handdator

Visa fullständig version : Är du manligare än genomsnittsmannen?


filmjölk
2011-05-05, 14:00
Jag måste också vara med på pollhysterin. Vad ni lägger i begreppet "manlighet" får gärna diskuteras, men är helt upp till er själva. Vad en "genomsnittsman" är är också fritt att tolka själv. Helst inga bilder i denna tråd då det finns femtioelva sådana redan att posta isf.

Nå, är du manligare än genomsnittsmannen?

ceejay
2011-05-05, 14:02
Ja

Vunnis
2011-05-05, 14:04
Nej här också. *cry*
Snäll, söt, gullig, fluffig och... err.. Nått mer!

Yes
2011-05-05, 14:05
Nej här också. *cry*
Snäll, söt, gullig, fluffig och... err.. Nått mer!
Mjukismacho, Vunnis! Mjukismacho!

Vunnis
2011-05-05, 14:06
Mjukismacho, Vunnis! Mjukismacho!

Just sån! :D

Yes
2011-05-05, 14:07
Mjukismacho är ju det nya macho.

hultman
2011-05-05, 14:08
Snäll machoman :D

Spartansk
2011-05-05, 14:12
Jag är inte speciellt manlig. Manlighet för mig är, i huvudsak, motsatsen till mesig. Och mesig betyder att inte ha mod och disciplin nog att göra det som är bäst för en. Vilket är ett område där jag känner att jag behöver utvecklas.

Sedan är ju frågan, liksom i de andra liknande trådarna som har startats, om jag är värre än genomsnittet. Det är tveksamt, men jag klickade i "nej" i pollen i alla fall.

Crocker
2011-05-05, 14:14
Har ingen bra uppfattning, men jag svarade ja. Att vara manlig är enligt mig att vara självständig, kunna fatta beslut.

ARMSTARK
2011-05-05, 14:25
Supermanligt, skäms aldrig för nåt, skiter i vad andra tycker, bänkar en småbarnsfamilj i vikt, använder aldrig gay-krämer av något slag. Pure man! :cool:

hidden
2011-05-05, 14:26
Ja, jag rakade mig första gången några månader innan jag fyllde 12... Såatteh.

Stefan J
2011-05-05, 14:28
Oh yes. En vedertagen sanning och som alla vet står manlighet i direkt proportion till bänkpress.

Kurash
2011-05-05, 14:31
Oh yes. En vedertagen sanning och som alla vet står manlighet i direkt proportion till bänkpress.

Drar inte DH ner betyget en smula?

ARMSTARK
2011-05-05, 14:33
Oh yes. En vedertagen sanning och som alla vet står manlighet i direkt proportion till bänkpress.

Dumt exempel, skulle naturligtvis skrivit marklyft!

Stefan J
2011-05-05, 14:35
Dumt exempel, skulle naturligtvis skrivit marklyft!

Marklyft går steget längre och visar hur mycket neanderthalsdrag du har :)

BisseN
2011-05-05, 14:35
Ja, som en frustig tjur.. Om tillfälle ges tänker jag ansöka om att återfödas som väldigt omacho, fjollig, utan tryck osv. Tror det är mer accepterat i dagens "moderna" samhälle..

Stefan J
2011-05-05, 14:36
Drar inte DH ner betyget en smula?

Jag vet inte vad du pratar om. Shoo, shoo!

Vunnis
2011-05-05, 14:39
Ja, som en frustig tjur.. Om tillfälle ges tänker jag ansöka om att återfödas som väldigt omacho, fjollig, utan tryck osv. Tror det är mer accepterat i dagens "moderna" samhälle..

Det stämmer nog rätt bra. Idag ska hanar se ut som honor och honor... som, eh... Hanar som ser ut som honor. Typ. Det går inte ihop! *gah!*

Spartansk
2011-05-05, 14:41
Ja, som en frustig tjur.. Om tillfälle ges tänker jag ansöka om att återfödas som väldigt omacho, fjollig, utan tryck osv. Tror det är mer accepterat i dagens "moderna" samhälle..

Nja, jag tror det är bra i dag att vara klassiskt manlig. Ta arbetsmarknaden till exempel, där det är de mest testosteronstinna tjurarna som får den största biten av kakan snarare Ferdinand-typerna. Likaså på köttmarknaden. Men känner du likväl att du är för macho, så tror jag det är enklare för dig att spela mjäkig än för en sån som jag att spela ball.

ARMSTARK
2011-05-05, 14:44
Ja, som en frustig tjur.. Om tillfälle ges tänker jag ansöka om att återfödas som väldigt omacho, fjollig, utan tryck osv. Tror det är mer accepterat i dagens "moderna" samhälle..

