handdator

Visa fullständig version : Skinnyfat biffar till sig!


Skinnyfat
2011-05-04, 15:42
Tja!
Tänkte att det skulle vara kul att föra en träningsjournal nu när jag har bestämt mig för att få lite kött på benen, så jag kan titta tillbaka på mina eventuella framsteg och på så sätt hålla motivationen och drivet på topp!
Om ni inte vill läsa en massa om min tråkiga bakgrund så hoppa över följande stycke:

Här kommer en snabb genomgång om min bakgrund:
Under mina tidiga tonår och fram tills för 2 år sedan var jag relativt överviktig med 90 kilo på mina 174 cm. En dag bestämde jag mig för att gå ner i vikt.
Detta genomfördes utan större problem och efter 12 månader med att käka som en myra och träna som en häst hade jag tappat ungefär 40 kilo.

Den extrema viktnedgången och dåliga kosten satte mig verkligen på pottan vill jag lova, efter ett besök hos min distriktsläkare blev jag remiterad till psykiatrivårdens ätstörningsenhet. Efter ett antal undersökningar blev jag diagnoserad med Anorexia.

Efter en lång och JÄVLIGT jobbig behandling med viktuppgång, måltidshjälp, gruppterapi, KBT, matkunskap, sjukgymnastik blev jag fri från diagnosen. Men begreppet "frisk" är väldigt svårt då det kan liknas med att vara nykter alkoholist.

Anyhow, nu blev det ganska långt i alla fall men jag kände att det var lika bra att printa ner det.

Nu till själva Träningsjournalen!

Jag kommer köra efter SL 5x5 programmet som jag blivit tipsad om för att bygga upp en bra grundstryka samt bygga muskler.
Här kommer mina start stats:

Längd: 174cm
Vikt: ca 57kg

Vågar inte ge mig på några mätningar av diverse kroppsdelar då detta käns som en stor "trigga tankar-faktor"

Mål: Öka i vikt till ca: 65kg samt få en fungerande, stark och snygg kropp.

larsson6
2011-05-04, 15:49
Kul att du startar journal!:) Jävligt jobbigt verkar du haft det genom åren som du skrev, men grymt bra jobbat att ta dig ur det!

kämpa på nu, ska följas!:thumbup:

Skinnyfat
2011-05-04, 15:49
Första dagen på gymmet:

Jag fick kämpa på som bara den men nog gick det alltid!
Började som rekommenderat med bara stången som väger ca 20 kilo (?),
utom vid Stångrodd då jag la på 5 kg *flex*

Här har vi hela passet:

Knäböj: 5x5 á la 20kg.
Bänkpress: 5x5 á la 20kg.
Stångrodd: 5x5 á la 25kg.

Inga misslyckanden än så länge men nog fan var det jobbigt alltid, snacka om att jag måste ha förtvinade muskler ;) Det ända som jag inte ens behövde anstänga mig för var bänkpressen.

På Fredag är det dax att öka vikterna. Jag är jävligt spänd på hur det kommer gå *rolleyes*

Skinnyfat
2011-05-07, 08:06
Jag trodde ALDRIG att jag skulle klara ens ett halvt knäböj på detta pass,
fick sådan okristligt överjävlig träningsvärk i benen efter i Onsdags.
Men det gick trots allt ganska bra! Lite osäker på om jag verkligen utövar rätt teknik på just knäböjen dock, ska fråga om någon kunnig på gymmet kan spana på min teknik på måndag.

Hur fel teknik jag än har så kan jag lova att det TAR :cool:

Dagens pass:

Knäböj: 5x5 á la 22,5kg.
Stående Militärpress: 5x5 á la 20kg.
Marklyft: 1x5 á la 40kg.

Känns fortfarande som att jag skulle vilja lägga till lite mage och armar,
Men jag ska försöka strunta i det och följa programmet till punkt och pricka!

14K
2011-05-07, 10:14
Ska bli kul o följa, kör själv SL 5x5 med.

Skinnyfat
2011-05-09, 15:34
Helt klockrent pass utan misslyckanden! :hbang:
Äter som en gud och motivationen kunde inte varit bättre!
Frågan är ju bara hur länge jag kommer kunna fortsätta öka med 2,5 kg per pass innan det blir för tungt...

Dagens pass:

Knäböj: 5x5 á la 25kg.
Bänkpress: 5x5 á la 22,5kg.
Stångrodd: 5x5 á la 27,5kg.

Känns fortfarande som att jag lätt skulle kunna köra lite mage + armar på detta men kämpar fortfarande med att hålla mig till schemat.

PEACE!

the_matsson
2011-05-09, 17:52
Nu hittade jag journalen! :) Kul att du startade en!

Jäkligt bra att du börjar med Stronglifts! Ett helt perfekt program att såväl börja med, och även helt okej att köra hela ens träningskarriär! ;) Jag själv tränar på ungefär samma sätt (Böj, bänk, mark, militärpress) men gör bara mindre ändringar nån gång per årstid för att det ska fortsätta vara skoj.

