handdator

Visa fullständig version : 3 dagars schema för stressade scheman


Tricklev
2003-12-03, 15:54
har inte mycke tid över för vikter så kör det här schemat jag har tatt från burce lee (har inte mycke tid för min martial arts träning skola läxor polare tjej på g etc)

Clean and press: 2 sets, 8 reps
Squat(knäböj): 2 sets, 12 reps
barbell pullover: 2 sets, 8reps
Bench press(bänkpress): 2 sets, 6 reps
Good mourning(kan bytas ut mot marklyft men tycker om denna mera): 2 sets, 6 reps
barben curl(skivstångs curl): 2 sets, 8 reps


kör detta 3 dagar i veckan och kombinerat med min martial arts träning och konditions träning tycker jag verkligen att det ger goda resultat
har kört med det ett tag och tycker verkligen alla stressade människor som vill träna borde testa detta schemat.
Detta schema går rätt snabbt och göra och dom flesta borde kunna se resultat ganska snabbt.
så länge som man köter kosten ordentligt dvs.

Mindek
2003-12-03, 16:08
De flesta som aldrig tränat tidigare i sitt liv kanske ser några resultat av det, men jag tror inte att min kropp skulle bry sig nämnvärt av ovanstående "träning"...

Survivor
2003-12-03, 19:39
Originally posted by Tricklev

Clean and press: 2 sets, 8 reps
Squat(knäböj): 2 sets, 12 reps
barbell pullover: 2 sets, 8reps
Bench press(bänkpress): 2 sets, 6 reps
Good mourning(kan bytas ut mot marklyft men tycker om denna mera): 2 sets, 6 reps
barben curl(skivstångs curl): 2 sets, 8 reps

Chins/Latsdrag och någon stående vadpress?

Weedow
2003-12-03, 20:04
Dag 1:
Bänkpress 5x5
Knäböj 5x5
Stångrodd 5x5

Dag 2:
Militärpress 5x5
Vadpress 5x10
Mage 5x10

Dag 3:
Marklyft 5x5
Chins 5x5
Dips 5x5

Detta är något jag vill slå ett slag för om man inte vill lägga för mycket tid på gymmet och dessutom få otroliga ökningar. Funkar givetvis inte för alla men alla JAG känner iallafall. Går att köra 2-split om man hällre vill det... Btw detta är ett program för nybörjare.. altså sånna som jag :D

EDIT: Disco övningar e för fjollor, dags att bli hardcore :p

EDIT2: Jag brukar även slänga in någon kopleterande övning typ en per pass, beroende på om jag tycker något släpar eller så.. coh om jag får problem byter jag ut en övning mot en likvärdig.. tex bänk --> lutande/hantel press

Tricklev
2003-12-03, 21:19
tycker det funkar fin fint och har haft det ett tag nu, även Bruce använde detta i 2 år och han har ändå en jäffligt fin fysik.
och nej detta är ju inte för killar som vill gå upp i vikt och få svällande bicep utan killar som bara vill lägga in lite vikter i sin ordinarie träning utan att spendera för mycket tid på det.

detta schemat tar mig 20-30 min att göra beroende på hur mycke jag vilar emmelan och för 60 i veckan tycker jag det ger väldigt bra effekt.

MunsöHustla
2003-12-03, 22:23
Originally posted by Tricklev
tycker det funkar fin fint och har haft det ett tag nu, även Bruce använde detta i 2 år och han har ändå en jäffligt fin fysik.
och nej detta är ju inte för killar som vill gå upp i vikt och få svällande bicep utan killar som bara vill lägga in lite vikter i sin ordinarie träning utan att spendera för mycket tid på det.


Finns det sådana killar? :D

Snubben
2003-12-03, 22:25
Sen tränad Bruce extrmt strikt Kung Fu med vilket inkluderar sparring, sparring med vikter etc.

Lita på mig när jag säger att Bruce fick inte dn kroppen av att bara köra några olika övningar hux som flux.

Tricklev
2003-12-05, 13:58
snubben jag vet men detta var det enda "bodybuildar" schema han körde och jag vet mycke väl att han körde MASSA andra övningar.

har boken om hans tärning och dagliga schema så vet mycke väl att han gjorde braa mycke mer än så men detta schemat skadar inte.

och om man redan är vältränad kan man ju köra det som underhålls schema.