handdator

Visa fullständig version : Gå upp i fettvikt fast kaloriminus vid alkoholintag


Beelz
2011-05-02, 07:34
Blev lite nyfiken om det går att gå upp i fettvikt fast man ligger på kaloriminus när man dricker alkohol.

Sitter på en mobilenhet så går inte söka vettigt....


Sent from iPhone

Pintan
2011-05-02, 07:47
Nej. Varför skulle det vara så?

Sheogorath
2011-05-02, 08:24
Nej. Varför skulle det vara så?

Det enda "kaloriminus" betyder är att man går ner i vikt. Om man går ner i muskelmassa och upp i fett kan man såklart reducera sin kroppsvikt men öka sin fettmassa. Man kan dessutom, och detta borde inte vara några som helst problem för någon som dricker mycket, öka sin fettprocent fast man tappar kilon.

Beelz
2011-05-02, 08:31
Nej. Varför skulle det vara så?

Inte vet jag, därav frågan ;)


Sent from iPhone

Rikard Jansson
2011-05-02, 08:31
Alkohol innehåller dock ganska så mycket kcal

Sheogorath
2011-05-02, 08:36
Alkohol innehåller dock ganska så mycket kcal

...och själva förbränningsprocessen av giftet stänger ganska effektivt av fettförbränningen.

spoon
2011-05-02, 08:37
...och själva förbränningsprocessen av giftet stänger ganska effektivt av fettförbränningen.

Supa på deff = dålig ide ?

rooz
2011-05-02, 08:39
Supa på deff = dålig ide ?
Ja, eller beror ju på vad man kategoriserar som "supa"

Pintan
2011-05-02, 08:42
Det enda "kaloriminus" betyder är att man går ner i vikt. Om man går ner i muskelmassa och upp i fett kan man såklart reducera sin kroppsvikt men öka sin fettmassa. Man kan dessutom, och detta borde inte vara några som helst problem för någon som dricker mycket, öka sin fettprocent fast man tappar kilon.

Självklart. Det jag menade var varför just alkohol skulle göra sÅ att man gick upp i fettvikt och ner i muskelmassa. Alkohol stänger inte av fettförbränningen mer än kolhydrater. Dessutom kostar det mycket för kroppen att förbränna alkoholen, TEF tror jag det kallas.

Eddie Vedder
2011-05-02, 11:58
Alkohol stänger inte av fettförbränningen mer än kolhydrater.

Det låter högst osannolikt. Vet du att det är så eller gissar du? Det är skillnad på förhållande av substratutnyttjande och fullständig prioritering av att förbränna ett gift.

Dessutom påverkar ju etanol kroppen negativt på fler sätt och lär, vid en viss mängd, knappast påverka muskelmassan positivt heller. Även om jag personligen tror att det finns en viss överdriven skräckpropaganda om hur extremt destruktivt supande är för träningsresultaten.

Allt är ju inte vart eller vitt men jag tror som Sheo och jag undrar som sagt vad du grundar påståendet om att etanol och kolhydrater båda nedreglerar fettoxidation lika mycket. Och samma mängd etanol i gram eller per kalori?

WHITEFOLKS
2011-05-02, 12:11
Om jag skulle gissa så går det nog ganska bra att gå upp i fettvikt på underskott även utan alkohol.

z_bumbi
2011-05-02, 13:09
Om jag skulle gissa så går det nog ganska bra att gå upp i fettvikt på underskott även utan alkohol.

Det är bara att sluta träna, dra ner proteinintaget till absolut lägsta möjliga och lägg gärna till en stor stressfaktor så är det klart.

WHITEFOLKS
2011-05-02, 15:55
Det är bara att sluta träna, dra ner proteinintaget till absolut lägsta möjliga och lägg gärna till en stor stressfaktor så är det klart.

Lite så ja, lågt proteinintag, se till att ha "dålig" näringstajming och högt fettintag.