handdator

Visa fullständig version : från pyruvat till monohydrat.


skumpah
2011-04-30, 15:58
Jo har tänkt byta från kreatinpyruvat till monohydrat när min burk är slut(för surt och har inte råd). Jag har gjort som det står på pyruvaten att ta det endast 30 min innan träning(jag tränar varannan dag). Så jag undrar nu... Är det bara att hoppa på monohydraten direkt och ta de antal gram man ska ta varje dag? Ska jag göra uppladdningsfasen ? Tar man det före eller efter träning ? om innan träning, hur länge innan isånnafall ? Om jag har fått rätt för mig så tar man det på morgonen vid frukost på dagar man inte tränar ? Det står även att man ska ta det i 4-10 veckor sen ha ett uppehåll i 4 veckor, ska man ta det i 4-10 veckor igen då och sen ta uppehåll igen ?

Tacksam för svar :)

kettlebellGuden
2011-04-30, 16:04
6g om dagen. Tryck det närsomhelst.

Rekommendationer om att gå på och av cykel är precis så som du tror, ja. 4-10 veckor, 4 veckor av. Börja om med ny uppladdningsfas.

skumpah
2011-04-30, 16:08
6g om dagen. Tryck det närsomhelst.

Rekommendationer om att gå på och av cykel är precis så som du tror, ja. 4-10 veckor, 4 veckor av. Börja om med ny uppladdningsfas.

okej tackar :)

Sheogorath
2011-05-01, 02:59
Om du ser på kreatin på samma sätt som du ser på kolhydrater blir det rätt. Används under träning och ska därför fyllas på efter träningen när man förbrukat sina reserver. Stärkelse (spaghetti, bröd, ris, potatis etc) + kreatin är perfekt att mumsa i sig när man kommer hem från gymmet, givet att man dragit en proteinare eller aminosyracocktail direkt efter passet.