handdator

Visa fullständig version : Inderal(Beta-blocker) + Kreatin, PWO, etc?


Kottletten
2011-05-01, 17:16
Hej!

Jag tar Beta-Blockern Inderal vid en del tillfällen och jag undrar om någon vet om det går bra att ta det under samma perioder som man äter kosttillskott som t. ex Kreatin och PWO produkter?

hejhopp79
2011-05-01, 17:31
Ser inget problem med det.

Inderal sänker hjärtverksamheten och aktiveringen av sympatiska nervsystemet. Väldigt populär medicin för övrigt bland klassiska musiker som framträder med svåra stycken, samt socialfobiker etc.

Anyways, ser inget problem med att något skulle krocka men PWO är liksom ett samlingsnamn som kan rymma en massa substanser. Det jag tror du riskerar mest är att PWO'n inte ger närmelsevis samma effekt, eftersom kroppen inte taggar igång på inderal. Vilket som sagt är hela poängen med medicinen.

Så ta inte PWO's med Inderal är mitt tips. Kreatin gör nog verkligen varken från eller till.

Kottletten
2011-05-02, 18:06
Tänkte mer om det fanns saker i Preworkout som påverkade hjärtat på något sätt som inte är bra om man ätit Beta blocker.

Tar bara beta blocker 1 - 2 gånger i månaden dock.

Tänkte så att inte hjärtat får en chock eller något.

hejhopp79
2011-05-02, 18:09
Undvik PWO om du är orolig. Det är ju inte nödvändigt att dra i sig innan träning och du kommer bara noja över ditt hjärta

kaffekopp
2011-05-03, 12:46
jag skulle vara lite vaksam med att fraga pa ett forum om din recept medicin fungerar med stimulerande produkter.

Ingen har vet dina omstandigheter lika bra som din lakare, och ingen har har tillrakligt med info eller kunskap for att kunna ge dig ett vettigt svar. Det finns anledningar till att man maste plugga 7(?) ar for att bli lakare etc

Lillleif
2011-05-03, 15:17
Tar du bara Inderal nån gång per månad kan det ju vara idé att skippa PWO:n dessa gånger. Inderal = sänker pulsen, PWO = höjer den. Får en bild av Homer Simpson som kör lastbil och tar en burk sömntabletter + en burk uppiggande för att kompensera :)

hejhopp79
2011-05-03, 16:23
jag skulle vara lite vaksam med att fraga pa ett forum om din recept medicin fungerar med stimulerande produkter.

Ingen har vet dina omstandigheter lika bra som din lakare, och ingen har har tillrakligt med info eller kunskap for att kunna ge dig ett vettigt svar. Det finns anledningar till att man maste plugga 7(?) ar for att bli lakare etc

lol

Det finns en mängd lekmän med bra mycket mer detaljkunskaper än läkare. Läkare är bra på sin specialitet, men i övrigt inte särskilt imponerande faktiskt.

schmecker
2011-05-03, 16:57
lol

Det finns en mängd lekmän med bra mycket mer detaljkunskaper än läkare. Läkare är bra på sin specialitet, men i övrigt inte särskilt imponerande faktiskt.

bättre lita på okända snubbar på internet då?
nej ta det med läkaren eller skit i att blanda det om du känner dig osäker.

MrKashchei
2011-05-10, 15:42
Lider du av migrän? Annars, varför ta betablockerare på eget bevåg och dessutom då och då?