhall i två veckor och det fungerar bra, de verkar hålla sina rutiner enormt mycket att det är nästan skrämmande, det är alltid fika 08.45 och alltid lunch runt kl 11.00 i en timma.

Skönt att det inte är så värst ansträngande jobb, men nog för att jag kan göra arbetsuppgifterna snabbare. Detta är dock bara en sommarvikarie och inget fast jobb till hösten.

Jag har inget ont att säga om Samhall med andra ord.

Oxe
2011-06-04, 13:44
Vad blev lönen då ?

TheGhr
2011-06-04, 14:35
Vad blev lönen då ?

Äran och en klapp på kinden, vad duktig du är som förtjänar ditt uppehälle här på Samhall. Du är en av oss.

stevebc
2011-06-04, 14:40
Nu har jag varit på Samhall i två veckor och det fungerar bra, de verkar hålla sina rutiner enormt mycket att det är nästan skrämmande, det är alltid fika 08.45 och alltid lunch runt kl 11.00 i en timma.

Skönt att det inte är så värst ansträngande jobb, men nog för att jag kan göra arbetsuppgifterna snabbare. Detta är dock bara en sommarvikarie och inget fast jobb till hösten.

Jag har inget ont att säga om Samhall med andra ord.:thumbup:

kettlebellGuden
2011-06-04, 15:01
de verkar hålla sina rutiner enormt mycket att det är nästan skrämmande, det är alltid fika 08.45 och alltid lunch runt kl 11.00 i en timma.


Så en helt normal arbetsplats med andra ord?

Potatiskillen
2011-06-24, 12:55
Samhall kan dra åt helvete, jag slutade där efter två veckor. Jag jobbar nu inom plantage och en byggnadsfirma.

Det största felet där är att jag aldrig fick instruktioner på vad jag ska göra, somliga där var jävligt otrevliga och skrek könsord åt varandra. Arbetsplatsen i sig får icke-godkänd, har aldrig upplevt så dålig arbetsplats som Samhall.


Jag anser att jag är mer kompetent än allihopa, jag har körkort, gått på högskolan, mer tränad (just därför som jag hänger här) och är trevlig och social mot alla andra.


Men sommaren är räddad, tur att jag slipper en fet jävla arbetskamrat som inte ger instruktioner eller den tysta somaliern som inte ens kan svenska men har däremot sju barn och har bott i Sverige sedan 1998.

Jävla Samhall säger jag bara.

kettlebellGuden
2011-06-24, 12:58
Jag anser att jag är mer kompetent än allihopa


och ändå klarar du inte av lite simpelt plantage-arbete?

spoon
2011-06-24, 13:00
Man blir ju lite nyfiken på att veta hur det ska gå för Potatiskillen. Kan inte vara lätt med den attityden...

Bra att du har fått nytt jobb :)

kettlebellGuden
2011-06-24, 13:58
Man blir ju lite nyfiken på att veta hur det ska gå för Potatiskillen. Kan inte vara lätt med den attityden...

Bra att du har fått nytt jobb :)

Jag tycker att han ska sälja rättigheterna till kanal 5. Blir bra dokusåpa.

Potatiskillen
2011-06-24, 14:02
och ändå klarar du inte av lite simpelt plantage-arbete?



Via min kontaktnät fick jag en plats inom plantade och en på en byggfirma, så nog fan är jag jävldigt kompetent. De som alla arbetsgivare gillar hos mig är mitt förtroende och hur nogrann jag är.

Potatiskillen
2011-06-24, 14:02
Man blir ju lite nyfiken på att veta hur det ska gå för Potatiskillen. Kan inte vara lätt med den attityden...

Bra att du har fått nytt jobb :)

Samhall är skit, skit och återigen skit.

Viktor_Balck
2011-06-24, 14:08
Rent spotant så borde väl plantage fungera bra för potatiskillen.

kettlebellGuden
2011-06-24, 14:15
Jag missförstod inlägget där. Kul!

