Visa fullständig version : Mat exakt innan läggdags?
Vad tror ni om att äta ALL mat exakt innan man går o lägger sig? Någon som har testat? :p Och ja jag vet att det e en dum fråga.
SiSenior
2011-05-02, 17:09
Funkar alldeles utmärkt så länge det inte stör din sömn.
Eftersom det är så jefla skönt måste det ju vara bra för dig, eller? Typ som bacon.
hejhopp79
2011-05-02, 17:58
Vänta nu, är det inte något med att kolhydrater precis innan sänggående minskar tillväxthormon eller något liknande som syntetiseras nattetid?
Eddie Vedder
2011-05-02, 18:51
Funkar alldeles utmärkt så länge det inte stör din sömn.
"Funkar" gör det ja. Man kan tugga och svälja ner det. Men om det är hälsosamt eller ej vet du ju inte.
SiSenior
2011-05-02, 18:58
"Funkar" gör det ja. Man kan tugga och svälja ner det. Men om det är hälsosamt eller ej vet du ju inte.
Det har jag väl inte sagt heller?
Eddie Vedder
2011-05-02, 19:04
Det har jag väl inte sagt heller?
Fast skriver du att det funkar alldeles utmärkt tolkas det såklart som att det inte är något negativt med det.
"Det alldeles utmärkt" och "Ja det kan man göra" är två ganska olika sätt att uttrycka sig som ger helt olika bilder. Även om du nu kanske menade det senare.
Jag tror att man blir djävligt mätt!
SiSenior
2011-05-02, 19:07
Fast skriver du att det funkar alldeles utmärkt tolkas det såklart som att det inte är något negativt med det.
"Det alldeles utmärkt" och "Ja det kan man göra" är två ganska olika sätt att uttrycka sig som ger helt olika bilder. Även om du nu kanske menade det senare.
Eftersom han inte frågade om hälsoaspekterna utan bara om det gick och om någon hade testat, ser jag inte hur jag uttryckte mig felaktigt/ otydligt.
hejhopp79
2011-05-02, 19:12
Eftersom han inte frågade om hälsoaspekterna utan bara om det gick och om någon hade testat, ser jag inte hur jag uttryckte mig felaktigt/ otydligt.
Varför skulle det inte "gå" att äta mat, oavsett tidpunkt på dygnet?
Du behöver nog inte verifiera för allmänheten att det går att äta kolhydrater på kvällen.
SiSenior
2011-05-02, 19:15
Varför skulle det inte "gå" att äta mat, oavsett tidpunkt på dygnet?
Du behöver nog inte verifiera för allmänheten att det går att äta kolhydrater på kvällen.
Då tycker jag TS kunde formulerat sig på ett annat sätt (om det var hälsoaspekterna han syftade på). Aja
Eddie Vedder
2011-05-02, 19:32
Jag har inte heller sagt det. :) Det var bara mitt sätt att tolka "alldeles utmärkt". Andra kanske inte lägger samma positiva värdering i det som jag gör så det kan ju lika gärna vara fel från min sida.
Skulle aldrig funka för mig, jag blir för pigg. Skulle gärna göra det, men funkar som sagt inte.
SiSenior
2011-05-02, 19:41
Jag har inte heller sagt det. :) Det var bara mitt sätt att tolka "alldeles utmärkt". Andra kanske inte lägger samma positiva värdering i det som jag gör så det kan ju lika gärna vara fel från min sida.
Då förstår vi varandra :thumbup:
Jag har gjort det under 1 år nu, fungerar för mig!
Jag äter från ca 21 till ca 23, sen fasta (endast vatten och kaffe) fram till nästa dag kl 21.
Eddie: vet du om det är hälsosamt eller ej?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.