handdator

Visa fullständig version : Vad är det värsta ni har gjort för deffen?


hoog
2011-05-01, 18:29
Hej

Kom och tänka på detta när jag läste vad folk skulle göra på valborg, vissa skulle köra stenhård deff och vissa skulle äta skräpmat och dricka alkohol.
Hade vart intressant att veta vad det största ni har offrat för att hålla deffen strikt, något stort arrangemang/fest/kalas?

Mvh.

kwame
2011-05-01, 18:34
Thailand 1 månad, festande i princip varje dag. Försökte dock hålla mig mycket till ris & kyckling! Fast sista veckan blev det bara McD, Bk och Kfc...

dennipavlovic
2011-05-01, 18:39
När vi redan är här... idag är det första "fusk"dagen sen 2 februari då jag känt mej seg och förvisso lite sjuk senaste dagarna, det har blivit en tallrik bruna bönor, 2 dl tonfisk i vatten med 2 dl lättcreme fraiche, asmkt funlight... uppemot 7-8 st hemmagjorda stekta biffar, 1 dl whey100 med miniMJÖLK :o och sist men inte minst 5 piggelin..iaf känns bra att få ut detta nu, men känner att jag behövde detta efter att ha droppat från 90 till 77 sen februari... 1 månad left.. HERE WE GO!!!!!

hoog
2011-05-01, 18:40
Tror du missförstod min fråga, den största uppoffringen ni har gjort för deffen. Alltså struntat i det som är kul för att hålla deffen.

hoog
2011-05-01, 18:42
Eddie vedder kanske kan lägga till några ord i min första post så alla förstår vad jag menar.

dennipavlovic
2011-05-01, 18:43
Tror du missförstod min fråga, den största uppoffringen ni har gjort för deffen. Alltså struntat i det som är kul för att hålla deffen.

Jaha.. ursäkta.. tja, 2-3 fester, påsk... donken med kompisar där det blev kaffe :(

hoog
2011-05-01, 18:50
Jaha.. ursäkta.. tja, 2-3 fester, påsk... donken med kompisar där det blev kaffe :(

Det är ju ingen uppoffring du har gjort för att hålla deffen, eftersom du du gav upp för maten och festandet.


Läs om.

JB12K
2011-05-01, 18:50
Jag åt alaska pollock en gång

Spridis
2011-05-01, 18:52
2,5kg smörgåstårta i helgen...

Sheogorath
2011-05-01, 18:54
Men vad är det som är så svårt att fatta? Det handlar om uppoffringar man gjort FÖR deffen, inte dåliga saker man gjort MOT deffen. :smash:

Jag själv: ingen påskmat alls, och jag älskar lamm. Ingen glass på 16 veckor. Inget lösgodis, inga kakor. Lagade min egen dietmat på en after work hemma hos en kollega när de hade beställt italiensk catering. Det kändes... konstigt och analt.

hoog
2011-05-01, 19:01
Men vad är det som är så svårt att fatta? Det handlar om uppoffringar man gjort FÖR deffen, inte dåliga saker man gjort MOT deffen. :smash:

Jag själv: ingen påskmat alls, och jag älskar lamm. Ingen glass på 16 veckor. Inget lösgodis, inga kakor. Lagade min egen dietmat på en after work hemma hos en kollega när de hade beställt italiensk catering. Det kändes... konstigt och analt.

Äntligen någon som förstår!

Sheogorath
2011-05-01, 19:07
Äntligen någon som förstår!

...och dieten är inte över än. Jag kommer nog att dieta totalt sett i mer än ett halvår för att komma i den form jag vill. :(

Spridis
2011-05-01, 19:08
Jag åt fortfarande 2,5 kg smörgåstårta. Det var det bästa jag gjort för jag blev glad och positiv igen!

hoog
2011-05-01, 19:11
...och dieten är inte över än. Jag kommer nog att dieta totalt sett i mer än ett halvår för att komma i den form jag vill. :(

Kämpa vidare!

Kommer nog köra strikt i 1-2 månader sen försöka hålla vikten.