Jag förstår inte att en supermänniska som potatiskillen inte har något fint VD-jobb över sommaren.

Gevol
2011-06-24, 14:25
Den här tråden är av världsklass!

Vad har du för diagnos Potatiskillen? Haha :laugh:

Mollestam
2011-06-24, 14:35
Via min kontaktnät fick jag en plats inom plantade och en på en byggfirma, så nog fan är jag jävldigt kompetent. De som alla arbetsgivare gillar hos mig är mitt förtroende och hur nogrann jag är.
Är du lika noggrann på jobbet som när du skriver så förstår jag att du inte klarade dig på Samhall.
F.ö. så städar Samhall på gymet jag tränar på, de gör ett superbt jobb i min mening, alltid rent och fräscht!
Den här tråden är av världsklass!

Vad har du för diagnos Potatiskillen? Haha :laugh:

Någon form av narcissism?

andnel
2011-06-24, 15:47
Är du lika noggrann på jobbet som när du skriver så förstår jag att du inte klarade dig på Samhall.
F.ö. så städar Samhall på gymet jag tränar på, de gör ett superbt jobb i min mening, alltid rent och fräscht!


Någon form av narcissism?

Städar på mitt jobb, och jag håller med dig. De gör ett riktigt bra jobb!

Crocker
2011-06-24, 17:29
Den här tråden är av världsklass!

Vad har du för diagnos Potatiskillen? Haha :laugh:
Du kanske inte behöver göra narr av honom, vad tror du det hjälper?

jaaaaag
2011-06-24, 21:16
Tycker inte du ska ta jobbet. Risken är nog rätt stor att du kommer inse att de "losers" som jobbar där är duktigare än vad du är. Kan inte vara bra för ditt självförtroendet.

Tänkte samma.

Vi har att göra med samhall varenda dag på jobb då det är de som serverar vår mat till våra "kunder".

Många av de som jag har mött som jobbar på samhall kan vara knepiga att ha att göra med och man får ha tålamod ibland MEN de gör sitt jobb ordentligt, jag tror aldrig så länge som jag varit på mitt jobb att något blivit totalt fel. Kan tänka mig att många som jobbar på samhall är väldigt glada för sina jobb och att de uppskattar sina jobb mycket, de som jag träffat är alltid trevliga och gör sitt bästa.

Potatiskillen
2011-06-25, 09:43
Ni har ju tydligen inte sett baksidan av Samhall, här är det tydligen ok att ta en slurk starköl för att sedan köra Samhallsbilen hela dagen. Det är också okej att dra grova sexskämt om kvinnor så fort kvinnliga anställda har gått, det är också okej att dra personliga kränkningar åt varandra.

Nädu, fuck Samhall. Det var nog lika bra jag lämnade skiten, inte ens personalledare visste om alla typer av diagnoser eller vilka uppgifter Arbetsförmedligen har.

De må städa bra på erat jobb, men baksidan är en annan historia.

Vinter
2011-06-25, 09:52
Ni har ju tydligen inte sett baksidan av Samhall, här är det tydligen ok att ta en slurk starköl för att sedan köra Samhallsbilen hela dagen. Det är också okej att dra grova sexskämt om kvinnor så fort kvinnliga anställda har gått, det är också okej att dra personliga kränkningar åt varandra.


Inget jätte ovanligt på de lager jag varit på rent generellt, har funnits samhall folk på ett av dem och de fungerade lika bra som övriga på sin position.
Så ser det ibland ut i verkligheten.

kettlebellGuden
2011-06-25, 10:42
Ni har ju tydligen inte sett baksidan av Samhall, här är det tydligen ok att ta en slurk starköl för att sedan köra Samhallsbilen hela dagen. Det är också okej att dra grova sexskämt om kvinnor så fort kvinnliga anställda har gått, det är också okej att dra personliga kränkningar åt varandra.

