handdator

Visa fullständig version : Whey 80


mara1
2011-05-03, 17:19
Tjenare

Har precis fått hem mitt 1kgs paket av whey 80. Detta är min första gång jag prövar något riktigt proteinpulver, har druckit gainomax innan. Undrar bara hur ofta och hur många gånger/dag man ska dricka det. Ska man ta det de dagarna man inte tränar också?

Jag har styrketränat i cirka 4 månader nu och jag tränar 4 gånger/vecka.

/mara:)

WHITEFOLKS
2011-05-03, 17:22
Hur du ska använda det beror väldigt mycket på hur din kost ser ut i övrigt (dvs om det finns behov av extra proteintillskott).

25-30g direkt efter träning är "alltid" en bra idé dock :)

SiSenior
2011-05-03, 17:23
Whey 80 är vassleprotein, protein som vanligtvis finns i t.ex. mjölk. Vassle är ett "snabbt protein" och kan därför vara till fördel att ta före och efter träningspass, eller varför inte som mellanmål.

mara1
2011-05-03, 17:38
Hur du ska använda det beror väldigt mycket på hur din kost ser ut i övrigt (dvs om det finns behov av extra proteintillskott).

25-30g direkt efter träning är "alltid" en bra idé dock :)

Jag försöka hålla min kost så nyttig som möjligt, alltså bortse från all snabbmat och godis osv och försöka få i mig mycket protein och kolhydrater som möjligt. Brukar käka frukost-> skollunch-> mellanmål-> middag-> kvällsmål och ibland någon macka under skoldagen. Ungefär så brukar min kost se ut under en dag. Efter skollunchen brukar jag oftast träna och sedan ta en gainomax och ett mellanmål. Får i mig rätt mycket protein/dag iallafall, vet inte riktigt hur mycket dock.

Men jag skulle säga att min kost ser väldigt bra ut.:)

Hodik
2011-05-03, 17:53
Jag försöka hålla min kost så nyttig som möjligt, alltså bortse från all snabbmat och godis osv och försöka få i mig mycket protein och kolhydrater som möjligt. Brukar käka frukost-> skollunch-> mellanmål-> middag-> kvällsmål och ibland någon macka under skoldagen. Ungefär så brukar min kost se ut under en dag. Efter skollunchen brukar jag oftast träna och sedan ta en gainomax och ett mellanmål. Får i mig rätt mycket protein/dag iallafall, vet inte riktigt hur mycket dock.

Men jag skulle säga att min kost ser väldigt bra ut.:)

Du skulle kunna ta och räkna ut nån dag hur många gram protein du får i dig på en dag. Det är bra att ligga på cirka 2g per kroppskilo om dagen ifall du tränar mycket. Ifall du inte brukar komma upp i den mängden protein kan du om du vill anpassa ditt intag av Whey-80 så att du kommer upp i 2g/kroppskg

mara1
2011-05-03, 18:11
Du skulle kunna ta och räkna ut nån dag hur många gram protein du får i dig på en dag. Det är bra att ligga på cirka 2g per kroppskilo om dagen ifall du tränar mycket. Ifall du inte brukar komma upp i den mängden protein kan du om du vill anpassa ditt intag av Whey-80 så att du kommer upp i 2g/kroppskg

så med andra ord så ska jag ha ungefär 140g intag av protein då jag väger ca 70kg?

socialkompetens
2011-05-03, 21:02
jag kör på tre "intag" per dag, och det är två skopor av WHEY-80.
Frukost, lunch och middag (alt. efter träning) tycker jag är min kopp av te om man säger så.

Prova att dra i dig din shake 3 gånger per dag så ska du få se att du ökar i vikt, och resultat.

Beelz
2011-05-03, 21:13
hahaha, bra att beställa saker du inte vet vad de gör och hur de ska tas... Kan ju vara fördelaktigt med research innan?

Drick så mycket att ditt dagliga proteinbehöv blir täckt, helst ensamt med vatten för bäst effekt. Alltså mellan måltider och före/efter träning! Räcker med 0.5-0.7dl per shake!