Skippade ett grillparty för någon vecka sen, lite ångest dagen efter men det är bara kolla sig i speglen och säga "its worth it" :cool:

Sheogorath
2011-05-01, 19:11
Jag åt fortfarande 2,5 kg smörgåstårta. Det var det bästa jag gjort för jag blev glad och positiv igen!

Välkommen här! (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=133207)

Sheogorath
2011-05-01, 19:12
Kämpa vidare!

Kommer nog köra strikt i 1-2 månader sen försöka hålla vikten.

Skippade ett grillparty för någon vecka sen, lite ångest dagen efter men det är bara kolla sig i speglen och säga "its worth it" :cool:

"Nothing tastes as good as skinny feels"
/Kate Moss

Mokai
2011-05-01, 19:13
Slutat med chips HELT :(

Och jag käkade ingen kladdkaka när en tjej polare fyllde år. Fick ångest :(

hoog
2011-05-01, 19:15
"Nothing tastes as good as skinny feels"
/Kate Moss

Fan vilket grymt citat!

Ska tänka på det när det är som svårast. ;)

lanzal
2011-05-01, 19:30
Jag kollade på häromdagen när mina vänner satt och åt grekisk mat, för jag skulle äta keso och kyckling!

koffein_beroende
2011-05-01, 19:40
Jag har svårt att komma på något speciellt såhär på rak arm, men tror det var alla studentfester jag skippade, fast jag är inte mycket för att festa ändå så.

hoog
2011-05-01, 19:49
Jag har svårt att komma på något speciellt såhär på rak arm, men tror det var alla studentfester jag skippade, fast jag är inte mycket för att festa ändå så.

Ingen ångest för det?

Acekorv
2011-05-01, 21:34
Drog till landet med päronen, för där var det ingen fest inte. Käkade grillad mat och hoppade efterrätten (kladdkaka) som syrran gjort sen la jag mig på soffan och surade.... värsta hittills, kan säga att jag undviker utgångar hela tiden hahaha! Så snart har man inga vänner heller, men hellre en trimmad kropp.. *bs**cry*

kwame
2011-05-01, 22:14
Äsch är väl bara hinka i sig lite vodka? Kan väl inte vara SÅ onyttigt? Själv festar jag 2-dagars varje helg. Men ja, hellre det. Kan fortfarande hålla min kropp i trimm även fast jag inte får optimalt resultat. Långt ifrån, men värt det!

Cha
2011-05-03, 09:03
Jag tycker inget är speciellt jobbigt eller "uppoffrande" för deffen. Men andra personer i min omgivning reagerar däremot på att jag ex. inte ätit påskmat, inte firat Valborg, inget födelsedagskalas, tagit med mig egen lagad mat till vänner som vill bjuda mig på middag, ej ätit äpple pga att det är 60 kalorier mer än jag räknat med att få i mig en specifik dag osv. Men det är ju själv valt och stör inte mig, utan bara andra. So what!?! :-)

Spridis
2011-05-03, 09:07
Blir inte dina vänner förolämpade om du tar med egen mat till en middagsbjudning?

Cha
2011-05-03, 09:49
Blir inte dina vänner förolämpade om du tar med egen mat till en middagsbjudning?

Vem bryr sig? :) Jag gör ju vad jag vill, det är mitt motto i livet. Nämen allvarligt talat så vet de ju att jag deffar så de förstår innerst inne varför jag gör som jag gör. Däremot skulle de aldrig göra sig besväret själva att göra likadant, men det beror på att de ej har lika stark karaktär som mig.

Gunfire
2011-05-03, 09:54
Jag sket i att fira min födelsedag!.

Langster
2011-05-03, 10:09
Fan vilket grymt citat!

Ska tänka på det när det är som svårast. ;)

Det är även jäkligt sant. När man deffar tänker man på maten man ska äta när deffen är över, men den är nästan alltid godare i fantasin än i verkligheten. Det är som att suget överdriver hur gott det kommer att vara. Det är bra mycket skönare att vara i form än det är gott att äta.

Langster
2011-05-03, 10:17
On topic så tycker jag att det är överdrivet att ha med sig egen mat när någon bjuder på middag. Så gjorde jag inte ens på tävlingsdieten. Världen går inte under om man äter lite annorlunda en dag.
Man får väl försöka att inte äta så förbaskat mycket bara. DET kräver karaktär, att undvika saker för att man vet att man inte kan hantera det tyder mer på avsaknad av karaktär tycker jag.

