handdator

Visa fullständig version : Har inget gymkort i 1 månad, funkar detta bra som ersättning?


CalleP
2011-04-30, 14:57
Nu kör jag 3 dagar i veckan gym, vanlig 3 split + kondition när jag känner för det. Kondition blir boxningspass, löpning, basket med polare och så vidare.
Mitt gymkort går ut på måndag och kommer inte att ha råd att köpa ett nytt förens i juni.

Jag hade tänkt att köra såhär hemma då i 3 pass per vecka.

Börja med jogg/löpning i 2-5km som uppvärmning.
Sedan gå över till att köra 3 ronder säckträning, 3 ronder hopprep och 3 ronder på speedbagen.

För att sedan köra lite mer styrka orienterat med upphopp, burpees, pullups, rygglyft, armhävningar, situps osv.

Om jag kör ett sådant pass så måste jag träna hela kroppen väll?

PRound
2011-04-30, 17:21
Om du har tillgång till chinsräcke, kör chins. Det passet du kör får du inte riktigt med hela kroppen i, men jag tror inte att du hinner att tappa så mycket under de veckorna, så länge du håller energiintaget uppe. Och det som du tappar arbetar du snabbt tillbaka.
Ett tips är att gå ut i skogen och leta upp en valfri stock. Den kan du använda till att göra övningar så som knäböj, marklyft, militärpress etc. Vips så får du med hela kroppen :)

emi23j
2011-04-30, 17:59
Det kommer fungera bra. Bara du håller igång på nått sätt så kommer du inte tappa speciellt mycket vad gäller gymmet.

PRound jag tror att du grovt underskattar svårigheten av att hitta en lämplig stock i skogen. Skulle säga att det är lite av mission impossible om man inte a) kapar ett träd själv, b) knycker en stock som någon annan kapat.

Victuhh
2011-04-30, 22:45
Kör chins, dips, sen kan du ju fylla en ica-kasse med valfritt innehåll och curla denna, ev kickbacks, militärpress med valfria objekt tex, goodmornings m.m.

Tex då ^^

CalleP
2011-05-01, 03:03
aa får la helt enkelt testa mig fram och se ifall det funkar :)

ATJL
2011-05-01, 07:54
Glöm inte underkroppen för böfvelen!!

Pistols (enbensbenböj) är guld bla!

Kika här, framförallt video- based articles delen:

www.rosstraining.com

Ökat i gymmet efter 3 veckors frånvaro med bla dessa övningar.

Lycka till!!

CalleP
2011-05-01, 10:34
Yes kommer nog bli roligt att testa :)
Första passet är i imorgon och ska försöka leka mycket med den egna kropsvikten.

Den sidan som du länkade är guld värd ju!