handdator

Visa fullständig version : Fryser väldigt lätt


grytlappen
2011-05-01, 14:23
Tjena. Måste nästan alltid ha ett lager mer kläder än alla andra för att inte frysa röven av mig. Är inte underviktigt eller något i den stilen. Kan detta vara ett tecken på låg metabolism eller kanske någon form av näringsbrist?

Edit: Sorry, detta råkade hamna i fel del:P

Mokai
2011-05-01, 14:30
Säger inte att jag vet nått om just detta ämne men jag tror inte att det har med metabolismen eller näringen att göra, säkert lite men inget som skulle påverka livet så.

Jag har en polare som fryser när det är 25+grader och en annan polare som tycker det är varmt när det är ca 5grader.

Antar att det har nått med blodcirkulationen att göra.

Men som sagt. I dont know :)

JB12K
2011-05-01, 16:32
Jag tycker nog det gör ganska stor skillnad beroende på hur mkt man äter. Håller oftast ner energiintaget en hel del på sommaren för att slippa svettas så mkt.

joasimo
2011-05-01, 17:18
Jag tycker nog det gör ganska stor skillnad beroende på hur mkt man äter. Håller oftast ner energiintaget en hel del på sommaren för att slippa svettas så mkt.

Själv tycker jag det är lika varmt nu även fast jag äter 1000kcal mindre och ligger i deff. Hade hellre gått runt och fryst om dagarna!

aijou
2011-05-01, 17:25
Mitt problem är raka motsatsen till ditt. jag är alltid varm och svettas. Det verkar inte som att det har med undervikt eller övervikt eller näringsintaget att göra då detta infinner sig både under bulk och deff för min del. nästan lite pinsamt när man måste gå utan jacka i minusgrader för att inte svettas.

Jag vet inte vad detta beror på men jag antar att vi helt enkelt är olika som människor. inte mycket man kan göra åt det. :P bara att anpassa klädseln helt enkelt.

pumalissan
2011-05-03, 11:34
Jag har problem med underaktiv sköldkörtel och ett av symtomen är att man kan frysa väldigt lätt pgd av för låg metabolism.

OneManArmy
2011-05-03, 17:57
Jag brukar börja bli jävligt kall när jag legat på underskott en vecka eller så.. händer o fötter speciellt

JimmyJoe
2011-05-03, 17:59
Helt tvärtom här.. kan fan gå i t-shirt i minusgrader och tycka att det är varmt.