Cha
2011-05-03, 10:23
On topic så tycker jag att det är överdrivet att ha med sig egen mat när någon bjuder på middag. Så gjorde jag inte ens på tävlingsdieten. Världen går inte under om man äter lite annorlunda en dag.
Man får väl försöka att inte äta så förbaskat mycket bara. DET kräver karaktär, att undvika saker för att man vet att man inte kan hantera det tyder mer på avsaknad av karaktär tycker jag.

Jag håller till 100% med dig i den sista meningen! Men du vet ju inte varför jag tog med mig egen mat. Det handlade i det fallet om att jag ville ha noggrann kontroll över innehållet i maten (protein, kolhydrater, fett, kalorier) pga att deffen inte hade gått så bra innan så jag ville testa ett nytt kost upplägg och det skulle fuckas upp om jag fick den maten som min vän skulle bjuda på (oavsett hur lite jag skulle äta av den feta maten). As simple as that :-)

Spridis
2011-05-03, 10:23
Jag blir förolämpad om nån frågar efter ketchup och mosar allt till en röra när jag stått 3 timmar vid spisen och försökt få till en gourmet middag. Om nån skulle ha med egen mat så är det nog sista gången dom blir bjudna.

Sheogorath
2011-05-03, 10:28
Jag blir förolämpad om nån frågar efter ketchup och mosar allt till en röra när jag stått 3 timmar vid spisen och försökt få till en gourmet middag. Om nån skulle ha med egen mat så är det nog sista gången dom blir bjudna.

Om det inte är viktigare för mina vänner att få träffa mig än att jag äter deras jävla mat så får det vara för min del.

Spartansk
2011-05-03, 10:33
Om det inte är viktigare för mina vänner att få träffa mig än att jag äter deras jävla mat så får det vara för min del.

Håller med.

Fattar inte varför vissa verkar tycka att det är så satans viktigt att trycka i sig onyttig skit varje gång man ska umgås. Om jag är så tråkig att de måste stimulera sitt belöningssystem på annat håll varje gång jag befinner mig i rummet borde de ta sig en funderare huruvida de borde träffa mig över huvud taget.

Rikard Jansson
2011-05-03, 10:34
Jag blir aldrig bjuden på mat :(

ThisIsTheOne
2011-05-03, 10:37
Om det inte är viktigare för mina vänner att få träffa mig än att jag äter deras jävla mat så får det vara för min del.

Jag antar att du i förväg meddelade läget, inte att du dök upp med keso i en plastlåda som du inför värden/värdinnan pekade på och sa "deff". :)

Förklarar man är det ju knappast något problem eller ens särskilt ohyfsat.

Spridis
2011-05-03, 10:40
Om det inte är viktigare för mina vänner att få träffa mig än att jag äter deras jävla mat så får det vara för min del.

LOL

Jag ser till att bjuda dom när det inte bjuds på "finmat" istället. Det är ju ingen vits att bjuda deffande mäniskor till en bjudning där maten står i centrum om dom ändå inte äter! Bättre att bjuda normalt ätande vänner istället!

Många "bjud" blev det! ;)

Sheogorath
2011-05-03, 10:43
Jag antar att du i förväg meddelade läget, inte att du dök upp med keso i en plastlåda som du inför värden/värdinnan pekade på och sa "deff". :)

Förklarar man är det ju knappast något problem eller ens särskilt ohyfsat.

Ja, jag är inget retard.

Sheogorath
2011-05-03, 10:52
Håller med.

Fattar inte varför vissa verkar tycka att det är så satans viktigt att trycka i sig onyttig skit varje gång man ska umgås. Om jag är så tråkig att de måste stimulera sitt belöningssystem på annat håll varje gång jag befinner mig i rummet borde de ta sig en funderare huruvida de borde träffa mig över huvud taget.