Nädu, fuck Samhall. Det var nog lika bra jag lämnade skiten, inte ens personalledare visste om alla typer av diagnoser eller vilka uppgifter Arbetsförmedligen har.

De må städa bra på erat jobb, men baksidan är en annan historia.

Mitt förslag om du ser någon dra en starköl och sätta sig i bilen är att göra din medborgerliga plikt och antingen hindra dem från att köra eller ringa polisen.

Nu är du ju inte kvar, men i framtiden så vet du.


Grova sexskämt dras väl annars överallt. Förstår inte varför man ska vänta tills kvinnorna har gått.

Minimjölk
2011-10-25, 11:34
Hur gick det gällande detta?

Alkro
2011-10-25, 12:12
Jag tror absolut att ett jobb på samhall kan vara till last om man senare i livet söker mer kvalificerade yrken.

De flesta arbetsgivare känner nog till att samhall primärt anställer människor med funktionsnedsättningar(missbruk, socialfall, handikappade etc) och ställer sig nog frågande till varför en "normal" person jobbade där.

Det är jättebra att företag som samhall finns för dessa människor men som sagt det skickar vissa signaler till framtida arbetsgivare.

ekmanc
2011-10-25, 12:37
Jag tror absolut att ett jobb på samhall kan vara till last om man senare i livet söker mer kvalificerade yrken.

De flesta arbetsgivare känner nog till att samhall primärt anställer människor med funktionsnedsättningar(missbruk, socialfall, handikappade etc) och ställer sig nog frågande till varför en "normal" person jobbade där.

Det är jättebra att företag som samhall finns för dessa människor men som sagt det skickar vissa signaler till framtida arbetsgivare.

Är man orolig över det så behöver man väl inte ta med det i sitt CV då?
Bara jobba, ta pengarna och sen glömma.

Alkro
2011-10-25, 13:01
Är man orolig över det så behöver man väl inte ta med det i sitt CV då?
Bara jobba, ta pengarna och sen glömma.

Det är iofs sant, men då kanske det är bättre att ta ett jobb där man kan använda arbetsgivaren som framtida referens?

Vinter
2011-10-25, 14:02
Jag tror absolut att ett jobb på samhall kan vara till last om man senare i livet söker mer kvalificerade yrken.

De flesta arbetsgivare känner nog till att samhall primärt anställer människor med funktionsnedsättningar(missbruk, socialfall, handikappade etc) och ställer sig nog frågande till varför en "normal" person jobbade där.

Det är jättebra att företag som samhall finns för dessa människor men som sagt det skickar vissa signaler till framtida arbetsgivare.

Det enda signaler jag tycker det skickar är att, trots problem(med kroppen, etc etc) försöker personen ifråga jobba. Betydligt mer attraktivt än ett hål i CV på flera månader.

Minimjölk
2011-10-25, 14:03
Det är ju trotsallt ett sommarjobb, men nog hade jag hellre stått på ICA eller jobbat på vilken lager som helst bara för att bli av med stämpeln som loser.


Nu har jag varit på Samhall i två veckor och det fungerar bra, de verkar hålla sina rutiner enormt mycket att det är nästan skrämmande, det är alltid fika 08.45 och alltid lunch runt kl 11.00 i en timma.

Skönt att det inte är så värst ansträngande jobb, men nog för att jag kan göra arbetsuppgifterna snabbare. Detta är dock bara en sommarvikarie och inget fast jobb till hösten.

Jag har inget ont att säga om Samhall med andra ord.


Samhall kan dra åt helvete, jag slutade där efter två veckor. Jag jobbar nu inom plantage och en byggnadsfirma.

Det största felet där är att jag aldrig fick instruktioner på vad jag ska göra, somliga där var jävligt otrevliga och skrek könsord åt varandra. Arbetsplatsen i sig får icke-godkänd, har aldrig upplevt så dålig arbetsplats som Samhall.


