handdator

Visa fullständig version : Synpunkter på mitt program...


Beelz
2011-04-30, 09:33
Tja, har tränat i ett och ett halvt år nu och har aldrig riktigt gått efter ett program, utan jag har kört efter de övningar jag kände för när jag väl var på gymmet... Men tänkte ta tag i det nu så jag kan följa min utveckling bättre!

För tillfället ligger jag i diet men ska börja bygga efter att jag nått den BF% jag är nöjd med, vilket jag räknar vara inom 8 veckor.

Jag är lite osäker på reps/set det skulle vara snällt om jag kunde få lite hjälp med detta :)

Mitt program..

Pass 1: Bröst/Tric/Bic
Bänk
Frenchpress
Skivstångscurl


Pass 2: Rygg/Baksida axlar
Mark
Skivstångsrodd
Chins

Pass 3: Ben/ fram- och sida axlar
Böj
Militärpress
Sidolyft

Robbmeister
2011-04-30, 10:11
Jag skulle köra typ såhär :

Pass 1. Ben.
Böj , Baksida lår övning , vadövning , magövning.

Pass 2. bröst , triceps , axlar.
Bänkpress , frenchpress , militärpress , sidolyft.

vilodag

pass 3. rygg , biceps.
Mark , skivstångsrodd , chins , skivstångscurl.

vilodag.

Repetera igen.

Beelz
2011-04-30, 10:32
Jag skulle köra typ såhär...

Jag gillart:thumbup:

axelanderz
2011-04-30, 13:53
ska du inte träna mage eller har jag missat det?

Optimistic
2011-04-30, 13:54
Tar böj så mycket mer på framsida lår än baksidan? Jag undrar bara varför man enbart ska ha en extra övning för baksida men inget mer för framsidan. Menar eftersom att baksida lår får stryk av marken också.

Sen skulle jag personligen köra militärpressen innan frenchpressen, men det kanske mer är en smaksak. Även chinsen innan skivstångsrodden (kanske beror på att det är jag som är relativt svag i chins) men desto fler övningar jag kör innan desto färre chins orkar jag, men brukar kunna hålla mig på ungefär samma vikter på skivståndsrodden iaf. Beror på vad man prioriterar. Annars ser det helt klart bra ut!

Beelz
2011-04-30, 14:33
ska du inte träna mage eller har jag missat det?

Väl utförda mark och böj ger bra magträning, mage slänger jag in lite då och då.

Tar böj så mycket mer på framsida lår än baksidan? Jag undrar bara varför man enbart ska ha en extra övning för baksida men inget mer för framsidan. Menar eftersom att baksida lår får stryk av marken också.

Sen skulle jag personligen köra militärpressen innan frenchpressen, men det kanske mer är en smaksak. Även chinsen innan skivstångsrodden (kanske beror på att det är jag som är relativt svag i chins) men desto fler övningar jag kör innan desto färre chins orkar jag, men brukar kunna hålla mig på ungefär samma vikter på skivståndsrodden iaf. Beror på vad man prioriterar. Annars ser det helt klart bra ut!

Övningarna var nog inte upplagda i den ordningen som jag tänkte köra dom i ;)