handdator

Visa fullständig version : Varför finns inte MR Vain på spotify?


Skrollovicz
2011-05-04, 18:54
Suger! Har köpt unlimited och trodde jag skulle få alla låtar :(

hahavaffan
2011-05-04, 18:55
"Alla låtar", as in alla låtar i hela världen?

Skrollovicz
2011-05-04, 18:59
Ja!!

Skrollovicz
2011-05-04, 19:00
Eller i alla fall alla bra :confused:

JB12K
2011-05-04, 19:01
Att dom missat en sådan pärla är naturligtvis oförlåtligt. Bara att reklamera.

hahavaffan
2011-05-04, 19:04
Är det inte denna då?
http://open.spotify.com/album/7KmBBdhWW33xFdfaoV0iVv

Akerhage
2011-05-04, 19:06
grooveshark.com har den....kommer nog använda det mer nu när spotify har sin 10h-gräns

Ame
2011-05-04, 19:06
Suger! Har köpt unlimited och trodde jag skulle få alla låtar :(

Den finns ju visst?

JB12K
2011-05-04, 19:09
Verkar som den finns. Inte i originalversionen dock

Lando
2011-05-04, 19:12
"Alla låtar"????

"Dom bra"??? (som Mr Vain då?)

Pirko
2011-05-04, 19:13
Finns massvis med underbar musik som inte finns på Spotify, tyvärr.

dared
2011-05-04, 19:44
haha skön tråd!

Mr Vain rockar:D :hbang: :thumbup:

Tricklew
2011-05-04, 19:47
Finns knappt någon Bob Dylan heller, en klar miss.

MasterChief
2011-05-04, 19:48
Den är ingen miss eller liknande när saker och ting saknas på Spotify. De har helt enkelt inte fått tillstånd av alla att lägga upp musiken. Metallica och Rammstein är två stora band som saknas till exempel.

Men det finns ju typ 10 miljoner låtar så något borde ju passa kan man tycka.

Torwald
2011-05-04, 19:52
http://paradoxdgn.com/junk/avatars/trollface.jpg

?

Spartansk
2011-05-04, 19:54
I want it now!

hahavaffan
2011-05-04, 20:03
[IM1G]http://paradoxdgn.com/junk/avatars/trollface.jpg[/IMG]

?Dessvärre inte, tror jag :(

Pepparkakssmurfen
2011-05-04, 20:13
Spotify har börjat suga jävligt hårt nu sen de ändrade allt. *gah!*

Tricklew
2011-05-04, 20:14
49kr i månaden är inte en stor summa för någon i Sverige.

kottovic
2011-05-04, 20:15
Sportify suger verkligen, gillar man ex pudelrock från 70-80 så blir man bra överraskad när det mesta är nyinspelningar. Uselt!

Pepparkakssmurfen
2011-05-04, 20:17
49kr i månaden är inte en stor summa för någon i Sverige.


4 Lidl-kvarg ffs!

vicarious
2011-05-04, 21:27
Alla Amon Amarths album finns inte.

Metallica saknar man ju också.

Betala för spotify? Aldrig i livet.

MasterChief
2011-05-04, 21:56
Alla Amon Amarths album finns inte.

Metallica saknar man ju också.

Betala för spotify? Aldrig i livet.

Tänk, när jag växte upp så fick man tio låtar på en skiva för 200kr. Man var lycklig som en tupp i en vecka efter varje ny platta man köpte.

Idag har man via tex Spotify miljoner med plattor bara en knapptryckning ifrån och man kan nå dem överallt. Det går även att lägga in sin övriga datorbaserade musik i Spotify om det något som saknas (tex Metallica). Sen säger folk att det är för dyrt?! WTF?! :confused:

The_RobRoy
2011-05-04, 22:01
Tänk, när jag växte upp så fick man tio låtar på en skiva för 200kr. Man var lycklig som en tupp i en vecka efter varje ny platta man köpte.

Idag har man via tex Spotify miljoner med plattor bara en knapptryckning ifrån och man kan nå dem överallt. Det går även att lägga in sin övriga datorbaserade musik i Spotify om det något som saknas (tex Metallica). Sen säger folk att det är för dyrt?! WTF?! :confused:

Det var bättre för.. ..eller ehh jag menar.. ..folk var bättre förr ;)

ceejay
2011-05-04, 22:22
Tänk, när jag växte upp så fick man tio låtar på en skiva för 200kr. Man var lycklig som en tupp i en vecka efter varje ny platta man köpte.