Jag äter normalt sett gärna det som bjuds, skit eller inte, men är det deff så är det deff. Ett undantag leder till flera, alltså gör jag... Inga alls. Blir lättast så eftersom jag saknar förmågan att vara balanserad och måttfull. :)

Cha
2011-05-03, 11:00
Jag antar att du i förväg meddelade läget, inte att du dök upp med keso i en plastlåda som du inför värden/värdinnan pekade på och sa "deff". :)

Förklarar man är det ju knappast något problem eller ens särskilt ohyfsat.

Exakt! :-)

kaffekopp
2011-05-03, 11:14
En polare som hade precis avslutat sin deff gav mig en halv burk VPX meltdown som han hade anvant.
Jag skulle givetvis spela allan ballan och ga pa storsta dosen direkt, hade hjartklappningar, svettades och madde nagot sanslost illa, var tvungen att ga hem fran jobbet och gomma mig i sangen. hur man frivilligt kan stoppa det i sig ar for mig ett mysterie.
Man kanske borde ha gjort lite research om det man stoppa i sig innan man drog igang!

Langster
2011-05-03, 13:07
En polare som hade precis avslutat sin deff gav mig en halv burk VPX meltdown som han hade anvant.
Jag skulle givetvis spela allan ballan och ga pa storsta dosen direkt, hade hjartklappningar, svettades och madde nagot sanslost illa, var tvungen att ga hem fran jobbet och gomma mig i sangen. hur man frivilligt kan stoppa det i sig ar for mig ett mysterie.
Man kanske borde ha gjort lite research om det man stoppa i sig innan man drog igang!

Skicka det till mig, tack.

kaffekopp
2011-05-03, 13:10
Skicka det till mig, tack.

hehe, lat det sa bra? ;)
finns vall o kopa i affaren? eller ja, har finns det iaf...

Langster
2011-05-03, 13:13
hehe, lat det sa bra? ;)
finns vall o kopa i affaren? eller ja, har finns det iaf...

Jag har använt Meltdown förr, nu finns det inte i Sverige längre eftersom det innehåller yohimbine som blev läkemedelsklassat här.

kaffekopp
2011-05-03, 13:17
Jag har använt Meltdown förr, nu finns det inte i Sverige längre eftersom det innehåller yohimbine som blev läkemedelsklassat här.

aha, var det inte synefrin (stavning?) som blev lakemedelsklassat ocksa?

Langster
2011-05-03, 13:38
aha, var det inte synefrin (stavning?) som blev lakemedelsklassat ocksa?

Synefrin är läkemedelsklassat över en viss dos. Annars OK vad jag vet.
Nu innehåller Meltdown metyl-synefrin (som faktiskt fungerar i fettförbrännande syfte till skillnad från vanligt synefrin). Vet inte hur det är klassat här. Jag tror dock att det var just pga yohimbine som en mängd produkter försvann från svenska marknaden förra året.

Grenen
2011-05-03, 14:42
Värsta:
Druckit kaffe när andra druckit öl, mestadels för att inte förstöra planerade träningspass dagen efter.

Gällande mat, så länge man räknar kcal per vecka och inte stirrar sig blind på dagsbehovet så kan man kompensera ett större intag under en dag resterande dagar av veckan.

Doggeh
2011-05-03, 15:27
Fått x antal utskällningar för att jag inte äter godsaker... "Du kommer ju för fan sluta växa om du inte äter". Så om jag inte äter godis osv. så kommer jag sluta växa... Pffft.

Big Sleazy
2011-05-03, 15:31
Det jobbigaste är nog med alkoholen då det verkligen kan irritera folk att man inte vill dricka. Man måste ofta ha en väldigt bra anledning till varför man inte ska dricka för att folk ska tycka det är ok.

Insulinus
2011-05-03, 15:49
Skippade ett par schyssta studentfester under min 3-månaders deff inför Alströmmer. Gick förvisso på säkert 10 fester under denna tid men de 2-3 jag skippade va säkert roliga dom med och det stör mig.. :(


+ all tårta på mina lillasysters student som jag skippade. Provsmakade givetvis, men i vanliga fall hade jag käkat ett berg av tårta vilket jag skippade nu..

hoog
2011-05-03, 20:43
Kul läsning!

