handdator

Visa fullständig version : Behöver man kosttillskott?


Åzzy
2011-05-06, 07:44
Hej är en tjej som börjat styrketräna, har fått bra resultat på ca 3 mån, antar att det beror på att jag knappt har något underhudsfett väger 48 kg till 162cm, Har dock problem m maten & vet inte om jag äter ordentligt.

Ex Frukost:0700 Fil & musli
Mellis:10,00 Keso m nötter
Lunch:13,00 kött el kyckling,sallad,fetaost
Middag: tonfisk,pasta,grönsaker
Kvällsmål efter träning 2 glas mjölk & 2 bananer

Tränar 4 dgr i veckan endast styrketräning lyfter tunga vikter så jag pallar ca 8 gånger per övning, tränar 2 muskelgrupper åt gången

Är ute efter en slimmad kropp m synliga muskler.
Ska jag lägga till nåt kosttillskott?

vicarious
2011-05-06, 07:53
Nej det behövs inte. Jag hade däremot siktat på att äta något mer än 2 glas mjölk och 2 bananer efter träningen.

Maod
2011-05-06, 07:57
Hej är en tjej som börjat styrketräna, har fått bra resultat på ca 3 mån,
Ska jag lägga till nåt kosttillskott?

Nej. Känns onödigt.
Du vet inte om du äter tillräckligt? Ät mer om du går ner i vikt.

Varför tror du själv att du behöver tillskott?

Åzzy
2011-05-06, 08:33
Nej. Känns onödigt.
Du vet inte om du äter tillräckligt? Ät mer om du går ner i vikt.

Varför tror du själv att du behöver tillskott?

Nja det var väl mest för att alla andra verka sörpla proteindrinkar efter träningen:)

Eddie Vedder
2011-05-06, 08:35
Nja det var väl mest för att alla andra verka sörpla proteindrinkar efter träningen:)

Det är inget fel om du gör det. En proteindrink är ju inget konstigt alls så ta du en proteindrink. :)

Men som sagt, att äta lite mer kan nog vara klokt efter passet. Har du en tight kaloribudget så skär ner på maten vid andra tillfällen. Ett tips är ju att byta plats på kvällsmålet och middagen.

sleepwalker
2011-05-09, 10:17
Om du har svårt att äta nog med energi kan ju en gainer vara något efter träningen, istället för proteinshaken.