Idag har man via tex Spotify miljoner med plattor bara en knapptryckning ifrån och man kan nå dem överallt. Det går även att lägga in sin övriga datorbaserade musik i Spotify om det något som saknas (tex Metallica). Sen säger folk att det är för dyrt?! WTF?! :confused:
hörrö gubbstrutt!!! det är andra tider nu!:Virro;)

Piranha
2011-05-04, 22:27
Varför är inte månen gjord av ost?

Var kommer alla bananflugor ifrån?


Jag kan leta, jag har den på kasett nånstans........

MasterChief
2011-05-05, 08:45
Detta är väl originalet?

http://open.spotify.com/track/75feowcv6hkcLYsNWGEpR0

hahavaffan
2011-05-05, 08:51
Tänk, när jag växte upp så fick man tio låtar på en skiva för 200kr. Man var lycklig som en tupp i en vecka efter varje ny platta man köpte.

Idag har man via tex Spotify miljoner med plattor bara en knapptryckning ifrån och man kan nå dem överallt. Det går även att lägga in sin övriga datorbaserade musik i Spotify om det något som saknas (tex Metallica). Sen säger folk att det är för dyrt?! WTF?! :confused:Ja, det är faktiskt en fantastisk tjänst som är så inihelvetesjävla värd pengarna.

Silveta
2011-05-05, 08:56
jag har betalt för spotify sen det släpptes och kommer fortsätta med det, även om tjänsten inte är perfekt så är tanken utopisk!

Kwon
2011-05-05, 08:57
Här får du då Spotify vägrar!

Calling Mister Radar, Calling Mr Ron tyckte vi de sjöng på den tiden
cvgUdrzGNys

Detta var min Culture Beat-favorit på den tiden...
mODky04ggv8

GOTTA LOVE THE 90s!

mikaelj
2011-05-05, 09:05
Jag har skivan (Serenity) hemma, om du vill låna.

mij82
2011-05-05, 09:13
Kalla mig gärna snål, men varför betala (ens 49:-/månad) när jag kan få det för (än så länge) 0:-/mån via http://grooveshark.com/ ?

Torwald
2011-05-05, 09:20
Kalla mig gärna snål, men varför betala (ens 49:-/månad) när jag kan få det för (än så länge) 0:-/mån via http://grooveshark.com/ ?

För att grooveshark är sämst?

Har aldrig fattat hur folk hellre lyssnar på låtar där albumen har en totalt random sortering (20 album med samma namn och olika antal låtar på), i många fall värdelös ljudkvalité och ingen normalisering av ljudnivåer över huvud taget. Lägg till det att det inte funkar på mobilen, och jag fattar helt enkelt inte.

Spotify kostar fan som en cola och en center på pressbyrån.

Kurash
2011-05-05, 09:22
Kalla mig gärna snål, men varför betala (ens 49:-/månad) när jag kan få det för (än så länge) 0:-/mån via http://grooveshark.com/ ?

Du är snål. Och du får inte "det". Du får "meh".

Akerhage
2011-05-05, 09:23
För att grooveshark är sämst?

Har aldrig fattat hur folk hellre lyssnar på låtar där albumen har en totalt random sortering (20 album med samma namn och olika antal låtar på), i många fall värdelös ljudkvalité och ingen normalisering av ljudnivåer över huvud taget. Lägg till det att det inte funkar på mobilen, och jag fattar helt enkelt inte.

Spotify kostar fan som en cola och en center på pressbyrån.

Håller med dig här iof! Fast spotify var ju en gratistjänst innan. Och jag tycker iaf de kunde behållt det som det var innan och inte "tvingat" folk att köpa tjänsten som de nästan gör nu med sin limit.

Tryman
2011-05-05, 09:26
Tänk, när jag växte upp så fick man tio låtar på en skiva för 200kr. Man var lycklig som en tupp i en vecka efter varje ny platta man köpte.

Idag har man via tex Spotify miljoner med plattor bara en knapptryckning ifrån och man kan nå dem överallt. Det går även att lägga in sin övriga datorbaserade musik i Spotify om det något som saknas (tex Metallica). Sen säger folk att det är för dyrt?! WTF?! :confused:

+1

Det var bättre för.. ..eller ehh jag menar.. ..folk var bättre förr ;)

Bortskämda och snika är dagens ungdom...