Mår lite bättre efter att se att ni andra gör stora/större uppoffringar för deffen. Att ta med egen mat på kalas är ju något jag aldrig hade kunnat med att göra. Där snackar vi om att inte bry sig om vad andra tycker, även han som sket i att fira sin födelsedag för att han deffa, creds!

Själv funderar man på att skippa utomlandssemestern för deffen..vet att jag kommer komma tillbaka fet som en gris. Känns ju lagom kul att åka iväg en vecka för att sedan få deffa bort det man ätit i två månader, frågan är vad jag ska säga till polarna.

Beelz
2011-05-03, 20:52
Kul läsning!

Mår lite bättre efter att se att ni andra gör stora/större uppoffringar för deffen. Att ta med egen mat på kalas är ju något jag aldrig hade kunnat med att göra. Där snackar vi om att inte bry sig om vad andra tycker, även han som sket i att fira sin födelsedag för att han deffa, creds!

Själv funderar man på att skippa utomlandssemestern för deffen..vet att jag kommer komma tillbaka fet som en gris. Känns ju lagom kul att åka iväg en vecka för att sedan få deffa bort det man ätit i två månader, frågan är vad jag ska säga till polarna.



Ät med måtta och drick med måtta, bara för man inte deffar behöver man inte äta som en gris

hoog
2011-05-03, 20:56
Ät med måtta och drick med måtta, bara för man inte deffar behöver man inte äta som en gris

Nej det är sant, men har man deffat hårt och inte ätit godis på länge så vet att jag kommer frossa i mig mat och dricka.

Sen ett problem med, ju närmare jag kommer resen, ju mindre motivation får jag. När jag har 1-2 veckor kvar tills jag ska iväg, om jag nu åker, så kommer jag känna att jag lika gärna kan börja äta skit för kommer ju äta skit på resan. Eller varför inte börja nu när jag ändå kommer sabba deffen....fan vad jobbigt. Rörig text ursäkta.

Beelz
2011-05-03, 21:01
Nej det är sant, men har man deffat hårt och inte ätit godis på länge så vet att jag kommer frossa i mig mat och dricka.

Sen ett problem med, ju närmare jag kommer resen, ju mindre motivation får jag. När jag har 1-2 veckor kvar tills jag ska iväg, om jag nu åker, så kommer jag känna att jag lika gärna kan börja äta skit för kommer ju äta skit på resan. Eller varför inte börja nu när jag ändå kommer sabba deffen....fan vad jobbigt. Rörig text ursäkta.

vad är VIKTIGAST ha en fysik du är nöjd över, eller att äta och dricka en massa skräp.

Lite off topic förlåt!


Jag har dock inte hoppat över någon speciellt tillställning pga deff, har bara sett till att göra skadan så liten som möjligt.

Rhods
2011-05-03, 21:08
Kanske inte den största uppoffringen men för mig är det att skippa efter-middags-whiskeyn hos flickvännens päron på helgerna.
Lite akward om något =)

vicarious
2011-05-03, 21:48
Kanske inte den största uppoffringen men för mig är det att skippa efter-middags-whiskeyn hos flickvännens päron på helgerna.
Lite akward om något =)

Värt? En liten whiskey lär knappast sabba mycket. Börjar du dricka flera deciliter däremot..

Onigiri
2011-05-04, 05:35
Langster: i den amerikanska butiken finns meltdown, rent yohimbine osv att beställa och sen är det bara att hålla tummarna på att det inte sitter någon sur koloit i tullen som tar paketet för dig.

Pretorian
2011-05-04, 06:45
Det jobbigaste är nog med alkoholen då det verkligen kan irritera folk att man inte vill dricka. Man måste ofta ha en väldigt bra anledning till varför man inte ska dricka för att folk ska tycka det är ok.

Känner igen det där. Jag kan vara ganska nöjd med ett glas, se fungerar vatten utmärkt. Eftersom detta är ok för mig så kan jag inte säga att det är en uppoffring för deffen. Men alla andra verka tycka synd om mig som inte kan dricka.

Sheogorath
2011-05-04, 07:07
Det jobbigaste är nog med alkoholen då det verkligen kan irritera folk att man inte vill dricka. Man måste ofta ha en väldigt bra anledning till varför man inte ska dricka för att folk ska tycka det är ok.

