handdator

Visa fullständig version : Umeå


L-Sami
2011-05-05, 23:02
Nu är det så här att jag tänkte läsa ett par idrottsmedicinkurser uppe i Umeå i sommar.

Vart ska man bo?

-Mariehem
-Carlshem
-Ålidhem
-Ålidhöjd
-Tunnelbacken
-Tomtebo

Ålidhem gillar jag inte så mycket, finns det bättre ställen?

Vilka ställen är närmast universitetet / sporthallen / IKSU?

Behöver lite hjälp här nu, vill bo så bra som möjligt den tiden jag är där trots en studentlägenhet.

Med all välmening.

HookersUnited
2011-05-05, 23:14
Nu är det så här att jag tänkte läsa ett par idrottsmedicinkurser uppe i Umeå i sommar.

Vart ska man bo?

-Mariehem
-Carlshem
-Ålidhem
-Ålidhöjd
-Tunnelbacken
-Tomtebo

Ålidhem gillar jag inte så mycket, finns det bättre ställen?

Vilka ställen är närmast universitetet / sporthallen / IKSU?

Behöver lite hjälp här nu, vill bo så bra som möjligt den tiden jag är där trots en studentlägenhet.

Med all välmening.
Det går ju bra med bussar från alla ställen vad jag vet. Tomtebo något osäkert eftersom det ligger en aning avsides, men fint till. Nära nydalasjön om du gillar att ha närhet till riktigt fina grillplatser och fiske. Men det är nära från Mariehem med.
Har du cykel så är alla ställen innom en pisskvart till universitet, och ska du träna så är ju sporthallen givet. Du får se på inspirerande lyftning till en billig peng, dock ingen Zumba.

davvvan
2011-05-05, 23:38
Ålidhöjd är närmast IKSU och Universitetet. Sedan Ålidhem och Nydala. Personligen ser jag fram emot att få träna på IKSU i sommar, utan en massa jävla folk. Mycket Zumba.

Honn
2011-05-05, 23:42
Ålidhem,Ålidhöjd och Tunnelbacken är relativt nära univeritetet. Carlshem ligger snäppet längre bort, men här ingår elen även i vanliga lägenheter(Bostaden Umeå). Lite äldre hus tyvärr men annars bra. Tomtebo blir som sagt lite avsides. Hittar du något på Berghem så hamnar du både nära universitetet, centrum och sporthallen.

joasimo
2011-05-06, 00:01