Gött att se att du börjar lågt också. Jag tror att om du äter så att du ligger på i alla fall ett litet överskott varje dag (det hoppas jag du gör! :)) så kommer du kunna öka 2.5 kg/vecka rätt länge. Sen vet du att om du misslyckas så är det ju bara att kapa vikten med 80-90 % någonting och fortsätta uppåt sedan.

Angående utförande så kan det vara lite knepigt i början, framförallt med knäböj som förutsätter att man är lite smidig, vilket man oftast inte är om man har suttit på en stol 8 timmar om dagen i några år ;) Ifall du misstänker att du har lite kass rörlighet så är det en bra idé att redan nu börja stretcha baksida lår, höftböjare, och vader som är de tre vanligaste ställena där man är så stel att det sätter käppar i hjulet för en!

Jag hoppas du läst guiderna för hur man utför övningarna på Stronglifts hemsida, de har riktigt bra instruktioner. Sen finns det mängder med bra youtube-videos också! Vill du ha synpunkter på ditt utförande så rekommenderar jag verkligen att filma! Det är ganska ögonöppnande att se hur man faktiskt rör sig när man tränar, dessutom finns det massor av folk här som är bra på att hjälpa en göra rätt!

the_matsson
2011-05-09, 17:54
Angående att köra armar och mage: så länge du först genomför det riktiga passet så är det ju bara att slänga in en övning för biceps efteråt, 3 set x 10 reps till exempel. Men jag tror att om du tränar enligt SL och äter på lite så kommer dina armar suga åt sig näring som svampar ändå!

lurk
2011-05-09, 18:17
Detta ska bli skoj att följa. Ska bli spännande att se dina framsteg då du verkligen börjar med bara stången(vilket man egentligen ska i sl5x5).

Lycka till och kämpa på.

Skinnyfat
2011-05-09, 18:54
Tack så mycket! Blir fett peppad av era kommentarer!

Jag hoppas du läst guiderna för hur man utför övningarna på Stronglifts hemsida, de har riktigt bra instruktioner. Sen finns det mängder med bra youtube-videos också! Vill du ha synpunkter på ditt utförande så rekommenderar jag verkligen att filma! Det är ganska ögonöppnande att se hur man faktiskt rör sig när man tränar, dessutom finns det massor av folk här som är bra på att hjälpa en göra rätt!

Har lusläst varenda "guide" jag kunnat komma över angående övningarna som ingår i SL 5x5, men det vore kanske en idé att filma! Ska överväga det :)

Angående att köra armar och mage: så länge du först genomför det riktiga passet så är det ju bara att slänga in en övning för biceps efteråt, 3 set x 10 reps till exempel. Men jag tror att om du tränar enligt SL och äter på lite så kommer dina armar suga åt sig näring som svampar ändå!

Jag tror jag ska köra igång med lite 10x3 övningar på Onsdag!
Kan även tillägga att jag käkar på rätt bra. Har lastat på med mycket mer Protein till alla måltider + en proteinshake innan läggdax och en direkt efter gymmet för att få i mig tillräckligt med protein ;)

Så man hoppas ju att det ska "suga åt sig" :cool:

the_matsson
2011-05-09, 19:08
Har lusläst varenda "guide" jag kunnat komma över angående övningarna som ingår i SL 5x5, men det vore kanske en idé att filma! Ska överväga det :)

Gör det :) I början kan det lätt räcka med att bara filma för egen del. När man ser sig på film först så blir reaktionen ofta "oh shit är det SÅ jag gör??" och man fixar till det fort som ögat. Är senare det kan vara värt att höra vad andra tycker.


Jag tror jag ska köra igång med lite 10x3 övningar på Onsdag!
Kan även tillägga att jag käkar på rätt bra. Har lastat på med mycket mer Protein till alla måltider + en proteinshake innan läggdax och en direkt efter gymmet för att få i mig tillräckligt med protein ;)

Så man hoppas ju att det ska "suga åt sig" :cool:

Okej, men se då till att du inte skippar något av det riktiga passet! Helst ska du ju vara så trött att du inte orkar med något mer än 3x10 på som mest en liten övning efteråt. Personligen brukar jag vara för trött efter jag har kört mina en eller två stora övningar för passet. Men 3x10 bicepscurl med stång kan du ju slänga in innan du lämnar gymmet kanske!

Och kosten låter jäkligt bra! Kommer bli grymt fint det här! :thumbup:

Skinnyfat
2011-05-11, 16:47
Störtskönt pass idag!
Fortfarande inget fail på en enda övning *flex*
Hädanefter kommer jag troligtvis lägga in någon fler övning utöver det som ingår i SL 5x5. Kommer dock köra programmets övningar först och främst.