Jag anser att jag är mer kompetent än allihopa, jag har körkort, gått på högskolan, mer tränad (just därför som jag hänger här) och är trevlig och social mot alla andra.

Men sommaren är räddad, tur att jag slipper en fet jävla arbetskamrat som inte ger instruktioner eller den tysta somaliern som inte ens kan svenska men har däremot sju barn och har bott i Sverige sedan 1998.

Jävla Samhall säger jag bara.

Utan att gå in i detalj bör du nog se över din syn på andra, din egen syn på dig själv och din syn på hur du tror andra ser på dig. Jag vet egentligen ingenting om dig men men jag baserar mitt svar från intrycket jag fått av dig i denna tråden. Vidare borde du lära dig skillnaden på arbetsgivaren samt hur individer bland de anställda agerar.

jag tänker inte gå in på ditt synsätt att värdera människor då det ligger mig något främamnde men vad det gäller kompetens så handlar det om en persons lämplighet/förmåga att utföra en viss uppgift. Din kompetens inom helt ovidkommande område har således ingen påverkan. Om du däremot efter två veckor inte står ut med att utföra de arbetsuppgifter du har då är frågan om din kompetens är rätt (åt något håll vill jag tillägga). Är man överkvalificerad för en uppgift kan den tyckas tämligen banal vilket leder till tristess på sikt, verkar dock inte som det var huvudprobelemet här.


Sedan verkar det som att du i IRL bryr dig mer om hur du framstår i andras ögon än hur du själv mår. Ironiskt nog är den bilden i alla fall jag får av dig här på Kolozzeum den motsatta. Att du använder forumet som någon sorts ventil för att prata av dig, inget fel i det.
jag hopaps du kommer tillrätta med dig själv och att du mår bättre idag men som sagt, fundera gärna över din syn/fördomar på/gällande andra människor och måla inte allting så svart och vitt så kommer det säkert underlätta för dig.

Alkro
2011-10-25, 14:25
Det enda signaler jag tycker det skickar är att, trots problem(med kroppen, etc etc) försöker personen ifråga jobba. Betydligt mer attraktivt än ett hål i CV på flera månader.

Det du säger stämmer men vad jag vet har TS inget funktionshinder.

Att en person utan funktionsnedsättning arbetar på en arbetsplats för människor med funktionsnedsättning ser nog konstigt ut i många arbetsgivares ögon.

Eddie Vedder
2011-10-25, 14:31
Det du säger stämmer men vad jag vet har TS inget funktionshinder.

Jag nämnde redan tidigt i tråden att det finns en anledning till att Potatiskillen hamnar på Samhall även om han vägrar erkänna det i den här tråden.

tossefar
2011-10-25, 15:36
Det du säger stämmer men vad jag vet har TS inget funktionshinder.



Du kanske ska läsa fler av hans trådar.

arjeplogarn
2011-10-25, 17:39
Det är ganska vanligt att se ner på vissa yrken.

Jobbar som grovis på byggarbetsplatser, dvs gör det som maskinförarna är för fina att göra och alla kallar mig för idiot när jag nämner att jag är utbildad flygtekniker.

krellik
2011-10-25, 18:30
Har jobbat på McDonalds, plockat kycklingar, varit personlig assistent, skötare på psykakuten, innesäljare och diverse annat. Allt har gett mig något personligen och aldrig känt att det tex varit någon nackdel för mig att jag tex arbetade mig upp till arbetsledare på McDonalds.

Men just samhall skulle jag nog tänkt efter först både en och annan gång innan jag tog en anställning på även om det var ett arbete som var både trivsamt och välbetalt, medan att ta random skitjobb hellre än att vara arbetssökande visar på arbetsvilja och att man är beredd att slita för pengarna så visar nog samhall lite på motsatsen, att man kanske inte är den mest flexibla människan för alla typer av jobb (som kan vara intressanta i framtiden för en).

Men om nu valet är samhall eller att gå långtidsarbetslös så är naturligtvis valet självklart.