handdator

Visa fullständig version : bäst passande gym produkter


Karre gfx
2011-05-04, 18:05
Hej,.

jag är en kille som väger 74 kg och är 1,77 cm lång :)
jag vill ha hjälp med några produkter jag kan ta efter träning osv ..

jag kollade runt på Gymgro... olika produkter, fattade inte vad jag skulle ha exakt :/

asså jag vill bygga kroppen på bästa sättet med några produkter som hjälper bra till mig som är 74 kg ..

jag kör just nu på Gainer pro :)

någon som vet någon annan eller något man bör lägga till också för att få ännu bättre resultat ? :)

Tack =)

frong
2011-05-04, 18:06
Mjölk
Kött
Ris
Potatis
Pasta
Nötter

Karre gfx
2011-05-04, 18:08
okej :)

men någon produkt jag kan köpa ?

Fugly
2011-05-04, 18:12
Kosttillskott är skit, det enda som jag kan tycka är värt är PWO. Slösa inte pengar på sånt, kör bara på vanlig mat i stor mängd + träning + sova + ??? = profit!

Karre gfx
2011-05-04, 18:14
vad är pwo ?

rooz
2011-05-04, 18:18
vad är pwo ?

Pre Workout

En produkt som ska få dig lite extra taggade/ pigg till passet och bättre fokus & pump under det.

Sundqvist
2011-05-04, 18:20
pwo är skit enligt mig, ett gäng koffein tabs sen kötta, möjligen eaa+bcaa :)

kettlebellGuden
2011-05-04, 18:28
Jag är rätt förtjust i EAA, vassleprotein, och kreatin. Men självklart är bra mat och träning A och O.

coolboynesko
2011-05-04, 18:33
protein+bra mat+mycket sömn+bra träningsprogram= biff!

Karre gfx
2011-05-04, 18:44
Tack för hjälpen alla! När jag ändå håller på, vilka är dem bästa övningarna o köra? Jag vill få stora muskler"

kettlebellGuden
2011-05-04, 18:46
Tack för hjälpen alla! När jag ändå håller på, vilka är dem bästa övningarna o köra? Jag vill få stora muskler"

Humor.. så fort tråden är flyttade kommer en fråga om träning.

Det diskuteras fram å tillbaka vad som är bäst. pröva nybörjarprogrammet eller starting strength.

Bwall
2011-05-04, 18:49
Kosttillskott är skit, det enda som jag kan tycka är värt är PWO. Slösa inte pengar på sånt, kör bara på vanlig mat i stor mängd + träning + sova + ??? = profit!

Vassle? Billigt protein och smidigt efter träning!

Inge Enveten
2011-05-04, 19:14
möjligen eaa+bcaa :)

Varför både och?

Mollestam
2011-05-04, 19:18
Varför både och?

För att bli grofv.

herrståtlig
2011-05-04, 19:58
Kosttillskott är skit, det enda som jag kan tycka är värt är PWO. Slösa inte pengar på sånt, kör bara på vanlig mat i stor mängd + träning + sova + ??? = profit!

Nej, det är individuellt.

Inge Enveten
2011-05-04, 20:13
Kosttillskott är skit, det enda som jag kan tycka är värt är PWO. Slösa inte pengar på sånt, kör bara på vanlig mat i stor mängd + träning + sova + ??? = profit!

Om du bor hemma hos mamma och hon betalar för all din mat och du inte har någon respekt för familjekassan, då är kosttillskott så som proteinpulver kanske skit ja

coolboynesko
2011-05-04, 20:51
Kosttillskott är skit, det enda som jag kan tycka är värt är PWO. Slösa inte pengar på sånt, kör bara på vanlig mat i stor mängd + träning + sova + ??? = profit!

Jaså, hur är de med Kreatin? Tycker du jag ska äta ett kg kött varje dag för att få i mig 5g kreatin per dag?

vicarious
2011-05-04, 21:14
Kosttillskott är skit, det enda som jag kan tycka är värt är PWO. Slösa inte pengar på sånt, kör bara på vanlig mat i stor mängd + träning + sova + ??? = profit!