Dagens pass:

SL 5x5:
Knäböj 5x5 á la 27,5kg.
Stående Militärpress 5x5 á la 22,5kg.
Marklyft 1x5 á la 45kg.

Övrigt:
Stångcurl 3x10 á la 15kg
Liggande tricepsextention 3x10 á la 10kg

Fick kämpa på ordentligt med Militärpressen men annars gick det som en dans!
Motivationen är fortfarande på topp och det är riktigt kul att ständigt överraska sig själv med mer tyngder för varje pass!

CharlieBB
2011-05-11, 17:00
Kör själv med SL 5x5, bra och roligt program! Har dock inte gått upp ngt i vikt än :P men det har inte med träningen att göra.

Själv brukar jag lägga till några skivstångs curl för biceps efter bänk passet om jag orkar, eller några dips.

the_matsson
2011-05-11, 20:16
Shit vad kul det är att se att du köttar på! :)

Ser bra ut, snart är du redan 50% starkare i många övningar! :)

Bra att du har fokus på SL-övningarna, kan lova dig att det är de som ger mest bang for the buck så att säga.

Skinnyfat
2011-05-11, 20:36
CharlieBB: Kör själv med SL 5x5, bra och roligt program! Har dock inte gått upp ngt i vikt än :P men det har inte med träningen att göra.

Det är riktigt kul! Jag ska väga mig på fredag så i samband med träningsrapporten kommer en viktupdate ;)

the_matsson: Shit vad kul det är att se att du köttar på!

Ser bra ut, snart är du redan 50% starkare i många övningar!

Ja, det är ju helt jävla otroligt... Trodde ALDRIG att det skulle vara möjligt för mig, men det har gått som på räls hittills :)

CoKEmaN
2011-05-12, 09:17
Prenumererar nu, hoppas det fortsätter gå bra! :)

Skinnyfat
2011-05-13, 14:40
Fredag den 13:e började ju bra... Vågen har pajjat så jag kan tyvärr inte pejla vikten.

Anyhow, ännu ett härligt pass på gymmet, även denna gång utan några fails :D
Stångrodden får jag fortfarande kämpa på som fan för att klara av, men tjurskallig som man är så gick det vägen.

Dagens pass:

SL 5x5:
Knäböj 5x5 á la 30kg.
Bänkpress 5x5 á la 25kg.
Stångrodd 5x5 á la 30kg.

Övrigt:
Underarmscurl med hantel: 3x10 á la 7kg.
Provade även någon mysko maskin som riktade in sig på magen,
kommer inte göra det igen -.-'

Får hoppas att jag lyckas laga vågen så jag kan uppdatera vikten snarast möjligt! Nu blir det härligt med ett par vilodagar över helgen :cool:

the_matsson
2011-05-13, 14:59
Kul att se stadiga ökningar, fortsätt så här! :D Ska bli kul att se hur långt du kan fortsätta lassa på utan att behöva sänka! Sen är det bara att plocka av till 80-90 % och köra på uppåt igen!

Skinnyfat
2011-05-16, 15:17
VE OCH FASA VAD MILITÄRPRESSEN VAR JOBBIG IDAG!
I övrigt så var det ett lika härligt pass som vanligt, inga misslyckanden denna gång heller :D

Nu vet jag inte om det är hjärnspöken eller inte, men jag tycker mig se en del förändringar i speglarna på gymmet *flex*

Dagens pass:

SL 5x5:
Knäböj 5x5 á la 32,5kg.
StåendeMilitärpress 5x5 á la 25kg.
Marklyft 5x5 á la 50kg.

Övrigt:
Stångcurl 3x10 á la 15kg.
Pushdown 3x10 á la 12,5kg.

Inom vilken tidsram efter avslutat pass bör jag egentligen få i mig en ordentlig måltid? Idag t.ex var jag klar runt kl. 15:00, tog en proteinshake direkt efter passet men kommer inte få i mig middag förrän runt 17-17:30.

Anyhow, störtskönt att det fortfarande går framåt!

Robban10
2011-05-16, 15:37
Härligt att se en till SL5x5:are som börjar med stången!! :D

Kommer definitivt att följa denna journal.

Lycka till! :)

the_matsson
2011-05-16, 17:33
Inom vilken tidsram efter avslutat pass bör jag egentligen få i mig en ordentlig måltid? Idag t.ex var jag klar runt kl. 15:00, tog en proteinshake direkt efter passet men kommer inte få i mig middag förrän runt 17-17:30.

Anyhow, störtskönt att det fortfarande går framåt!

En proteinshake efteråt är skitbra! Så länge du tar den så är det inte så himla noga om det tar ett tag innan du får i dig mat, men det är såklart alltid bättre ju närmare det sker. Men som sagt, tar du en shake direkt efter och sen äter efter 2-2.5 timme så är det allt ingen fara! :)

Ja, sjukt kul att följa, jag är riktigt imponerad ska jag säga!