Eller så skiter du i vad folk tycker, då blir du accepterad som du är. Mannen, myten, legenden. "Här kommer han, kvarg-mannen."

Eddie Vedder
2011-05-05, 14:48
Jag har en bild av en viss stereotyp av hur "en man är". Och den stereotypen stämmer jag inte in på. Vad som är manligt orkar jag inte diskutera för då måste jag skriva en essä i genusteori. :D

Men en ganska given sak är ju att "manlighet" är olika mellan kulturer samt inom samma kultur i olika historiska kontexter. Och samma beteende kan anses omanligt i ett sammanhangmen inte alls omanligt i ett annat.

Minimjölk
2011-05-05, 14:54
Jag är inne lite på Eddies linje, jag har en bild av hur jag ser på vad som typiskt manligt är. Sedan kan jag vara lite PK och säga att man inte är riktigt manlig om man inte har kontakt med sina innersta känslor och vågar gråta offentligt men det säger jag nog snarare för att jag själv är en känslomänniska och dessutom blödig. :)

För egen skull ser jag inte mig själv som speciellt manlig men jag tror att folk runtomkring mig anser att jag i alla fall uppfyller en hel del attribut för att anses som manlig.

Spartansk
2011-05-05, 14:58
För egen skull ser jag inte mig själv som speciellt manlig men jag tror att folk runtomkring mig anser att jag i alla fall uppfyller en hel del attribut för att anses som manlig.

Så är det med mig också. Vissa tycker till exempel jag är manlig för att jag styrketränar, eller för att jag har lite mer tur med tjejerna än genomsnittsmannen, vilket dock inte jag tycker "räknas".

vrok
2011-05-05, 15:05
Jag osar manlighet så mycket att det vid många tillfällen anses vara störande, och ibland rent av stötande, av vänner och bekanta. :D Det enda kriteriet som jag tycker själv är manligt som jag inte uppfyller är att jag för det mesta saknar kunskapen för att jaga och fånga min egen föda. Då menar jag mer på ett naturligare/low-tech sätt än att campa med en AK i skogen. Kan iofs alltid bli kannibal vid ett wasteland-scenario, det måste ju helt överlägset vara den mest lättfångade och överflödiga proteinkällan.

Crocker
2011-05-05, 15:06
Om jag drar min egen sterotyp för manligheten, är jag väl strax under genomsnittet. Men den bilden andra världen verkar ha lite högre.

Spartansk
2011-05-05, 15:23
Förresten, är det inte lite omanligt att hänga på Internetforum? Känns lite nördigt, tycker jag... Och jag menar, att läsa är för tjejer.

JimmyJoe
2011-05-05, 15:27
Förresten, är det inte lite omanligt att hänga på Internetforum? Känns lite nördigt, tycker jag... Och jag menar, att läsa är för tjejer.

Exakt. Ingen här kan med stoltheten i behåll svara ja på frågan. Riktiga män är skoggshuggare och de jobbar dygnet runt.

Manta
2011-05-05, 15:31
Nej, många tror att jag är bög.

Simon
2011-05-05, 15:33
Luktar illa, kroppsbehåring och ful i munnen. Jag är jävligt manlig!

mangemani
2011-05-05, 15:57
stor/muskulös,lång och ståtlig,rakryggad,maskulin,står på egna ben mm...tja,jag antar att jag är manligare än snittet

Minimjölk
2011-05-05, 16:24
Förresten, är det inte lite omanligt att hänga på Internetforum? Känns lite nördigt, tycker jag... Och jag menar, att läsa är för tjejer.

Nördar är väl i större utsträckning just män? Dessutom är de mest populära svenska forumen på nätet insnöade på Styrketräning, bilar, datorer, Hifi & Elektronik, Sex & porr och andra typiska manliga intressen.

hurril
2011-05-05, 16:27
Marklyft går steget längre och visar hur mycket neanderthalsdrag du har :)

+1

Skalan går:
Bög -> SteveBC -> Bänkpressare -> Man -> Marklyftare -> Neanderthalare -> Saft und Kraft.

Nordenator
2011-05-05, 16:28
Ingen aning.. Prickar väl in rätt mycket som klassas som manligt, men samtidigt är jag en halvfjollig nörd på sidan om. Hur det slår ut på manlighetsskalan vet jag inte riktigt. Manlig men inte meathead skulle jag säga.

Spartansk
2011-05-05, 16:56
Exakt. Ingen här kan med stoltheten i behåll svara ja på frågan. Riktiga män är skoggshuggare och de jobbar dygnet runt.