"Jag sysslar inte med lätta droger" funkar alltid.

Spartansk
2011-05-04, 08:53
"Jag sysslar inte med lätta droger" funkar alltid.

"Jag blir otroligt våldsam av alkohol" och "jag är alkoholist" kan också funka.

Saber
2011-05-04, 09:18
Jag har också (likt Cha) tagit med mig min egen mat, dock var det inte till en middag utan till en fotbollskväll (Milan-Juventus) hos min bäste vän med grabbarna, ca 10 personer.

Medan alla satt och åt pizza, hamburgare, kebab och smällde i sig chips, godis, läsk, snacks av alla dess slag så satt jag där med min matlåda och åt kyckling med broccoli och ett stort glas Fun-Light! ;) Njöt sen av en härlig kopp svart kaffe dryga 45-60 min efter maten.

Och visst kom ett par kommentarer, men det var mest från sådana som önskade att de hade en sådan karaktär och var i den form jag var i för själva var de pösiga som potatissäckar! Hehe...

Sötsuget på MAX-nivåer, but man, I looked goooood in there! Gäller att gå i täten och bli den som inspirerar andra! ;)

Så en "Big-Ups" till alla ER som varit i liknande situationer!

Raasken
2011-05-04, 09:35
Igår kväll var det tungt, så jag bestämde mig för att det skulle bli refeed idag
Idag bestämde jag mig för att det blir refeed imorgon i stället.

Sheogorath
2011-05-04, 09:40
"Jag blir otroligt våldsam av alkohol" och "jag är alkoholist" kan också funka.

Det borde få dom asen att hålla käften :thumbup: Den sista är särskilt bra. Snacka om att de skulle känna sig dumma. :D

Löpsko
2011-05-04, 17:41
"Jag blir otroligt våldsam av alkohol" och "jag är alkoholist" kan också funka.


Aja , "Dota ikväll grabbar, sorry" funkar också *rolleyes*

hoog
2011-05-04, 18:20
Aja , "Dota ikväll grabbar, sorry" funkar också *rolleyes*

Hur många månader köra du med den då? ;)

koffein_beroende
2011-05-04, 18:41
Ingen ångest för det?

Nej det har jag inte, dom festerna var ändå som vilken fest/krogrunda som helst, och jag deltog på själva studenten så det har jag absolut inte :)

Crocker
2011-05-04, 21:53
Slängde kaka på släktfest och åt tonfisk på toaletten då jag inte hade ätardag.

StraightEdge
2011-05-04, 22:16
Slängde kaka på släktfest och åt tonfisk på toaletten då jag inte hade ätardag.



HAHAHaha :hbang:.



Stannat hemma flera gånger pga att jag varit tvungen och laga mat osv :naughty:

Yardbird
2011-05-05, 09:36
Ähm... jag provdeffade lite i tre veckor för ett tag sen. Känna på det lite liksom. Mitt i det hela så kom jag på att jag sen ett tag tillbaka var bjuden på partaj hos en mycket bra polare. Grejen är att ingen av dom andra tränar och har således noll förståelse för nödvändigheten av saker som deff och bulk. Med andra ord tycker de att det är skitfånigt. För att slippa diskussion (regelrätt hån är nog ett bättre ord) om varför jag inte drack så ljög jag och sa att jag käkade penicillin :em: (de hade såklart inte haft nåt emot att jag inte drack, men tro fan att de hade utnyttjat tillfället att retas). Höjer också ett varningens finger till att röka braj under deff... munchies som inte är av denna världen! Kan knäcka vem som helst...

Lellan
2011-05-05, 09:46
Drygt 10 år sedan, jag var på dejt. Det blev sent, hunger gjorde sitt intåg. Han ville bjuda på te och macka, jag frågade om han hade tonfisk (träningskille, vafan, lika bra att vara sig själv från scratch..).

Jag fick gå hem. "Jag tänker fan inte burka upp tonfisk åt dig". :D Rätt åt mig!

Har gått långa promenader ätandes kokt alaska pollak ur lösgodispåse också. Men allt sånt där är preskiberat. Fast lite roande.