Nu vet jag inte om det är hjärnspöken eller inte, men jag tycker mig se en del förändringar i speglarna på gymmet *flex*

Man ska veta att byggandet av en stark, snygg och hållbar kropp är ett långt projekt, men det händer väldigt mycket i början också! Så undernärd som din kropp måste ha varit kan jag tänka mig att du kommer få jävligt bra resultat en bra tid framöver! Så keep up the good work! :)

Skinnyfat
2011-05-16, 17:53
Härligt att se en till SL5x5:are som börjar med stången!!

Kommer definitivt att följa denna journal.

Lycka till!

Tack så mycket!

Man ska veta att byggandet av en stark, snygg och hållbar kropp är ett långt projekt, men det händer väldigt mycket i början också! Så undernärd som din kropp måste ha varit kan jag tänka mig att du kommer få jävligt bra resultat en bra tid framöver! Så keep up the good work!

Du är en jävel på att peppa du!
Vare sig du gör det medvetet eller inte ;)
Tack för svaret om maten också, då slipper jag nojja framöver

the_matsson
2011-05-16, 22:00
Du är en jävel på att peppa du!
Vare sig du gör det medvetet eller inte ;)
Tack för svaret om maten också, då slipper jag nojja framöver

Haha, bra det ;) Ja, nä, det är lätt att fokusera för mycket på detaljer, när det är så mycket viktigare att bara bygga upp en träningsrutin. Dvs försöka ta sig iväg till gymmet även om man har ont om tid/det regnar/osv.

Skinnyfat
2011-05-17, 18:25
Har fixat vågen!
Dock är jag lite osäker på om jag borde väga mig 1 gång i veckan som jag tänkt från början eller inte... Är lite rädd att det ska trigga någonting, det blir nog så att jag struntar i att väga mig och bara köttar på.

Det känns bäst för stunden så jag kör nog på det.

the_matsson
2011-05-17, 19:34
Har fixat vågen!
Dock är jag lite osäker på om jag borde väga mig 1 gång i veckan som jag tänkt från början eller inte... Är lite rädd att det ska trigga någonting, det blir nog så att jag struntar i att väga mig och bara köttar på.

Det känns bäst för stunden så jag kör nog på det.

Med tanke på din historia så tycker jag det låter som en bra idé. :)

Själv kan jag säga att det är jäkligt sällan jag väger mig. Mina mål nu för tiden handlar nästan bara om att "jag vill ta den vikten, så och så många gånger, innan det datumet!"..

Skinnyfat
2011-05-18, 15:31
Idag gick allting nästan löjligt enkelt, nästan för enkelt :confused:
Inte så mycket mer att säga, så här kommer update.

Dagens pass:

SL 5x5:
Knäböj 5x5 á la 35kg.
Bänkpress 5x5 á la 27,5kg.
Stångrodd 5x5 á la 32,5kg.

Övrigt:
Underarmscurl med hantel: 3x10 á la 8kg.
Ett gäng situps (tappade räkningen)

Nu är det bara att vila fram tills på Fredag!
Fortfarande übermotiverad :thumbup:

Skinnyfat
2011-05-21, 07:44
Lite sen update men här kommer den iaf :)

Dagens pass:

SL 5x5:
Knäböj 5x5 á la 37,5kg.
StåendeMilitärpress 5x5 á la 27,5kg.
Marklyft 5x5 á la 55kg.

Övrigt:
Koncentrationscurl 3x10 á la 8kg.
Enarms hantelextention. 3x10 á la 5kg.

Går fortfarande framåt!
Käkade både Lunch och Middag ute så det blev lite fusk med käket.
Plus att jag tryckte 2-300 gram godis på kvällen :devil:, men det har jag fan förtjänat :thumbup:

Nu blir det vila över helgen och grillat ikväll! Tjohoo

CoKEmaN
2011-05-21, 08:47
27,5 i militärpress är ju grymt! :D

the_matsson
2011-05-23, 07:50
Bara att trycka i sig mat nu när vikterna ökar så fort! ;)

Sjukt bra jobbat, det går fort nu!

sudoo
2011-05-23, 10:20
En fråga bara, varför körde 5x5 i marklyft? Programmet specar ju 1x5 + uppvärmningsset, är det för att vikterna fortfarande är relativt låga?

I övrigt, keep up the good work! Riktigt inspirerande journal!

Skinnyfat
2011-05-23, 10:39
En fråga bara, varför körde 5x5 i marklyft? Programmet specar ju 1x5 + uppvärmningsset, är det för att vikterna fortfarande är relativt låga?

I övrigt, keep up the good work! Riktigt inspirerande journal!

Det är så enkelt förklarat som så: jag har fan skrivit fel xD
Jag har kört 1x5 varje gång och då inte inkluderat uppvärmning.
Tack för att du är fett uppmärksam!