Om något så är det väl PWO som är skit, om det är såna färdigblandade du syftar på. Betala för ett par verksamma ingredienser och sen en massa utfyllnadsskit och ett häftigt märke & burk.

pwo är skit enligt mig, ett gäng koffein tabs sen kötta, möjligen eaa+bcaa :)

Varför eaa och bcaa?

Nej, det är individuellt.

Vadå individuellt?

Crocker
2011-05-04, 21:44
Nej, det är individuellt.
Va? Hur menar du då

herrståtlig
2011-05-04, 23:24
Vadå individuellt?

Va? Hur menar du då

Jag menar på det att alla har vi olika förutsättningar på många plan. En del är i behov av kosttillskott mer än andra. Så att säga att det är skit, det köper jag inte. Dock är det inget magiskt heller.. Det är min personliga reflektion.

vicarious
2011-05-05, 06:43
Jag menar på det att alla har vi olika förutsättningar på många plan. En del är i behov av kosttillskott mer än andra. Så att säga att det är skit, det köper jag inte. Dock är det inget magiskt heller.. Det är min personliga reflektion.

Alla äter vi olika kanske, men att våra kroppar skulle fungera såpass olika att kosttillskott skulle vara "individuellt" låter lite konstigt.

Silveta
2011-05-05, 07:13
Alla äter vi olika kanske, men att våra kroppar skulle fungera såpass olika att kosttillskott skulle vara "individuellt" låter lite konstigt.

Jag tror att han menar att alla inte har tid, ork, intresse att sätta sig in i exakt hur mkt kroppen behöver och då underlättar många kosttillskott.

Själv trycker jag EAA före och efter träning samt kreatin och vassle resten av dagen då jag vet att jag inte får i mig tillräckligt med protein annars.

vicarious
2011-05-05, 07:42
Jag tror att han menar att alla inte har tid, ork, intresse att sätta sig in i exakt hur mkt kroppen behöver och då underlättar många kosttillskott.

Själv trycker jag EAA före och efter träning samt kreatin och vassle resten av dagen då jag vet att jag inte får i mig tillräckligt med protein annars.

Mja jag förstår hur du menar fast då handlar det ju egentligen inte om att behovet rent fysiologiskt är större. Så tolkade jag det. Jag förstår hur du menar.

Inge Enveten
2011-05-05, 08:11
För att bli grofv.

Du kommer inte odla en biceps ur pannan därför att du använder både bcaa och eaa jämfört med om du bara använt det ena eller det andra

Bjern
2011-05-05, 08:15
Om något så är det väl PWO som är skit, om det är såna färdigblandade du syftar på. Betala för ett par verksamma ingredienser och sen en massa utfyllnadsskit och ett häftigt märke & burk.


1+, PWO är det absolut sista du borde köpa, om du nu måste ha det. Jag kör Vassle, BCAA och Koffein.

Linjedomarn
2011-05-05, 16:02
Det ända jag köper är gainer och pwo. Såklart att blanda egen shake eller ta med mat till träningen är bättre och kanske billigare så har jag pressat schema och då är det lättare att bara ha pulver. När det kommer till pwo så är en del grejer skit men du får testa dig fram och se vad som funkar för dig.

Fugly
2011-05-05, 17:36
Om du bor hemma hos mamma och hon betalar för all din mat och du inte har någon respekt för familjekassan, då är kosttillskott så som proteinpulver kanske skit ja

Jaså, hur är de med Kreatin? Tycker du jag ska äta ett kg kött varje dag för att få i mig 5g kreatin per dag?

Om man inte vet vad kosttillskottet gör utan bara vill bli ''grovf'' så tycker jag inte att man ska ta kosttillskott.

Inge Enveten
2011-05-05, 17:39
Om man inte vet vad kosttillskottet gör utan bara vill bli ''grovf'' så tycker jag inte att man ska ta kosttillskott.

Baskunskaper inom kosttillskott kan man läsa till sig under en slö dag, utan problem. Men visst, det du skrev stämmer likväl.