handdator

Visa fullständig version : Mat


gubbles
2011-05-04, 14:28
Tja!

ca 193 lång

ca 102 kg

Håller på att bulka just nu och äter 6-7 gånger per dag.

Målet är såklart att bygga så mycket muskler som möjligt innan deffningen börjar.

Tips på hur mitt matschema bör se ut över en dag så man får i sig alla ämnen behöver? frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, mellanmål och kvällfrukost.

Tack

:hbang:

Pjotor
2011-05-04, 14:45
Tror att du får bättre svar om du postar här istället (http://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=5).

BengtBurk
2011-05-04, 14:54
Finns många sidor där du kan kolla så du får i dig alla vitaminer och mineraler. Skriv in det du brukar äta och tycker är gott, får du i dig allt då är det onödigt att byta upplägg så länge du får i dig tillräcklig mängd kalorier och bra förhållande mellan protein, kolhydrater och fett.

Eddie Vedder
2011-05-04, 14:57
Skriv hur du äter istället. Så någon kan kommentera det till att börja med. Du väger ju 102 pannor så du lär ju ha ätit en hel del i dina dagar.

Och vad är kvällfrukost? :D

1684_
2011-05-04, 18:43
kvällfrukost... bra fråga. Han kanske menar några tips om frukostliknande alternativ till kvällsmat men då kan man ju äta samma typ som frukost till kvällsmat så fattar inte heller riktigt?

gubbles
2011-05-05, 06:31
Tja!

ca 193 lång

ca 102 kg

Håller på att bulka just nu och äter 6-7 gånger per dag.

Målet är såklart att bygga så mycket muskler som möjligt innan deffningen börjar.

Detta är ungefär vad jag brukar äta varje dag och om ni har tips på något jag borde lägga till eller ta bort så säg gärna till.

Frukost 06.15: Proteinshake, gröt, 2-3 ägg och en frukt.

Mellanmål 9.00: Banan och ett ägg.

Lunch 11.30: Vilken mat som tillagats hemma.

Mellanmål 15.00: Något större än första mellanmålet för jag vill ha något rejält att träna på.

Far på träning 16:30 sen blir det middag lite senare runt 18.00 - 19.00: proteinshake och vad som nu tillagats hemma.

Mellanmål 21.00: tonfisk

Kvällsfika 11.00: Proteinshake, gröt och ägg.



Vad tycks?

Fredron
2011-05-05, 07:05
Största faktorn i den där uträkningen är dina stora måltider och du lämnar ingen information om dem, så det är omöjligt att veta om du behöver komplimentera med något.
Det ser ut som att du får i dig en rikligt med protein i alla fall.

gubbles
2011-05-05, 08:37
Största faktorn i den där uträkningen är dina stora måltider och du lämnar ingen information om dem, så det är omöjligt att veta om du behöver komplimentera med något.
Det ser ut som att du får i dig en rikligt med protein i alla fall.

Det var lite svårt att veta vad jag skulle skriva för exakta måltider på luch och middag för det är inte jag som lagar maten. Men det är för det mesta kött eller fisk och sådant med antingen pasta, potatis eller ris och olika sallader på det. Så jag kan säga att det är riktiga brakmåltider med protein och kolhydrater mm :)

rooz
2011-05-05, 08:42
Det var lite svårt att veta vad jag skulle skriva för exakta måltider på luch och middag för det är inte jag som lagar maten. Men det är för det mesta kött eller fisk och sådant med antingen pasta, potatis eller ris och olika sallader på det. Så jag kan säga att det är riktiga brakmåltider med protein och kolhydrater mm :)

Brakmåltider?

Hur stor är en sådan?

BengtBurk
2011-05-05, 08:52
Du verkar äta ganska varierat så du behöver nog inte oroa dig huruvida du får i dig allt. Skriv in en vanlig dag i något kostregistreringsprogram och kolla hur du ligger till.

gubbles
2011-05-05, 09:48
Brakmåltider?

Hur stor är en sådan?

Jadu det är svårt att säga med jag fyller lätt hela ytan på en normalstor tallrik och jag brukar oftast ta en till mindre portion efter det. Samtidigt så tuggar man i sig några hårdbrömackor också :)

gubbles
2011-05-05, 09:50
Du verkar äta ganska varierat så du behöver nog inte oroa dig huruvida du får i dig allt. Skriv in en vanlig dag i något kostregistreringsprogram och kolla hur du ligger till.

Okej då ska jag kolla upp det! Tack