Skinnyfat
2011-05-23, 15:35
Jävlar vad stångrodden börjar bli tung nu...
Har en känsla av att jag kommer faila på Fredag när det ska ökas ytterligare på just den övningen. Annars var det ett härligt pass!

Dagens pass:

SL 5x5:
Knäböj 5x5 á la 40kg.
Bänkpress 5x5 á la 30kg.
Stångrodd 5x5 á la 35kg.

Övrigt:
Underarmscurl med hantel: 3x10 á la 8kg.

Tror inte det finns så mycket mer att säga, förrutom att jag tror jag måste lasta på med lite mer käk eller dricka en shake till om dagen så det tar fart ordentligt ;)

Skinnyfat
2011-05-25, 15:21
"Karriärens" första fail!
Militärpressen på 30kg blev fan för mycket, klarade bara 2 reps på första settet innan jag insåg att det inte skulle gå... Plockade av till 27,5kg och körde mina 5x5, får försöka igen på Måndag med 30.

I övrigt var det ett kul pass!

Dagens pass:

SL 5x5:
Knäböj 5x5 á la 42,5kg.
StåendeMilitärpress 5x5 á la 27,5kg.
Marklyft 1x5 á la 60kg.

Övrigt:
Enarms hantelextention 3x10 á la 5kg.
Pushdown 3x10 á la 12,5kg.

Jag har kommit fram till att jag är GRYMT mycket svagare i vänster arm än i höger, det märktes VÄLDIGT tydligt när jag körde hantelextentions.

Robban10
2011-05-25, 17:51
Så jäkla avundsjuk på dina militärpressar, jag går nästan bara neråt i den. Ska köra det idag, så får jag se om jag kan öka igen. :D

Skinnyfat
2011-05-27, 15:42
Andra failen idag! *grr*
Stångrodden och Militärpressen är utan tvekan dom jobbigaste övningarna...

Hade mer energi än vanligt kvar efter basövningarna idag så jag köttade på lite extra ;)
Nu ska det faktiskt bli skönt med en extra dags vila över helgen!

Dagens pass:

SL 5x5:
Knäböj 5x5 á la 45kg.
Bänkpress 5x5 á la 32,5kg.
Stångrodd 2x5 á la 37,5kg. 3x5 á la 35.

Övrigt:
Stångcurl 3x10 á la 15kg
Underarmscurl med hantel: 3x10 á la 8kg.
Koncentrationscurl 3x10 á la 8kg.

Visst borde jag försöka på den misslyckade vikten vid nästa pass då denna övning är med?

Trevlig helg!:hbang:

CoKEmaN
2011-05-27, 16:12
Eftersom du klarade 5x5x35 förra gången så tycker jag du ska försöka på 37,5 igen nästa gång också, ja :) men det är bra att du stagnerat, då vet du ungefär hur stark du är, o kan börja bygga styrkan, fram hit har det väl varit mer att pröva sig fram till hur stark du är.. Så kände iaf jag :)

the_matsson
2011-05-27, 16:19
Hej! Har vart bortrest i veckan men nu är jag tillbaka! ;)

Inget farligt alls att du nått första failen i militärpress och stångrodd, vikterna börjar bli tunga där nu!

Styrkan varierar väldigt mycket med dagsformen, ibland är man betydligt starkare och piggare än andra dagar, och det är något man får lära sig acceptera även om det suger att ha en dålig träningsdag. Då är det mest bara att bita ihop, få passet gjort, sen hem och våldtäktsduscha! ;)

Nu inte sagt att det var just en dålig dag du hade, men hursomhelst tycker jag du ska pröva på höjningen nästa pass också för att se om du inte kan klämma ut en 2.5 eller 5 kg's höjning ytterligare innan du lastar av lite! Om det inte skulle gå nästa pass så tycker jag du ska plocka 5 eller 7.5 kg från de övningarna du failade på, och köra på igen. Medan vikterna är lättare kan du passa på att fokusera på bra teknik, och att skicka upp vikten så explosivt och snabbt du bara kan!

Skinnyfat
2011-05-29, 18:40
Ok! Försöker på dom högre vikterna nästa pass också... Failar jag igen antar jag att det är dax att plocka av lite.

Skinnyfat
2011-05-30, 15:31
Klarade nästan militärpressen idag!
Tror faktiskt att jag ska försöka mig på 30kg nästa pass också, för jag tror jag kan klämma dit den jäveln...

Dagens pass:

SL 5x5:
Knäböj 5x5 á la 47,5kg.
StåendeMilitärpress 5x4 á la 30kg. sista set blev 4/5 reps!
Marklyft 1x5 á la 65kg.

Övrigt:
Pushdown 2x10 á la 12,5kg, 3x10 á la 15kg.
Stångcurl 3x10 á la 15kg.