Utom på nätterna, då de super och sätter på brudar.

Stefan J
2011-05-05, 16:59
+1

Skalan går:
Bög -> SteveBC -> Bänkpressare -> Man -> Marklyftare -> Neanderthalare -> Saft und Kraft.

Haha, det kvittar hur mycket du slickar safts ballar, du får inte ligga med honom ändå.

Det är nästan ledsamt att se dig försöka så hårt. Värdighet hurril, värdighet!

BisseN
2011-05-05, 17:01
Eller så skiter du i vad folk tycker, då blir du accepterad som du är. Mannen, myten, legenden. "Här kommer han, kvarg-mannen."

Consider it done! Näe det är väl bara det att jag tycker att frustandet/manligheten borde uppskattas jaa.. mest hela tiden faktiskt.. :D

hurril
2011-05-05, 17:01
Haha, det kvittar hur mycket du slickar safts ballar, du får inte ligga med honom ändå.

Det är nästan ledsamt att se dig försöka så hårt. Värdighet hurril, värdighet!

Får och får. Du har missförstått vårt förhållande helt.

L-Sami
2011-05-05, 20:04
Jag är manlig, om jag är mer manlig än genomsnittsmannen, kan jag inte svara på. Gillar manliga saker och beter mig som en man. Definitionen är så luddig.

Rikard Jansson
2011-05-05, 20:07
Oh yes. En vedertagen sanning och som alla vet står manlighet i direkt proportion till bänkpress.

+minst sjuttio miljoner

Jag tycker det är kul att vara kärig (med hårt k)

Lyssna på metal, raka skallen, göra smärtsamma och skadliga saker skrikandes (och gilla det), kalla folk för fjollor och ta alla i armbrytning.

It's just a way of life

Kom just på att jag väger typ 68 kg... jävlar också

stridis
2011-05-05, 20:22
Kom just på att jag väger typ 68 kg... jävlar också

Ja där sket det sig ganska hårt, du får bulka så att du kan kalla dig kille åtminstone utan att folk drar på munnen.

Manlighet är inte riktigt min grej, men förhoppningsvis är jag en hårding (tm).

De här pollarna har gått dåligt för mig, bara smartare än genomsnittet än sålänge...

Rikard Jansson
2011-05-05, 20:24
Manlighet=hårding? Eller?... Jag kanske inte alls är manlig, bara wannabe-hardcåre? Eller nåt? Att ställa massa frågor och tvivla på sin karaktär verkar ju inte så manligt. Jag återkommer när jag väger 100 kg.

wintersnowdrift
2011-05-05, 21:23
Om man bortser från att jag inte har någon penis så är jag lätt manligare än genomsnittsmannen.

//Kristin

L-Sami
2011-05-05, 21:27
Om man bortser från att jag inte har någon penis så är jag lätt manligare än genomsnittsmannen.

//Kristin

Grymt :)

//Sami

Sheogorath
2011-05-05, 21:33
stor/muskulös,lång och ståtlig,rakryggad,maskulin,står på egna ben mm...tja,jag antar att jag är manligare än snittet

Bah! Du äger minst ett GASP-plagg, det kan jag sätta min shaker på. ;)

Jay-Z
2011-05-05, 21:37
En sån här poll utan hårdrockare och albatross, pfffft.

Fartman
2011-05-05, 21:43
Tja, jag är ju akademiker.. och då är man ju en fjolla! :(

Andy.da.wohoo
2011-05-05, 22:32
Får faktiskt höra det, ja.

Dreas
2011-05-05, 23:09
Nej, men lika glad är jag för det (men gladast är nog räven).

yeahgrr
2011-05-05, 23:17
Ja

mangemani
2011-05-06, 06:18
Bah! Du äger minst ett GASP-plagg, det kan jag sätta min shaker på. ;)


ja:em:

Spridis
2011-05-06, 07:17
Jag är datanörd sedan 25 år tillbaka (ja det fanns datorer redan då) så jag är manligare än über manlig!

mpersson
2011-05-06, 21:01
Oh yes. En vedertagen sanning och som alla vet står manlighet i direkt proportion till bänkpress.

True datt.

Ni ser ju bara hur jag skriver denna post utan smiles eller utropstecken. Hårt.

Lillgrabben
2011-05-06, 21:17
Tja, jag är ju akademiker.. och då är man ju en fjolla! :(

Akademiker går ju leva med, men det faktum att du är från Boden är ett tungt arv som är svårt att bli tillfreds med!:D