handdator

Visa fullständig version : Från 126kg till 83kg på 28 veckor, hur ska jag nu göra? SMAKRÅD TACK


wallemf
2011-05-04, 14:31
Hej, ja som rubriken lyder så har jag gått ned 43kg på 28 veckor, och därmed dragit på mig en hel del löshud...

Jag är en grabb på 83kg, 20 år och är 185 lång, Jag tränar hård styrketräning 6 dagar per vecka samt att jag äter ~3g protein per kg/kv

Nu till min fråga:

Bör jag gå ner ännu mer i vikt eller fylla ut lösa huden med muskler, vad tror ni kommer se bäst ut?
80138
80139

Jag vet att jag inte kommer kunna få något sexpack på bra många år pga all hud, Men vad hade ni gjort :)?, Jag är tveksam på att ännu mer viktnedgång kommer ge mig en "snyggare" kropp jämfört med om man försöker fylla lite.

Tack på förhand!

MVH. Wallemf!

Rikard Jansson
2011-05-04, 14:34
Jag hade personligen deffat till 78, sen gått upp 0.5 kg i månaden i fem år. :)

Reaper123
2011-05-04, 14:44
Många påstår att det kan vara värt att gå ner till riktigt lågt BF, vilket du nog har en bit kvar till.

Jag skulle låta kroppen vila ett tag (nån månad?) till att börja med och försöka ligga på balans och hoppas att lägga på något gram muskelmassa och sen på't igen! Ungefär så min plan ser ut och jag sitter med en hel del lös hud om du tittar på denna tex (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4975339&postcount=37), jag väger dock lite mer än dig och är kortare men landar på ungefär samma viktnedgång i % (140+ till <95)

wallemf
2011-05-04, 18:37
Tack för svaren :),

Ja det är inte lätt att veta hur man ska göra, men jag går nog ner en ~5kg till, sen får det vara nog för ett tag framöver!

Nykropp
2011-05-04, 20:40
Har väl inget råd. Men ville bara säga, jävligt bra gjort! :)

wallemf
2011-05-05, 20:31
Detsamma Nykropp :)

mike mike
2011-05-09, 00:29
inte illa - 43 pannor! respect! :cool:

King Grub
2011-05-09, 07:48
Bra jobbat!

Det går inte att "fylla ut" lös hud i midjan med muskler i något speciell utsträckning.

Big Sleazy
2011-05-09, 10:40
Om man nu har lös hud runt magen, hur länge bör man vänta för att se om det drar ihop sig innan man övervägen operation?

wallemf
2011-05-09, 18:27
Tack allesammans!
Nej jag var rädd för det :) men finns det något att göra för att få huden att dra ihop sig snabbare? Sen att jag är ung måste det ju ligga något positivt i :)?

King Grub
2011-05-09, 18:30
Det är mer "passiva" saker som påverkar, mer än saker du kan göra. Gener, ålder, gener, gener, om du har bristningar eller inte, rökning och solning (båda är dåliga för huden, gener. Och gener.

wallemf
2011-05-09, 19:25
Okej, då vet jag, tack! Går ner några kilon till för att se hur det utvecklar sig :) tack för alla kommentarer! :)

kettlebellGuden
2011-05-09, 20:16
Väldigt bra jobbat. Tyvärr kanske du får opererar bort lite som sista utväg men mycket bra kämpat mannen!

Big Sleazy
2011-05-09, 20:32
Det är mer "passiva" saker som påverkar, mer än saker du kan göra. Gener, ålder, gener, gener, om du har bristningar eller inte, rökning och solning (båda är dåliga för huden, gener. Och gener.

Märker man fort om huden kommer att dra ihop sig eller inte, hur länge kan vara bra att vänta innan man överväger operation?

MtotheM
2011-05-09, 23:28
Det är mer "passiva" saker som påverkar, mer än saker du kan göra. Gener, ålder, gener, gener, om du har bristningar eller inte, rökning och solning (båda är dåliga för huden, gener. Och gener.
Antar att det fettstila innebär längre tid?

Big Sleazy
2011-05-09, 23:39
Antar att det fettstila innebär längre tid?

Har hört att bristningar innebär att huden förmodligen inte drar ihop sig alls.

wallemf
2011-05-10, 08:15
Är det så illa :(? Jag har bristningar över hela magen :(, men det är bättre än att väga 43kg extra :) får försöka tänka positivt :)

Nykropp
2011-05-10, 08:29
Är det så illa :(? Jag har bristningar över hela magen :(, men det är bättre än att väga 43kg extra :) får försöka tänka positivt :)

Precis så tänker jag också. Jag är jävligt trasig över mage och midjan. Jag har väl mer eller mindre ställt in mig på att få slapp hud när jag nått dit jag vill. Men som du säger, hellre slapp hud än bukfetma och alla andra risker som kommer med övervikt. Att se ut som brad pit i kroppen har jag gett upp för längesedan. Men att kunna vara vältränad och leva ett hälsosamt liv på insidan, ja det är ju en helt annan femma det. :)

wallemf
2011-05-10, 10:31
Bra sagt Nykropp :), Man kanske borde boka tid hos en Hudläkare för att se vad en sådan har att säga ?