Denna vecka SKA bli AWESOME!!!:hbang:

CharlieBB
2011-05-30, 16:13
Klarade nästan militärpressen idag!
Tror faktiskt att jag ska försöka mig på 30kg nästa pass också, för jag tror jag kan klämma dit den jäveln...

Dagens pass:

SL 5x5:
Knäböj 5x5 á la 47,5kg.
StåendeMilitärpress 5x4 á la 30kg. sista set blev 4/5 reps!
Marklyft 1x5 á la 65kg.

Övrigt:
Pushdown 2x10 á la 12,5kg, 3x10 á la 15kg.
Stångcurl 3x10 á la 15kg.

Denna vecka SKA bli AWESOME!!!:hbang:

Bra jobbat med militärpressen :).

Får jag fråga, hjälper du till med bena när det blir tungt? Alltså att du böjar knäna lite och skjuter upp stången, så att säga..:)

Skinnyfat
2011-05-30, 16:41
Jag försöker verkligen att inte "fuska" med sviktande ben, så jag tror inte att jag gör det speciellt mycket... Kanske borde ta och filma för att vara på den säkra sidan :P

CharlieBB
2011-05-30, 17:15
Jag försöker verkligen att inte "fuska" med sviktande ben, så jag tror inte att jag gör det speciellt mycket... Kanske borde ta och filma för att vara på den säkra sidan :P

Haha, brukar bli så för mig det sista setet eller sista repsen :P.

Som du kan ser här på min dåliga film... http://www.youtube.com/watch?v=wzYvkTf2ssE

Skinnyfat
2011-05-30, 17:28
Jag kan tänka mig att jag gör något liknande när det börjar gå RIKTIGT tungt, men jag tror inte jag häver till riktigt lika mycket som du gjorde på dom 2 sista repsen

Skinnyfat
2011-06-01, 15:50
Fett king pass idag! Stångrodden gick hur lätt som helst... Dock upptäckte jag att jag råkat köra på 35 istället för 37,5... Så det får bli nästa gång! :D

Dagens pass:

SL 5x5:
Knäböj 5x5 á la 50kg.
Bänkpress 5x5 á la 35kg.
Stångrodd 5x5 á la 35kg.

Övrigt:
Underarmscurl med hantel: 1x10 á la 8kg. 2x10 á la 9kg.
Koncentrationscurl 3x10 á la 9kg.

Skinnyfat
2011-06-03, 10:33
Tråååååkig update:

Kommer troligtvis skippa träningen idag, känner mig inte helt 100 i kroppen eller i knoppen och dessutom är det ju långhelg...
Jag vet att jag är lite lat men vafan, jag känner bara för att njuta av livet långhelgen ut men god mat och massor och tid med mina nära och kära.

På måndag den 6:e juni, dvs nationaldagen är gymmet stängt så träningen kommer även utebli då. 1 veckas vila blir det på ett ungefär.

PEACE

CoKEmaN
2011-06-03, 14:07
Bra att vila ibland, se till att äta rätt nu bara så du inte tappar vikt eller nåt :)

Robban10
2011-06-03, 14:57
Precis, vila är bra ha ibland. Jag behövde det för några veckor sedan, och sen efter kändes allt mycket bättre. :D

Slarva inte med maten, och se till att komma iväg till gymmet på Tisdag eller Onsdag, så att du inte hoppar över det också. Väldigt lätt hänt.

Bra kämpat i övrigt! :D

Skinnyfat
2011-06-05, 12:58
Blir att skutta iväg till gymmet på antingen Tisdag eller Onsdag.
Om jag väntar tills på Onsdag är det ju bara att gå tillbaka till dom gamla rutinerna med Måndag/Onsdag/Fredag.

Eller skulle det gå att köra Tisdag/Onsdag/Fredag nästa vecka eller skulle det bli för tungt för kroppen?

Robban10
2011-06-05, 15:41
Jag hade kört Onsdag och Fredag. Alternativt Tisdag, Torsdag och Lördag.

Kör inte 2 dagar i rad, det blir för tungt. :D

Skinnyfat
2011-06-06, 15:54
SKIT VA SURT ATT GYMMET ÄR STÄNGT IDAG!
Är så grymt sugen på att träna, blir nog att köra Tisdag, Torsdag, Lördag denna vecka och börja om med Mån/Ons/Fre nästa vecka. Känns ju redan som att man krympt hur mycket som helst så man vill ju tillbaka till gymmet fort som attan!

Skinnyfat
2011-06-07, 17:06
Idag har jag äntligen fått träna igen, och jag har ta mig tusan SLAKTAT!!!
Körde enligt SL 5x5 idag som jag egentligen skulle igår. Tänkte klämma in ett pass imorgon också och då strunta i basövningarna för att låta musklerna vila och istället bara kötta på Biceps, underarmar och mage.

Det borde väll inte vara några problem om jag då väntar med nästa träningspass tills på Fredag och då följer SL 5x5 som vanligt igen?


