handdator

Visa fullständig version : Om ni inte hade gymkort, hur hade ni tränat?


grytlappen
2011-05-01, 14:41
Om ni vore i samma situation som mig (inte råd med nytt gymkort på nån månad), hur hade ni tränat då?

Själv har jag gymmat i kanske 5-6 år och tänkte inte börja springa eller något sånt löjligt :Virro. Har inga redskap hemma direkt förutom en fet gammal datorskärm och lite träd (för pullups) utanför. Så tänkte träna något i stil med:

2 split

bröst/triceps/axlar i form av olika sorters armhävningar, datorskärm-över-huvudet, sidolyft med stol och kanske pushback med stol eller sånna kärringdips på stol.

rygg/ben/biceps i form av pullups, rygglyft och olika sorters enbensböjar.

Sen slänger man väl in lite mage också efter varje pass (for the ladies :naughty:)

Men åter igen, hur hade ni lagt tränat?

mixedskills
2011-05-01, 15:03
Varför inte bara ta det lugnt, spela tv-spel eller nåt annat roligt istället? Haha!

Enbensknäböj med nåt tungt i famnen.
Dips/Chins, går ju alltid att göra någonstans.
Press över huvudet med nåt klippblock man hittar ute.

Räcker väl bra så, typ.

Stefan J
2011-05-01, 15:05
Jag hade tagit mig ett svartjobb och fixat pengarna.

kettlebellGuden
2011-05-01, 15:10
Hade jag inte haft gymkort så hade jag gått in i vardagsrummet där jag förvarar skivstång och böjrack. Också bra sortiment kettlebells.

Är din fråga mer hur träna utan tillgång till "utrustning" ?
Jag hade fyllt säckar med sand och lyft på lustiga vis (upp på axeln, gör lite böj, pressa ovanför huvudet), mycket odd object lifting generellt, kört en hel del armhävningsvariationer, chins, handstand push up, muscle ups, maxercists, dra tunga saker efter mig, putta runt bilar, lyfta på saker... lite beroende på vad jag var ute efter förståss. Mycket möjligt att jag hade sysslat med en hel hoper hindu pushups varvat med hindu squats och hopprep.

Men eeeh. vad har du för din mål med din träning?

mini
2011-05-01, 15:16
Jag hade inte tränat.

Birkharju
2011-05-01, 15:18
Jag hade passat på att skaffa mig bättre explosivitet, vighet och muskeluthållighet i form av kroppsviktsövningar. Löpning i terräng, chins & dips vid utvalda ställen. Sen hade jag kanske använt mitt gummiband i hopp om att de skulle ge någonting i form av sidolyft, frontlyft och bajs-sepscurlz :hbang:

Fugly
2011-05-01, 16:13
Chins och armhävningar tränar hela överkroppen, sen kan du göra lite crunches eller något på sidan om om du vill. Lägg på något tungt på ryggen för armhävningar om det är för lätt, eller gör med en hand. Ben kan du bara ha något tungt på axlarna och sen böja samt använda dem sakerna för raka böj och tålyft, så har du hela kroppen.

Rikard Jansson
2011-05-01, 16:17
Skaffat en yxa och börjat hugga ner träden :) Om du hinner så kan du göra en strongmanstock av ett!

emi23j
2011-05-01, 16:57
Hade spenderat tid på närmaste anläggning med häckar och löpbanor där jag tränat plyos, sprints och kondition. Och ej förglömma, på basketplanen.

the_matsson
2011-05-01, 17:29
Varsågod!

http://www.dragondoor.com/articles/building-an-olympic-body-through-bodyweight-conditioning/default.aspx

agazza
2011-05-01, 17:36
Jag Har ett maghjul och brukar gå på utegym och köra lite dips och chins där det passar. Annars har jag ett väldigt aktivt jobb.


Men jag har blivit fet och smal ändå. Så det är bara att ge upp och njuta av förfallet.

miaz
2011-05-01, 18:09
hade jag int haft gymkort hade jag nog spenderat några dar i veckan på hinderbanan vid Karlbergs Slott. vilket jag ändå brukar göra.

BengtBurk
2011-05-01, 18:30
Chins, dips, enbensböj, plyometriska hopp, armhävningar, dragonflags och marklyft med så tunga föremål jag hittar.

spange
2011-05-01, 18:37
chins/dips går ju att fixa med hjälp av träd och sånt.
Fylla sängen med tungt skit och grabbat tag under sänggaveln och markat lite (kanske inte ens funkar, aldrig testat:D )

handstående axelpressar (mot vägg iom att min balans ej tillåter fristående)

pistols
diverse vaianter av armhävningar

sandberg93
2011-05-01, 20:52
kronlyft bilar, bänkat baja major och böjt stål.

Brickhead
2011-05-01, 21:12
Konditionsträning med armhävningar, chins osv.

ThisIsTheOne
2011-05-01, 21:26
Investera i en TRX/motsvarande redskap.