Lellan
2011-05-05, 09:47
Ähm... jag provdeffade lite i tre veckor för ett tag sen. Känna på det lite liksom. Mitt i det hela så kom jag på att jag sen ett tag tillbaka var bjuden på partaj hos en mycket bra polare. Grejen är att ingen av dom andra tränar och har således noll förståelse för nödvändigheten av saker som deff och bulk. Med andra ord tycker de att det är skitfånigt. För att slippa diskussion (regelrätt hån är nog ett bättre ord) om varför jag inte drack så ljög jag och sa att jag käkade penicillin :em: (de hade såklart inte haft nåt emot att jag inte drack, men tro fan att de hade utnyttjat tillfället att retas). Höjer också ett varningens finger till att röka braj under deff... munchies som inte är av denna världen! Kan knäcka vem som helst...

Haha vilket fail.. :laugh: Skippa alkoholens kalorier och så få munchies istället, rätt åt dig.. Sila mygg, svälja kameler.. :D

vrok
2011-05-05, 10:09
Då det knappt finns cola light ens på de flesta uteställen så har det hänt att jag smugglat med mig en flaska/burk cola zero i jackfickan in på krogen/klubben samt gått ut från stället för att gå till 7-eleven för att köpa mer och sedan komma tillbaka.

hoog
2011-05-15, 11:43
Vet inte riktigt hur jag ska göra så jag vänder mig till er.

Känner att deffen börjar ta kål på mig. Undviker så himmla mycket att jag nästan isolerat mig. Börjar bli nöjd med kroppen men vill helst gå ner lite mer och sedan hållla mig där. Känns som att jag har tappat så fruktansvärt många vänner pga av att jag vill hålla dieten strikt och börjar nu må riktigt fysiskt dåligt.


Grejen är att jag kan inte bulka och träna samtidigt, för då känns det som träningen är förstörd. Och kommer må ännu mer fysiskt dåligt om jag börjar gå upp i vikt.

Maybey its worth it...

Ingen som är i en liknande situation?

Inge Enveten
2011-05-15, 11:50
Blivit allmänt seg och osugen på i princip allt. Vill påstå att deffen är anledningen till att jag många gånger stannar hemma ensam bara för att jag inte orkar göra något. Detta är dock ok med mig, jag trivs. Jag gör bara vad som krävs för att uppnå ett större mål. När deffen är över kan jag börja göra allt annat jag är sugen på igen, om energi och vilja finns d.v.s.

hoog
2011-05-15, 12:02
Vet inte riktigt hur jag ska göra så jag vänder mig till er.

Känner att deffen börjar ta kål på mig. Undviker så himmla mycket att jag nästan isolerat mig. Börjar bli nöjd med kroppen men vill helst gå ner lite mer och sedan hållla mig där. Känns som att jag har tappat så fruktansvärt många vänner pga av att jag vill hålla dieten strikt och börjar nu må riktigt fysiskt dåligt.


Grejen är att jag kan inte bulka och träna samtidigt, för då känns det som träningen är förstörd. Och kommer må ännu mer fysiskt dåligt om jag börjar gå upp i vikt.

Maybey its worth it...

Ingen som är i en liknande situation?

Skrev fel, menade psykist ist för fysiskt.

Sheogorath
2011-05-15, 12:17
Haha vilket fail.. :laugh: Skippa alkoholens kalorier och så få munchies istället, rätt åt dig.. Sila mygg, svälja kameler.. :D

Va? Han skrev väl ingenting om att han åt? Han fick munchies för att han rökte braj. Det är inte samma sak som att han stoppade näven i kakburken.

Caraldur
2011-05-15, 12:40
Värsta man gjort för deff eller träning i allmänhet är väl att man har bytt ut vissa vänner som har haft andra intressen och inte haft någon som helst förståelse för att alla inte vill äta pizza 4 ggr per vecka...

Utöver det avslutade jag ett långt förhållande då den andra parten varken tyckte att tiden, nyttig mat osv var en kul livsstil. Detta var självklart inte ända anledningen till att det tog slut men väldigt svårt att vara i ett förhållande där hälsointresset drar åt så olika håll..