Dagens pass:

SL 5x5:
Knäböj 5x5 á la 52,5kg.
StåendeMilitärpress 5x5 á la 30kg. :cool: (det gick)
Marklyft 1x5 á la 70kg.

Övrigt:
Pushdown 3x10 á la 15kg, 1x10 á la 17kg. :cool: (ökning här med)

Skinnyfat
2011-06-08, 15:33
Blev ett kort pass för Biceps och underarmarna idag bara :)
Fortsätter som vanligt enligt schemat på Fredag.

Dagens pass:

Övrigt:
Stångcurl 3x10 á la 15kg. 1x5 á la 20kg.
Underarmscurl med hantel: 3x10 á la 9kg. 1x7 á la 10kg.
Koncentrationscurl 3x10 á la 9kg.

kettlebellGuden
2011-06-09, 16:52
Den här blir det prenumeration på. Keep up the good work där!

zharz
2011-06-09, 17:06
Riktigt rolig läsning! Kommer definitivt att titta in här väldigt ofta! 5x5 är ett ruskigt bra program som jag själv har kört på två gånger! Är inne på min tredje period nu!

Lycka till med träning o allt!

limenka
2011-06-09, 19:04
Riktigt kul att följa din journal! Du har gjort riktigt bra framsteg! Fortsätt så här :D

Skinnyfat
2011-06-12, 12:37
Tack för peppen!

Har inte så mycket att säga om fredagens pass, bänkpressen börjar bli lite tung typ...

Dagens pass:

SL 5x5:
Knäböj 5x5 á la 55kg.
Bänkpress 5x5 á la 37,5kg.
Stångrodd 5x5 á la 37,5kg.

Övrigt:
Nada!

Skinnyfat
2011-06-13, 09:35
VARNING!

Följande inlägg skriver jag bara för att jag hoppas att det kan vara till någon nytta i framtiden, lättare att återkalla känslor o.d när jag kan läsa texten i det sammanhang den hör hemma.

Jag skiter i vem som väljer eller inte väljer att läsa detta, måste bara skriva ner det för min egen skull.

Jobbig helg.
Det började som en ganska vanlig fredag, klev upp på morgonen när klockan ringde, fixade frukost och käkade ute på balkongen i det fina vädret.
Efter frukosten packade jag träningsväskan och knatade iväg till bussen för att åka in till stan och utföra dagens sysslor innan jag drog på gymmet.

Hade egentligen inte så mycket att göra så jag gick in ombytt och klar runt 11 tiden, lika taggad som vanligt inför dagens pass. Efter en kort uppvärming slår det mig att det var fan över 1 månad sedan jag senast vägde mig, vågen hemma hade ju pajjat och jag hade aldrig tänkt på att dom faktiskt har en på gymmet! (lol) Sen har jag haft diverse funderingar på om det ens varit en bra idé att väga sig då detta möjligtvis kunde trigga nåot som helst ska undvikas.
Men man är ju bara människa och jag ville faktiskt se om det var så stora förändringar som jag tycker mig se i speglarna på gymmet. (Har inga speglar hemma då även detta kan vara jobbigt ibland).

Hoppade upp på vågjäveln och VIPS så sjöng det till i skallen på mig och jag kände verkligen hur kroppstemperaturen sjönk med 10 grader och hjärtat föll som en sten ner till fötterna. Efter 10 minuters "damage control" i omklädningsrummet bestämde jag mig för att gymmets våg är skev som satan och jag stålsatte mig för att kämpa på och utföra det inplanerade passet.

Väl hemkommen har jag inte kunnat släppa det där (konstigt va?) så helgen har bestått av en jävla massa ångest, tänkande, dåligt skött kost, alkohol och hela baletten. Jag är fortfarande i ett jävligt fundersamt stadie och frågan är nu bara om jag ska fortsätta satsa på viktuppgång i sammband med träning eller om det vore bättre att försöka utan träningen då detta kanske medför mer "stabilitet".

Mitt mål på 65 kilo är iaf inte speciellt långt borta, och det kan ju förvisso tyckas vara bra efter en så kort tid men jag är DEFINITIVT inte nöjd med resultaten hittills.

Sorry om nu någon uppfattar mig som världens största "crybaby" eller tycker att detta inte hör hemma här men jag skrev redan i början att det var för MIN skull och ingen annans.

Vi får helt enkelt se om det kommer någon uppdatering ikväll med utvärderingen av det pass som skulle ha ägt rum idag.

kettlebellGuden
2011-06-13, 10:05
Hey skinnyfat.

Här är mina 2 eurocent...

Som åskådare i din journal så syns det tydligt att du har blivit mycket starkare.. visst det gör att viktuppgång går något långsammare men in the long run så kommer du att få ett mycket hälsosammare liv om du parallellt bygger upp styrka samtidigt. Kvalitativ massa, och du får en helt annan styrka i kroppen vilket korellererar fint med längre och hälsosammare liv. Dock går det ju lite långsammare dårå... var inte för hård mot dig själv. Du har gjort enorma ökningar.

