handdator

Visa fullständig version : city lund, tränings artikel


chokladman
2011-05-03, 16:36
hej läste tidningen idag och fick se detta, har jag fullständigt fel eller vad menar dom att man som väger 70kg ska få i sig 700g protein?? och att det sedan inte är bra med protein dryck?

WHITEFOLKS
2011-05-03, 16:40
De verkar mena 10gram protein totalt och 1,2 gram kolhydrater per kg/kroppsvikt.

Bra och bra med proteindryck, för de allra flesta så skulle antagligen ett stort glas mjölk funka alldeles utmärkt direkt efter träning (inklusive jag själv) som enda "kosttillskott". Om man sedan börjar titta på krävande konditionsträning som ska upprepas snart (typ elit/hög amatörnivå) så kanske man kan börja bry sig om att fylla på med kolhydrat snabbt.

Kurash
2011-05-03, 16:41
Det står att du ska få i dig 10 gram protein, sedan även 1,2 gram kolhydrat per kg kroppsvikt. Så väger du 70 kg ska du få i dig 10 gram protein och 84 gram kolhydrater.

Inge Enveten
2011-05-03, 16:46
Värdelös artikel. Totalt oförståeligt enligt mig hur något kan ge kostråd utan några som helst upplysningar om individens målsättning med träningen.

Jag kommenterar alltså hela artikeln. För er som inte vet så skrevs det om olika kostråd beroende på hur ofta och "hårt" man tränade utan hänsyn till träningsmål.

Favoritcitatet "skippa proteindrycken, den innehåller onödigt mycket protein".