Fajerfajtern
2011-05-10, 21:01
För ~6 år sedan gick jag ned 35kg (från 113 till 78kg) Jag har bristningar över hela magen.
Hade väldigt mycket löshud ibörjan. Har tränat kontinuerligt sedan dess och skött kosten ganska bra. Idag väger jag 84kg med något högre kroppsfett, men betydligt större muskelmassa.

Upplever inte alls att jag har mycket löshud. Visst, i ofördelaktiga positioner/vinklar syns det. Men det är inget jag tänker på eller lider av. Det är mycket bättre/snyggare än ibörjan. Så det kan bli bättre trots bristningar! :)

Sen handlar det väl om mental inställning också. Försök att inte tänka på det och njut istället av prestationen. Jag har mått bättre över min kropp sedan jag bestämde mig för att sluta skämmas och våga ta av tröjan på stranden t.ex.

trueblood
2011-05-11, 13:06
Tja, jag gick ner från 139 till 74kg för 2 år sen (-65kg) på runt 7-8 mån. Hade massa lös hud, såg hemskt och förjävligt ut. Huden började strama till sig själv och jag började styrketräna och köra cardio.

Nu väger jag ~100 kg och är rätt muskelös och ganska fast (om inte så beror det på fett jag lagt på mig under styrketräningstiden.)

Så jag rekomenderar styrketräning i kombination med cardio :)
Det ordnar sig, gäller bara att härda ut den lilla perioden efter nedgången.

Lycka till.

wallemf
2011-05-11, 13:10
Imponerande! Ni har varit fruktansvärt duktiga, känns som att det finns hopp för huden då, bara att ge det tid så blir det nog bra, i samband med hård träning :)

Niklan
2013-02-15, 01:08
Bra jobbat min vän! :)

Johan.S
2013-02-15, 07:47
Förbannat bra jobbat! Fortsätt kör hårt och lycka till med vad du än tar dig an framöver

azeriath
2013-02-18, 11:30
Galet bra jobbat på så kort tid!!

Bryggan
2013-02-18, 12:38
Många otroligt duktiga personer i den här tråden *wow*. Grattis alla!!

Var går gränsen för det här med bristningar och slapp hud efter en viktnedgång, tror ni? Är det mest en fråga om BF% eller är det mest genetiskt.
Det verkar som jag kommer att ha 9% kroppsfett ungefär vid 79 kilo men jag har varit upp på 105 kilo ungefär och väger nu 85 kilo men jag tycker inte det finns någon slapp hud eller bristningar? 182 cm.

Hur lång är du fajerfajtern?

Reaper123
2013-02-18, 13:04
Många otroligt duktiga personer i den här tråden *wow*. Grattis alla!!

Var går gränsen för det här med bristningar och slapp hud efter en viktnedgång, tror ni? Är det mest en fråga om BF% eller är det mest genetiskt.
Det verkar som jag kommer att ha 9% kroppsfett ungefär vid 79 kilo men jag har varit upp på 105 kilo ungefär och väger nu 85 kilo men jag tycker inte det finns någon slapp hud eller bristningar? 182 cm.

Hur lång är du fajerfajtern?Det är nog en salig blanding av allt från ålder, tillvägagångssätt för att tappa i vikt (tex bara kardio sägs ju vara dåligt enligt vissa), storlek på viktförlusten & tempot m.m.

Jag har ju gjort en väldigt långsam viktnedgång och sitter inne med gott om lös hud så i mitt fall tror jag inte jag kunnat gjort något mer åt saken mer än möjligen tränat enbart styrketräning och haft en mer linjär viktminskning. Nu har jag dock tappat näramre 60cm runt magen och den är full av bristningar, så är nog mission impossible att en dag få ett sexpack med tajt hud...

Bryggan
2013-02-18, 13:08
Shit...nästan 60 kilo ner Reaper!!! Du är fan kung!

Reaper123
2013-02-18, 13:37
Shit...nästan 60 kilo ner Reaper!!! Du är fan kung!Mja, troligen mer än 60kg fettvikt om jag skulle ackumulera bantningen följt av 3 deffar med några mindre lyckade "bulkar"...

Många kilon är det och ser ut som läderlappens kape i storm runt magen om jag hoppar/springer = ingen springande på beachen i bar överkropp *gah!*

Tack *cupid*

CrooDa
2013-02-19, 09:14
Flitig läsare här på kolozzeum, måste säga vilken ångest denna tråden har gett mig.

Är 23år började i februari/mars -12 på 125kg väger idag 82-83kg.

Har en massa bristningar och antagligen löshud? Jag ser det som fett som jag fortsatt ska bli av med.

Är lite o-motiverande att läsa att huden kanske aldrig kommer sitta tight mot kroppen.

Dock antar jag att det är upp till mig att aldrig ge upp tills mitt mål är nått oavsett om det kanske är omöjligt!

http://www.youtube.com/watch?v=Bcf4Wyf520A Game On!

Bryggan
2013-02-19, 09:50
Är 23år började i februari/mars -12 på 125kg väger idag 82-83kg.

För det första så måste jag bli den första att gratulera dig till din otroliga bedrift!
Jag tycker mig ha läst lite här och där att det finns operationer just för att bli av med lös hud efter en viktnedgång. Men med tanke på din ålder så kanske det löser sig iaf med tiden?