handdator

Visa fullständig version : Eiselt Protec +


stallion
2003-12-04, 13:01
Tjena!

Köpte en Eiselt Protec + (750 g) igår...använde det idag!

Vad tycker ni om det tillskottet? Ni som använt det...är det värt pengarna? Eller är Exell bättre?




/ Johan

Prankie
2003-12-04, 13:10
1. Protec är en blandning av kasein och vassle medan exell är bara vassle. Det är en stor skillnaden när det gäller upptagningstiden så användningsområde skiljer lite.

2. Det är svårt att jämföra två olika typer av protein men själv tycker jag Protec håller en högre klass och därför är priset högre. (Första protein jag nånsin använde vid en diet) Det kan även upplevas lite "grötaktig" så det är inte alla som tål det. Exell är enlig många mer prisvärt och lättare att få ner.

King Grub
2003-12-04, 13:45
Vill man ha ett snabbt protein kanske man gör ett misstag om man investerar i Protec, och vill man ha ett långsamt bör man nog inte i första hand välja Exell. Det beror på vad man vill ha pulvret till. Men Protec är ett utmärkt, långsamt protein. Mättande också. :)

PDS
2003-12-04, 22:52
Precis köpt en 5kg pöse Protec och kommer endast att använda den före läggdax

kelk
2003-12-04, 23:21
Protec blåbär är gott och mättande!

JAM
2003-12-05, 00:16
Originally posted by King Grub
och vill man ha ett långsamt bör man nog inte i första hand välja Exell.Hmm, jag köpte några Excellpåsar via utförsäljningen för ett tag sedan. Brukar ta en sats på morgonen som ett tillskott till frukosten. Vore det bättre med ett långsammare här?

Prankie
2003-12-05, 07:48
Originally posted by JAM
Vore det bättre med ett långsammare här?

Du behöver ju snabbt fylla på då kroppen har varit utan mat ett bra tag. :)

shirunai
2003-12-05, 07:50
Originally posted by Prankie


Du behöver ju snabbt fylla på då kroppen har varit utan mat ett bra tag. :)

Så hans svar blev alltså JA ett vassle är bättre.

stallion
2003-12-05, 08:59
Men vadå...om man har vassle/kasein...då är den typ bäst för mellanmål...men då har man bara tagit det en gång på dagen...när ska man ha sitt andra mål...vid morgonen eller på kvällen? Eller ska man köpa en vassle då oxå?

Nex
2003-12-05, 09:12
Tycker att Protec (choklad) smakar jäkligt bra, och jag gillar konsistensen, men det verkar inte särskilt kompatibelt med min mage (ständiga gaser och elände, och blir uppsvälld). Prottemökar i all ära, men det här är nog snäppet värre.

Se även denna tråd:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=2913

Jag funderar på om det är just kaseinet som ställer till det på nåt sätt (har tidigare kört med vassle utan problem), fast jag är mig veterligen inte på nåt sätt intolerant mot laktos i övrigt.

Protec verkar alltså vara bra grejer, men testa att det lirar med magen innan inköp av större mängder.

King Grub
2003-12-05, 11:40
Originally posted by JAM
Hmm, jag köpte några Excellpåsar via utförsäljningen för ett tag sedan. Brukar ta en sats på morgonen som ett tillskott till frukosten. Vore det bättre med ett långsammare här?

En kombination med snabbt vassle och långsamt protein från maten låter alldeles utmärkt.

michael
2003-12-07, 23:37
Den beryktade 5kgs påsen blåbär protec va god dom första 4 kilona, sen fann jag mig kämpandes få ner det sista! Huäh! Aja man får väl hålla ett litet uppehåll ett tag !