Kalla mig gärna snål, men varför betala (ens 49:-/månad) när jag kan få det för (än så länge) 0:-/mån via http://grooveshark.com/ ?

Ja, du är snål.

J.V
2011-05-05, 09:27
Håller med dig här iof! Fast spotify var ju en gratistjänst innan. Och jag tycker iaf de kunde behållt det som det var innan och inte "tvingat" folk att köpa tjänsten som de nästan gör nu med sin limit.Fast då hade de ju förmodligen varit tvungna att göra Spotify lika dåligt som Grooveshark. Livet kan inte vara gratis, acceptera det snålpittar.

I takt med att fler betalar kan de ju dessutom göra tjänsten ännu bättre, mata in ännu mer musik osv. Hade alla som använt Spotify betalat hade vi kanske fått se Metallica där.

Torwald
2011-05-05, 09:30
Håller med dig här iof! Fast spotify var ju en gratistjänst innan. Och jag tycker iaf de kunde behållt det som det var innan och inte "tvingat" folk att köpa tjänsten som de nästan gör nu med sin limit.

Spotify var en reklamfinansierad tjänst, inte en gratistjänst.

Jag fattade inte hur folk stod ut med den idiotiska reklamen stup i kvarten heller, så I rest my case...

Minimjölk
2011-05-05, 09:47
Spotify är jävligt bra överlag men just avsaknaden av vissa skivor har tidigare gjort mig lite meeeh, när jag numera kan komplettera med min egen musik, gamla pressningar, annan bitrate etc. är det kanon.
Jag tillhör de som faktiskt har 99% av alla musik jag någonsin vill lyssna på i tryggt förvar hemma på disk. Däremot är ju Spotify grymt smidigt vad det gäller ny musik.

Jag vill inte berätta hur många timmar jag lagt ned på att köpa/rippa skivor, få till rätt omslag, sortera musik, säkerhetskopiera. Sedan får man ju lägga till kostnaden med och arbetstiden, att jag har en dator (numera NAS) på 24/7. Räknar jag på det så är 99kr/mån grymt bra.

Pga att jag har all musik själv och man aldrig vet vilken vända Spotify tar framöver ser jag det dock som ett komplement för at tleta musik till min egen samling. Skulle däremot spotify funnit när jag började köpa skivor hade jag garanterat tänkt om.

Minimjölk (med över 4000 CDs (numera magasinerade) och LP-skivor)

Torwald
2011-05-05, 09:49
Kalla mig fanboi alltså, men jag använder spotify säkert 10 timmar om dagen i SNITT. Det är det bästa som har hänt sedan hjulet, punkt.

rooz
2011-05-05, 09:51
Funkar GS i telefoner?

(Utan internet)

mij82
2011-05-05, 10:05
För att grooveshark är sämst?

Har aldrig fattat hur folk hellre lyssnar på låtar där albumen har en totalt random sortering (20 album med samma namn och olika antal låtar på), i många fall värdelös ljudkvalité och ingen normalisering av ljudnivåer över huvud taget. Lägg till det att det inte funkar på mobilen, och jag fattar helt enkelt inte.

Spotify kostar fan som en cola och en center på pressbyrån.

Visst, det är inte perfekt, men efter att jag lagt det jag lyssnar på i spellistor så är det exakt lika smidigt, för ingen summa alls. Ljudkvalitén kan jag dessvärre inte uttala mig om då min 15 år gammla microstereo inte är riktigt rätt för att bedöma ljudkvalité, men vi säger såhär, det är alldeles gott nog för den utrustning jag har nu.
Jodå, det finns till mobilen också, men då får man inte vara så snål som jag är, till mobilen så kör jag Audiogalaxy, säkert apsunkig kvalité men jag är ingen utmanare i Guldörat http://www.youtube.com/watch?v=uKWm9926NMU ;)

Du är snål. Och du får inte "det". Du får "meh".

Tack. :)


Ja, du är snål.

Tack, är man från småland så är man! ;)

I stort handlar det väl om att jag inte är så förtjust i idén att hyra min musik, men tro mig jag tycker att Spotify är en grym tjänst, men sålänge jag kan lyssna på samma musik i en kvalité som är god nog för mig till en lägre kostnad så kommer jag att göra det.

Trisse
2011-05-05, 11:25
Tur att man har What.cd :D