Pressar du upp din vikt utan träning så är det rätt stor risk att det mest blir fett och min erfarenhet av folk i liknande situationer som din är att samtidigt se viktuppgång på vågen + se ökad fettmassa inte är det absolut bästa för att låta bli att falla tillbaka.

limenka
2011-06-13, 12:18
Hey skinnyfat.

Här är mina 2 eurocent...

Som åskådare i din journal så syns det tydligt att du har blivit mycket starkare.. visst det gör att viktuppgång går något långsammare men in the long run så kommer du att få ett mycket hälsosammare liv om du parallellt bygger upp styrka samtidigt. Kvalitativ massa, och du får en helt annan styrka i kroppen vilket korellererar fint med längre och hälsosammare liv. Dock går det ju lite långsammare dårå... var inte för hård mot dig själv. Du har gjort enorma ökningar.

Pressar du upp din vikt utan träning så är det rätt stor risk att det mest blir fett och min erfarenhet av folk i liknande situationer som din är att samtidigt se viktuppgång på vågen + se ökad fettmassa inte är det absolut bästa för att låta bli att falla tillbaka.

+1

Låt dig inte påverkas av att det tar lite längre tid än du trodde. Du är på helt rätt väg och du kommer lyckas! Du gör det i den takt som du kan och klarar av, inget mer förväntas då detta är det bästa du kan.

Vi tror alla att du kan lyckas och vi ser tydliga resultat redan nu! :thumbup:

Hang in there *flex*

Skinnyfat
2011-06-13, 15:31
Jag tror ni har missförstått mig en aning nu. Det är inget som tar längre tid än vad jag trodde, det har gått PÅ TOK för fort! Jag är supernöjd över att jag ökat som stryk i alla övningar, och tanken med det hela var/är ju fortfarande viktuppgång, men jag hade ABSOLUT inte väntat/önskat mig en så snabb viktuppgång då det känns som att det mestadels består av fett istället för muskler och det var ju inte direkt det jag ville uppnå.

Jag tvingade iaf iväg mig själv till gymmet idag, absolut inte pepp över huvud taget och även om jag utförde passet "felfritt" så var huvudet hela tiden ockuperat med alla SATANS hjärnspöken.

Dagens pass:

SL 5x5:
Knäböj 5x5 á la 57,5kg.
StåendeMilitärpress 5x5 á la 32,5kg.
Marklyft 1x5 á la 75kg.

Övrigt:
Pushdown 3x10 á la 17,5kg.
Omvända curl med stång 3x10 á la 10kg.

kettlebellGuden
2011-06-13, 16:41
Aha my bad. Men då är allt som sig bör. I början lägger man på sig bra med muskler rejält snabbt. Inget att oroa sig över!

najs militärpress!

Skinnyfat
2011-06-13, 17:41
Aha my bad. Men då är allt som sig bör. I början lägger man på sig bra med muskler rejält snabbt. Inget att oroa sig över!


Jag har tyvärr väldigt svårt att tro att det går så pass snabbt som det har gjort nu :(

Skinnyfat
2011-06-15, 15:46
BACK ON TRACK!

Efter en hel del tänkande och lite terapi så är jag tillbaka på rätt spår!
Återvände idag till gymmet med motivationsbaljan fylld till bredden,
tror att det kan vara det som gjorde att vikterna kändes som fjädrar idag...

Dagens pass:

SL 5x5:
Knäböj 5x5 á la 60kg.
Bänkpress 5x5 á la 40kg.
Stångrodd 5x5 á la 40kg.

Övrigt:
Stångcurl 3x10 á la 15kg. 1x6 á la 20kg. (okej, det var ingen fjäder)
Underarmscurl med hantel: 3x10 á la 9kg.

Nu är det bara att blicka frammåt!

Skinnyfat
2011-06-16, 08:09
Nypissad imorse fastställde jag min nuvarande morgonvikt: 63 kilo!
Så jag har ta mig tusan lagt på mig ~6 kilo på strax över en månad...

Skinnyfat
2011-06-18, 09:10
Awesome pass på gymmet idag! Nu känner jag fan att det faktiskt är lite tyngd i grejjerna!

Dagens pass:

SL 5x5:
Knäböj 5x5 á la 62,5kg.
StåendeMilitärpress 5x5 á la 32,5kg. (det blev för tungt med 35)
Marklyft 1x5 á la 80kg. (Shit?)

Övrigt:
Pushdown 3x10 á la 17,5kg, 1x7 á la 20kg.
Omvända curl med stång 3x10 á la 15kg, 1x5 á la 20kg.

Idag tänkte jag faktiskt lyxa till det och dricka ett par pilsner på grillkalaset ikväll, samt trycka en ohygglig mängd kött ;)